Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar de tijd bleef stille staan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waar de tijd bleef stille staan

Tom, Jonathan, Marc, Pimpeltje, Turbito, Nelita, Djivan,
    Pema, Delucce, Barstosi, Jean-Pierre en Anaisje hartelijk dank voor de leuke en toffe
    reacties, ik ben er eventjes stil van geworden (en dat is niet mijn gewoonte)
    Raymond, de foto is genomen in de Vlaamse-Ardennen (in de buurt van Schorisse)
    Doudeke, ik heb hier een fotoboek liggen van Walter De Mulder, daarin foto's van 30,
    40, 50 jaar oud, het eerste wat opvalt is de snelheid waarmee ons landschap, onze omgeving verandert. Toen ik afgelopen maandag vertrok met de fiets was mijn idee een landschapje vast te leggen die de laatste ...jaren onveranderd is gebleven. En dit kwam als beste uit de bus
    mvg. Hans
    Alleen mensen met fantasie,
    hebben oog voor de werkelijkheid.
    Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Hans, als je me toestaat : Doudeke heeft het over de inhoud, de taal van het beeld en als je dat even analytisch bekijkt klopt dat volledig ! Nu jij - achteraf - je verhaal achter de foto verteld wordt de opname in een andere dimensie geplaatst. Beiden zijn correct en best begrijpbaar. Wilde dit kwijt om het verschil te verduidelijken - en ga hier maar stoppen anders wordt het verhaal te lang. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want de bedoeling is heel positief (en voor iedereen trouwens)
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

bijna gemist,knap plaatje
        eos 600 d
        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

ik ook, knappe foto
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Originele en gedurfde compositie. Nadruk op wolkpartij. Enkele sierlijke cipressen op de achtergrond zouden het plaatje helemaal af maken ; maar ja, we zitten spijtig genoeg niet in Toscane.
            gr,
            canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Palac, Wilfried en Medussa bedankt voor de leuke reacties!
              Raymond, de volgende keer zal ik de titel een beetje inkleden bij plaatsing
              zo wordt het meteen duidelijk. De commentaren van Doudeke zijn telkens een plezier om te lezen, ik wou dat ik het ook zo kon verwoorden
              mvg. Hans
              Alleen mensen met fantasie,
              hebben oog voor de werkelijkheid.
              Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

Comment

Ik had niet op de titel gelet, dat doe ik trouwens nooit. Ik ga er van uit dat de kunst beperkt is tot het beeld en de interpretatie van de toeschouwer(s) van dat beeld. Als je voelt dat je er iets moet bij vertellen, dan kan een titel echt deel van het werk gaan uitmaken. De titel "Waar de tijd nog wel bleef stille staan" of "nostalgisch landschap" of iets dergelijks... vertellen natuurlijk wel iets meer van je bedoeling, zonder dat je die uitleg er afzonderlijk hoeft bij te geven. En kijk, hoe belangrijk de titel van een foto kan worden... :-)
                Nikon D5000 18-135mm en 18-200mm VR

Comment

Working...
                X