Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je foto is slechts 17 kb. Dat is wel moeilijk om te beoordelen... Plaats hem eens in een betere kwaliteit (en 900 pxls langste zijde). Ik denk dat je dan meer respons gaat krijgen.
Misschien de volledige ruimte gebruiken die hier toegelaten is: 900 px aan de langste zijde. Zo kunnen we een beter oordeel vellen over de foto. Nu vind ik hem op het eerste zicht wel mooi, maar vraag me af of dat in het groot ook zo zou zijn.
Grtz Jelle
Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...
Toch wel hoor Ruben...ben al twee keer komen kijken maar...moet eerst een beetje bezinken...
Alvorens deze deftig te kunnen beoordelen...zou je hem best een beetje vergroten...je mag tot 900 pix op de langste zijde gaan.
Je hebt amper 17,23 Kb'tjes in je bestand (je mag hier gaan tot rond de 400,00 - beetje hoger - beetje lager)...Zulke zaken degraderen de mooiste foto tot schroot...Je hebt op hetgeen hier nu staat praktisch niets van scherpte (zou zuiver kunnen te wijten zijn aan de grootte van je bestand)...voor zover ik kan zien...
Het voordeel is...dat je dat hier allemaal kunt aanpassen...
Toevoeging...voila, direct al de handen vol op amper 3 minuten
Groetjes
Marc
Last edited by Brombeer; 11 mei 2011, 15:07.
Reden: Toevoeging...
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Inderdaad, zeer slechte omstandigheden. Je hebt een sluitertijd van 1/40 gebruikt met een ISO 400. Zelf had ik de ISO wellicht een beetje opgetrokken om een iets kortere sluitertijd te kunnen bekomen, zodat de beelden iets scherper zouden zijn.
Al bij al vind ik het wel een goede poging.
Nu zie je dat het gezicht niet zodanig veel scherpte verliest...hij was in beweging wat je ook duidelijk ziet en zoals Nelita zegt iso omhoog...Het ziet er daar inderdaad heel donker uit. Met een iso van 800 zat je al aan 1/80s maar...de ruis moet je er wel bijnemen dan.
Ik weet niet of ik het beter zou afgebracht hebben.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Inderdaad, zeer slechte omstandigheden. Je hebt een sluitertijd van 1/40 gebruikt met een ISO 400. Zelf had ik de ISO wellicht een beetje opgetrokken om een iets kortere sluitertijd te kunnen bekomen, zodat de beelden iets scherper zouden zijn.
Al bij al vind ik het wel een goede poging.
Nu zie je dat het gezicht niet zodanig veel scherpte verliest...hij was in beweging wat je ook duidelijk ziet en zoals Nelita zegt iso omhoog...Het ziet er daar inderdaad heel donker uit. Met een iso van 800 zat je al aan 1/80s maar...de ruis moet je er wel bijnemen dan.
Ik weet niet of ik het beter zou afgebracht hebben.
Groetjes
Marc
Het was - zoals jullie ook zeggen - enorm donker. Ik heb die avond bijna 800 beelden geschoten voor dat podium. Ik heb erg veel gespeeld met m'n IS0: bij 800 zag je al erg veel ruis. 400 was echt het maximum. Ik kon de sluitertijd echt niet meer optrekken. Erg jammer wel want ik vind het een mooi beeld. Bedankt voor jullie reacties! Heb er erg veel aan.
Ruben
Het was - zoals jullie ook zeggen - enorm donker. Ik heb die avond bijna 800 beelden geschoten voor dat podium. Ik heb erg veel gespeeld met m'n IS0: bij 800 zag je al erg veel ruis. 400 was echt het maximum. Ik kon de sluitertijd echt niet meer optrekken. Erg jammer wel want ik vind het een mooi beeld. Bedankt voor jullie reacties! Heb er erg veel aan.
Ruben
Niets aan te doen he... Dan wordt je gewoon geconfronteerd met de beperkingen van je toestel.
Met een EOS 500d kan je toch hoger dan iso400? Ik heb ook zo'n toestel gehad en die kon toch makkelijk tot iso1600 gaan, zonder opvallende ruis.
Met mijn 1D3 ga ik nu soms tot 3200 en dan achteraf de ruis wegwerken met DPP.
Niets aan te doen he... Dan wordt je gewoon geconfronteerd met de beperkingen van je toestel.
Juist, en daar hangt de klepel die dikwijls luid van zich laat horen (beter : zien). Met een perfect toestel EN OBJECTIEVEN heb je geen problemen maar daar staat dan "money" tegenover. Goed beseffen waaraan je begint
Juist, en daar hangt de klepel die dikwijls luid van zich laat horen (beter : zien). Met een perfect toestel EN OBJECTIEVEN heb je geen problemen maar daar staat dan "money" tegenover. Goed beseffen waaraan je begint
Akkoord, maar in de beginnershoek is dit niet altijd vanzelfsprekend. Zelfs al is de 'money' er, een Canon 500D met kitlens is toch al een behoorlijke investering als je pas begint met fotografie Grts!
Akkoord, maar in de beginnershoek is dit niet altijd vanzelfsprekend. Zelfs al is de 'money' er, een Canon 500D met kitlens is toch al een behoorlijke investering als je pas begint met fotografie Grts!
Ik geef maar een hint Ruben op een opmerking die veelvuldig geformuleerd word. Of het nu in beginnershoek of ergens anders is, kwaliteit maakt geen verschil uit in plaats. En ieder doet wat hij of zij wil. Ik weet het goed genoeg en begrijp je
Comment