Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Margriet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Margriet

Een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe D7000
    Zeg maar wat er beter kan, een beginner heeft nog veel te leren

Uploaded with ImageShack.us
    Exif:
    F 16
    Sluiter 1/100
    Iso 100

Edit: Nieuwe host, Tinypic verlaagde de kwaliteit te veel.
    Last edited by Eitje; 17 mei 2011, 22:54.
    Merci en groetjes
    Insta | Flickr | Facebook

Re: Margriet

Op zich leuke foto ware het niet dat de achtergrond VEEL te veel afleiding geeft van het onderwerp. Tracht steeds je onderwerp te isoleren van de achtergrond door gebruik te maken van een groter diafragma (di klein diafragma getal). Ik kan uit je foto de exif gegevens ook niet afleiden, misschien er even bijplaatsen. Dan valt je foto ook beter te beoordelen.
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Als je nog veel te leren hebt is de weg nog heel lang, maar blijf kalm en rij voorzichtig Je opname (het hoofdobject) is heel mooi geslaagd Het is de achtergrond die hem herleid tot wat banaliteit, maar dat zal wel verbeteren !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
        Tracht steeds je onderwerp te isoleren van de achtergrond door gebruik te maken van een groter diafragma (di klein diafragma getal). Ik kan uit je foto de exif gegevens ook niet afleiden, misschien er even bijplaatsen. Dan valt je foto ook beter te beoordelen.
        Het kleine diafragma heb ik moeten nemen om zo overbelichting van de bloem te (proberen) voorkomen. Ik heb deze foto eigenlijk op een slecht uur genomen, het zon licht was redelijk hard.

Heb even de belangrijkste delen van de exif onderaan de foto bijgeplaatst, als je meer exif moet hebben zeg het maar.
        Ik vraag me dan wel af waar die exif naartoe is gegaan, ik het de foto alleen maar een klein beetje bewerkt en op juist formaat gebracht met PS, opgeslaan voor web, and that's it. Normaal moet de exif er dan toch nog bij zitten?
        Bedankt voor je reactie.
        Last edited by Eitje; 15 mei 2011, 14:38.
        Merci en groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Als je nog veel te leren hebt is de weg nog heel lang, maar blijf kalm en rij voorzichtig Je opname (het hoofdobject) is heel mooi geslaagd Het is de achtergrond die hem herleid tot wat banaliteit, maar dat zal wel verbeteren !
          Dat de weg nog lang is weet ik maar al te goed, (veel) oefening baart kunst.

Bedankt voor je reactie!
          Merci en groetjes

Comment

Working...
          X