Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te kleurrijke BG

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Te kleurrijke BG

Hier een poging tot macro. De hommel zat op mijn Azalea die nogal een uitgesproken kleur heeft en al minder fris staat. Zelf ben ik daar niet zo gelukkig mee, maar ik wil toch het hommeltje laten zien of deze er wel door kan.

Dit is wel een crop van een groter geheel met te veel bloemen.
    Tv 1/200Sec.Av F6.3 ISO 200
    Lens 100mm macro uit de losse hand genomen.
    Bedankt voor het kijken
    -
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Re: Te kleurrijke BG

Ik vind je hommeltje er wel goed opstaan, alleen verdwijnt zijn oog wat in de donkerte.
    Zou omzetten naar zw-w niet helpen bij deze felle kleuren?
    oefenen = leren
    Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Behalve het te rozige voor mij, staat je hommeltje er prachtig op. Ben natuurlijk geen kenner in macro, maar ik vind hem toch mooi.

Mvg, Verbruggen
      Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

Comment

De hommel staat er best leuk op maar het roze "pakt" nogal op mijn ogen . De "saturation" misschien wat terugschroeven?
        Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

Mijn Flickr pagina

Comment

Ja hij is zeer kleurig , maar op welke bloem zat de bij
          Cosmea misschien die hebben deze kleuren
          Maar de hommel is top
          grt,
          Pimpeltje
          Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
          Pimpel

Comment

Anaisje, ik kan tegen contrasten dus geen probleem. Bloemen en natuur kunnen kleurrijk zijn, dus .... De hommel heb je prima geschoten en daar ging het toch om zelfs voor de eerste keer, proficiat
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Anaisje, ik kan tegen contrasten dus geen probleem. Bloemen en natuur kunnen kleurrijk zijn, dus .... De hommel heb je prima geschoten en daar ging het toch om zelfs voor de eerste keer, proficiat
              Ik sluit me daar graag bij aan, dit is de hommel zijn natuurlijke omgeving dus is er niks mis mee om hem ook zo te presenteren.
              Jean Pierre.

Comment

Als de roze achtergrond je echt stoort, kan je altijd proberen in Lightroom/PS/... als je dit hebt het magenta en rode kanaal toe te gooien. De achtergrond wordt dan wit/grijs en afhankelijk van hoeveel rood/magenta je nog toelaat met een roze details (lijkt meer op een witte bloem met roze randjes) en stoort een heel stuk minder. Verder kan je nog subtiel met het blauwe kanaal spelen (om de weerspiegeling op de ogen/poten wat in de verf te zetten). Het is ineens een andere foto, kheb het eens geprobeerd, als je wil stuur ik em je wel door (laat maar iets weten via pm ofzo).
                Last edited by [Maarten]; 4 mei 2011, 09:13.

Comment

De hommel staat er mooi op! Het felroze doet wat pijn aan m'n ogen, maar als dat de omgeving was waarin de hommel zat, kan je het gerust zo laten (als je er zelf geen last van hebt). Indien je er zelf toch last van hebt, dan zou ik ook kijken om de BG wat te bewerken.
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

beetje schreeuwerige achtergrond, maar het beestje staat er goed op, wat heb jij een vaste hand
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Allen bedankt voor de commentaar en raadgevingen.
                      De Azalea is inderdaad zo van kleur en het witte zijn de reeds verwelkte blaadjes die daar ook nog het te felle zonlicht vangen. Zou zelfs kantje boord tot uitbranding zijn. ZW/W heeft hier geen voldoening en met de kleuren wat temperen komt de hommel zijn natuurlijke kleur ook niet meer goed. Ik heb er wel werk van proberen maken, niet gelukt
                      Frie, ik heb een vrij vaste hand maar macro is toch oefenen en oefenen. Een statief in de tuin hanteren is ook geen sinicure als je de planten niet wil verwoesten. Een statief maakt het wel stabieler en minder kliks nodig.
                      Nu nog oefenen om manueel scherp te stellen is het volgende wat ik wil leren.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Working...
                      X