Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomaar 2 foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zomaar 2 foto's

Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 41.00 mm (EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F5.6
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/1

Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 48.00 mm (EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F14.0
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/1

Re: Zomaar 2 foto's

Ik mis scherpte in beide foto's waardoor deze mij niet aanspreken.
    Mvg, Tin_tin
    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

eerste is wat overbelicht (bij fel wit overbelichten).
      tweede lljkt mij bewogen, is nl niet scherp.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor de reacties!
        Hoe zou ik mijn foto's dan scherper kunnen krijgen?

gr Stef

Comment

Een witte bloem op de foto zetten vraagt enige nauwkeurigheid qua belichting. In deze foto is deze een tikkie overbelicht, maar de bladnerven zijn nog wel zichtbaar. Als je twijfelt of dit soort onderwerpen goed resulteren, zou je kunnen overwegen om meerdere opnames te maken met Exposure Compensation (onderbelichten). Te veel onderbelichten is ook weer niet goed, dan wordt het wit te grauw. De bloem zelf staat een beetje te veel naar onderen. Dit zou je kunnen oplossen door de bloem met iets meer ruimte te fotograveren en dan vervolgens op maat bijsnijden (croppen), ook hier niet weer te veel croppen i.v.m. bestandsgrootte en scherpte.

De 2e foto heeft in mijn ogen niet genoeg bijzondere elementen om het interessant te maken. Het is wat tegen de zon in geschoten op een zonrijk moment. Hierdoor krijg je harde schaduwen en het groen oogt niet fris meer. De horizon staat een ietsje scheef.
          :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

Comment

Bedankt voor de uitleg!
            We zullen maar verder proberen tot het lukt he

gr Stef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              eerste is wat overbelicht (bij fel wit overbelichten).
              grt,bouk.
              Volgens mij is dit het geval wanneer je belichtingsmeter geen referentie kan meten, b.v. bij sneeuwlandschappen, wanneer de sneeuw grijs wordt in de opname. Ik zie dat de bloem hier niet onderbelicht is i.v.m. een sneeuwlandschap.

Je kan de foto wat scherper krijgen door (in het geval van Photoshop) sharpen toe te passen onder de sectie "filters". Wees hier voorzichtig mee, je kan snel een foto té scherp maken met als resultaat lelijke randjes.
              :30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xar Bekijk bericht
                Volgens mij is dit het geval wanneer je belichtingsmeter geen referentie kan meten, b.v. bij sneeuwlandschappen, wanneer de sneeuw grijs wordt in de opname. Ik zie dat de bloem hier niet onderbelicht is i.v.m. een sneeuwlandschap.
                niet alleen bij sneeuw hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X