Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
en we blijven oefenen, dus graag jullie tips en opmerkingen
nikond7000
f 3,5
iso 200
1-1600sec
+1
18mm
Last edited by Charlotte85; 14 mei 2011, 22:12.
Reden: tweede foto met vagere achtergrond gephotoshopt zodat de boom niet zo prominent uit haar hoofd groeit
Jammer dat ze niet recht in de lens kijkt.. Anders wel een mooie omgeving om communiefoto's te maken. Heb je nog foto's (uit deze reeks) waarop het meisje recht in de lens kijkt?
De update is al iets beter, maar de boom blijft uit het hoofd groeien als een kroon.
Een andere pose van het kind, zittend bv kan misschien al verschil geven. Wat ik hier al bij geleerd heb is als je de kans krijgt stel je onderwerp niet voor een ander dat er boven uit komt. Laat het modelletje links of rechts plaats nemen. Als je de boom er bij wil, wat ik geen slecht idee vind om het lentegevoel er bij te brengen, zorg dat de boom zijn stam en kruin zichtbaar zijn.
Als je nog de kans krijgt om dit over te doen zeker proberen.
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Ondanks je poging blijft de boom toch vanachter het hoofd uitkomen hoor. In de lens kijken is bij zulke opnamen ook nooit slecht. De opname is anders wel goed en dat je met scherpte of onscherpte overweg kan is duidelijk
Comment