Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

springen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: springen

    Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Wilfried, zelfs met de 6 foto's per seconde van de D7000 zal je niet snel genoeg zijn om een extra plaatje te nemen. Deze honden gaan aan snelheden van 4 tot 6 meter per seconde wat neer komt dat ze tegen het volgende shot 66 tot 100cm verder zijn... je zal dan wel het pootje hebben maar misschien de kop niet meer.

    Met een D3 zal het al iets eenvoudiger zijn, al heb ik twee mannen met een D3+70-200 VR nog niet zolang geleden op wedstrijd horen 'vloeken' dat het niet simpel was...
    akkoord JP, maar de kans wordt toch groter dat je een goeie hebt
    dit doen in one shot, moet ik toegeven, is een prachtige prestatie waar ik mijn pet voor afdoe
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #17
      Re: springen

      een goed shot.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: springen

        Een goed shot Boutje. Onlangs op een beurs kennis gemaakt met de snelheid die ze kunnen halen bij Flyball. Het record van 2010 staat op 16.36 sec, dat is het parcours heen en terug als ik mij niet vergis
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

        Comment


        • #19
          Re: springen

          Héél knappe foto die zeker nog - naar mijn smaak - een klein beetje rechtzetten verdient.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #20
            Re: springen

            Mooi, héél mooi zelfs
            Denk dat alles hierboven al gezegd is.
            Stoor mij wel een heel klein beetje aan de rechte staanders die schuinstaan.
            (alhoewel de horizon goed is).
            Moesten die recht staan zou je een nog betere foto hebben.

            Mvg,
            Sandorfi
            mvg,
            Sandorfi.
            Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

            Comment


            • #21
              Re: springen

              Boutje,
              voor mij is deze foto bijna AF...heel heel knap
              diene "bijna" komt van dat achterpootje...maar dat is muggenziften

              Groetjes
              Marc

              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #22
                Re: springen

                Ok, heb hem nog wat rechtgezet.
                Ik kan 6 opnames per seconde maken, maar in de praktijk heb je dan ofwel een hond boven de sprong ofwel de afzet en de landing, 't gaat inderdaad heel snel.
                Het helpt als je de hond en het pracours kent, dan kan je inschatten waar ze wanneer is.
                Een beetje het ritme volgen, hond in beeld volgen en op tijd afdrukken werkt het beste voor me.
                Als ik op een bepaalde hindernis focus en wacht tot de hond in beeld kom ben ik minder vaak op tijd met afdrukken.
                Maar zoals alles: oefening baart kunst en ooit maak ik wel eens de perfecte foto, als alles meezit.

                Comment


                • #23
                  Re: springen

                  Deze actie heb je heel scherp en knap kunnen vastleggen en bevriezen! Ikzelf zou heel tevreden zijn met zulke foto! Heel goed gedaan!
                  Grt. Jef

                  Comment

                  Working...
                  X