Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooie straatfotografie. Vind het hier juist wel leuk dat de dame nog wat in de achtergrond staat. De muzikant kijkt zoekend, hopend op wat geld naar mogelijke toeristen gewapend met fototoestel om de hals.De dame is misschien een toeriste en heeft niet door wat de muzikant aan het doen is en vertoont zeker geen interesse in deze muzikant.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Ik twijfel hier bij de dame. Ze kan onderdeel maken van het verhaal die getoond wordt; langs de andere kant vind ik wel dat ze iets teveel aandacht vraagt op het portret terwijl het hoofdonderwerp volgens mij de muzikant is ?
Ik vermoed dat de fotograaf uiteindelijk beslist wat zijn bedoeling is en dat we daarom de foto moeten respecteren voor wat hij is. Voor mij dus
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
(Ansel Adams)
Ik weet het ook niet zo goed wat de dame betreft: enerzijds vergt ze vrij veel aandacht, anderzijds kan ze inderdaad deel uitmaken van een verhaal... Voor mij een moeilijke. Ik vermoed ook dat de fotograaf hier een bepaalde bedoeling bij had. Ik zou bovenaan wel een heel klein stukje afdoen... (maar, echt niet veel...).
Mooie straatfotografie. Vind het hier juist wel leuk dat de dame nog wat in de achtergrond staat. De muzikant kijkt zoekend, hopend op wat geld naar mogelijke toeristen gewapend met fototoestel om de hals.De dame is misschien een toeriste en heeft niet door wat de muzikant aan het doen is en vertoont zeker geen interesse in deze muzikant.
groeten,
deka
Weerom sterke analyse, kan het zelf niet beter omschrijven Klassefoto
Darick: de dame staat er inderdaad niet zo maar op omdat ze in de weg stond.
Nelita en Tin_tin: voor jullie speciaal stukje afgehaald (koop eens een groter scherm hé )
Pema & Nelita: voor de twijfelaars...niet doen...Wat betreft de dame haar aanwezigheid is er inderdaad de DOF die hier het hoofdonderwerp uitmaakt. Mocht de dame niet gewild zijn...'k had hem ook solitaire...
Boutje & La Volpé bedankt voor deze fijne omschrijving
Deka...jij bent een dame naar m'n hart je interpretatie is correct. Idem voor Raymond...
Ik wou het contrast weergeven tussen de (schijnbaar) zorgeloze toeriste (Spaanse autobus) die de muziekkant inderdaad geen blik waardig keurde en de muziekkant die zich waarschijnlijk afvroeg of het wel de moeite was dat hij daar bleef staan om voldoende centjes op te rapen om hem en of zijn gezin te voeden...
Ben er lang genoeg in de buurt geweest om vast te stellen dat het de "niet-toeristen" waren die zijn kartonnen doosje met muntjes bedachten...
Bovendien was zijn muziek nog niet slecht op de koop toe...en vulde heel het Sint-Baafsplein met vrolijke en gekende melodietjes.
Straatfotografie is iets dat ik wel graag doe...maar ben steeds beetje terughoudend met het plaatsen ervan gezien het befaamde "portretrecht."
Bedankt
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
Mooi straatbeeld en de analyse is al uit de doeken gedaan
Bij de tweede is de dame echter scherper zichtbaar als op de eerste en dan iets te nadrukkelijk aanwezig voor mij.
Comment