Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

doorkijkjes Kortrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• doorkijkjes Kortrijk

buitenopdracht tijdens cursus gezien ik niet boven de reling van de brug kan kijken dan er maar onder de reling door

[900×675 pixels – 670 kB
    Bestandsnaam: IMG_0452-900.jpg
    Camera: Canon
    Model: Canon PowerShot SX1 IS
    ISO: 100
    Belichting: 1/80 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 11.6mm
    Flitser gebruikt: Nee

900×675 pixels – 318 kB
    Bestandsnaam: IMG_0469-900.jpg
    Camera: Canon
    Model: Canon PowerShot SX1 IS
    ISO: 100
    Belichting: 1/200 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 13mm
    Flitser gebruikt: Nee

Is het iets???
    Renée

updates opnieuw

Last edited by Neirynck Renée; 1 mei 2011, 09:52. Reden: nieuwe updates

Re: doorkijkjes Kortrijk

Dat is hoe een beperking tot voordeel kan worden omgezet.

Toen ik nog op een schip woonde, kwamen veel van mijn foto's ook onder de reling door.

Op deze wijze wordt een doorkijk niet een tussendoor-kijk maar een onderdoor-kijk!
    Ik heb daar een liefde voor.

#1.
    Ik zou de bovenste deel van de reling weglaten (tot halverwege de weerschijn) en onderaan
    weglaten tot het lichte deel linksonder is verdwenen.

#2.
    Staat nu nog wat scheef en het groene gras aan de overkant lijkt wat over de top. Dat
    effect verdwijnt dan weer als je de voorgrond minder zwaar aanwezig maakt en beperkt
    tot een smallere rand (zo groot als de kadehoogte aan de overkant). Je hebt daar wel een
    mooiere lucht dan bij #1.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Plaatwerker,
      updates geplaatst, enkel geknipt en ietwat rrechtgezet, zowel de originele als de updates, zijn verdder niet beweerkt.
      Bedankt voor uw leerrijke comment
      Tenée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
        Plaatwerker,
        updates geplaatst, enkel geknipt en ietwat rrechtgezet, zowel de originele als de updates, zijn verdder niet beweerkt.
        Bedankt voor uw leerrijke comment
        Tenée
        Beste Renée,

Ik ben wat onzorgvuldig geweest in mijn eerste reactie. Bij #1 bedoelde ik dat het hele
        donkere deel van de reling boven de lichtere streep weg zou kunnen. Ook had ik mij niet
        gerealiseerd dat er nu een paar zielige sprietjes in het midden boven de rand van de foto
        komen uitzien.

Erger is dat ik mij niet realiseerde dat rechtzetten van foto #2 tot resultaat heeft dat de
        fraaie afsluiting door de brug aan de bovenrand teloor zou gaan. De update vind ik niet
        echt mooi. Dan liever de lichte scheefstand.

Dit soort dingen kan een mens overkomen wanneer niet alles eerst zelf (met een
        download) wordt nagegaan.

Ik vraag je mijn verontschuldiging te accepteren.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Beste Renée,

Ik ben wat onzorgvuldig geweest in mijn eerste reactie. Bij #1 bedoelde ik dat het hele
          donkere deel van de reling boven de lichtere streep weg zou kunnen. Ook had ik mij niet
          gerealiseerd dat er nu een paar zielige sprietjes in het midden boven de rand van de foto
          komen uitzien.

Erger is dat ik mij niet realiseerde dat rechtzetten van foto #2 tot resultaat heeft dat de
          fraaie afsluiting door de brug aan de bovenrand teloor zou gaan. De update vind ik niet
          echt mooi. Dan liever de lichte scheefstand.

Dit soort dingen kan een mens overkomen wanneer niet alles eerst zelf (met een
          download) wordt nagegaan.

Ik vraag je mijn verontschuldiging te accepteren.
          #1#Die sprietjes zijn weg te klonen, maar als ik de hele reling weg doe is het voor mij geen doorkijk meer hier heb ik de situatie vast gelegd zoals ik ze voor mij had,

#2# foto eigenlijk had ik hem al rechtgezet voor ik hem plaatste en eerlijk gezegd weer weggedaan om de reden die U opgeeft , geen excuses nodig hoor zo zien we beiden nog beter wat er verkeerd is.

Ik zal de updates veerwijderen en zien wat er nog volgt van comment

Renée

Comment

#1#Die sprietjes zijn weg te klonen, maar als ik de hele reling weg doe is het voor mij geen doorkijk meer hier heb ik de situatie vast gelegd zoals ik ze voor mij had,

#2# foto eigenlijk had ik hem al rechtgezet voor ik hem plaatste en eerlijk gezegd weer weggedaan om de reden die U opgeeft , geen excuses nodig hoor zo zien we beiden nog beter wat er verkeerd is.

Ik zal de updates veerwijderen en zien wat er nog volgt van comment

Renée
            Niet verwijderen, dan wordt de commentaar zinloos.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Renée,

wat betreft foto 1 volg ik Plaatwerker...niet voor z'n schone ogen maar vind ook de leuning een beetje (te) prominent in beeld. Mag inderdaad gerust gehalveerd worden.
              Wat betreft foto 2 zou ik de linkerhoek van het witte gebouw loodrecht gezet hebben. Denk dat je op die manier ook de onderzijde van de brug niet kwijt raakt. Maar ze zal wel niet meer eindigen in de rechterbovenhoek
              Veel anders zou ik er niet aan wijzigen.
              Maar...zoals steeds...in de eerste plaats moet jij ze graag zien en gaat die volgens mij meer om persoonlijke smaak...

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Niet verwijderen, dan wordt de commentaar zinloos.
                Heb de updates aangepast en opnieuw geplaatst - gebouw op andere manier rechtgezet zodat de brug opnieuw vanuit de hoek begint
                nogmaals bedankt voor de reactie
                Renée

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  Renée,

wat betreft foto 1 volg ik Plaatwerker...niet voor z'n schone ogen maar vind ook de leuning een beetje (te) prominent in beeld. Mag inderdaad gerust gehalveerd worden.
                  Wat betreft foto 2 zou ik de linkerhoek van het witte gebouw loodrecht gezet hebben. Denk dat je op die manier ook de onderzijde van de brug niet kwijt raakt. Maar ze zal wel niet meer eindigen in de rechterbovenhoek
                  Veel anders zou ik er niet aan wijzigen.
                  Maar...zoals steeds...in de eerste plaats moet jij ze graag zien en gaat die volgens mij meer om persoonlijke smaak...

Groetjes
                  Marc
                  Heb beide foto's aangepast en in updates geplaatst, zien er beter uit, foto 2 op 2 manieren geprobeerd om gebouw recht te zetten, denk dat hij nu recht staat en de brug toch nog uit de hoek kon vetrekken.
                  Renée

Comment

Mij spreken je updates in ieder geval een stuk meer aan...knap gedaan...ook het feit dat je de brug in de hoek gehouden hebt
                    Is ook een meerwaarde dat dat witte vodje uit het gras verdwenen is...

Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Heb beide foto's aangepast en in updates geplaatst, zien er beter uit, foto 2 op 2 manieren geprobeerd om gebouw recht te zetten, denk dat hij nu recht staat en de brug toch nog uit de hoek kon vetrekken.
                      Renée
                      Yep. Die manier van rechtzetten was ik even vergeten. Dank voor deze herinnering.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Plaatwerker en Brombeer het was weer een leerrijke ervaring vandaag
                        heel erg bedankt.
                        Renée

Comment

De twee pano's doen het duidelijk beter Renée. Mooi
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Working...
                          X