Gisteren buiten gaan zwemmen met de kinderen in een meer. Ik heb ook eens een foto genomen van de omgeving met een paar van de 'locals'. Wat vinden jullie?
Een typisch familieplaatje, er zit wat blauwzweem in de achtergrond vanwege het warme weer. De kleuren ogen ook wat flets. Aan de exif zie ik dat de scherpte op je D90 op 'hard' is ingesteld, twijfelachtig of dit de foto's ten goede komt.
Die scherpte, dat heb ik bewust zo gedaan, ik vond heel veel van mijn foto's niet scherp genoeg. Ik heb nog niet lang mijn D90, daarvoor had ik een D50 en blijkbaar verscherpte die automatisch meer.
"De kleuren ogen ook wat flets" - blijkbaar moet er dan iets met mijn scherm zijn hier want ik vind de kleuren eerder langs de felle kant. Hoe kan je dat testen? Hoe weet ik nu of ik zie wat iedereen anders ziet?
Die scherpte, dat heb ik bewust zo gedaan, ik vond heel veel van mijn foto's niet scherp genoeg. Ik heb nog niet lang mijn D90, daarvoor had ik een D50 en blijkbaar verscherpte die automatisch meer.
"De kleuren ogen ook wat flets" - blijkbaar moet er dan iets met mijn scherm zijn hier want ik vind de kleuren eerder langs de felle kant. Hoe kan je dat testen? Hoe weet ik nu of ik zie wat iedereen anders ziet?
je kan je beeldscherm kalibreren zodat hij de ware kleuren weer geeft. op mijn beeldscherm zijn de kleuren prima overigens.
Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. Canon eos 7D Mijn site
Op mijn scherm ogen de kleuren niet flets... Maar, ik heb ook maar een laptopscherm. Om 100% zeker te zijn van de weergave van kleuren, moet je scherm gekalibreerd zijn, maar anderen zullen je dit moeten uitleggen...
PS: Wim was me blijkbaar een paar seconden voor...
Last edited by Nelita; 9 mei 2011, 20:03.
Reden: PS
Comment