Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sleihage kerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sleihage kerk

    Een poging ondernomen tot het fotograferen van een kerkinterieur, ik ben best tevreden voor een van mijn eerste pogingen...jammer van het linkse raam die 'zonnevlek'
    Laat maar horen jullie mening!


    Charlotte

  • #2
    Re: Sleihage kerk

    Onder de omstandigheden een zeer prachtig resultaat bereikt
    Die uitgebrande lucht zul je niet kunnen vermijden met een foto.
    Dan moet je er twee nemen, eentje zoals nu om de kerk correct belicht te hebben en eentje vanop exact dezelfde positie (statief) om de buitenlucht correct te hebben en dan beide fotos blenden voor de ramen.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Sleihage kerk

      dank u, dit is al het resultaat van twee foto's, maar mss moest ik er nog een derde bijnemen voor dat ene raam

      Comment


      • #4
        Re: Sleihage kerk

        Dit vind ik zeker een geslaagde, al had ik er zelf rechts wat vanafgecropt om perfecte symmetrie te verkrijgen.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Sleihage kerk

          Oorspronkelijk geplaatst door Charlotte85 Bekijk bericht
          dank u, dit is al het resultaat van twee foto's, maar mss moest ik er nog een derde bijnemen voor dat ene raam
          In dat geval moest je missschien nog wel een derde,...of vierde foto erbij nemen
          De lucht in overal niet zo mooi en uitgebrand (alle vensters) en ook het gebouw in het rechtse venster zit ook met uitgebrand wit. Ofwel heb je bij de tweede foto niet correct insteld voor die plaatsen, volgens mij mocht je nog 1 stop donkerder gaan. Dan had je in de blend ook nog het felle licht op de banken wat kunnen temperen.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Sleihage kerk

            Wat een leuke kerk!

            Wat de foto betreft: voor de compo had ik ook voor wat meer symmetrie gezorgd. Daardoor zou je foto beter overkomen. Mss een tip om in de toekomst op te letten? De belichting in de kerk vind ik geslaagd. Voor de rest treed ik Saphi bij.
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Sleihage kerk

              Mooie foto, ik volg hier om er rechts nog een tikkeltje vanaf te halen. Zo krijg je vanaf de middenlijn telkens 9 vloertegels
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Sleihage kerk

                Dank je wel voor al jullie leerrijke tips! Vooraleer ik opdat knopke druk is het voor een beginnelingske als mij vaak eventjes overlopen in mijn hoofd heb ik daar en daar aangedacht en dan ontgaat er mij nog iets teveel waar jullie mij opwijzen, dank u zo leer ik bij en ik blijf oefenen!

                Comment


                • #9
                  Re: Sleihage kerk

                  Leuke foto, maar wat de opmerking over de symmetrie betreft denk ik dat de lijn van waarop je de foto neemt niet echt past op het middelpunt van het achterste venster vandaar de verkeerde indruk denk ik.
                  Anders rij ik daar dikwijls voorbij en na het zien van de foto denk ik daar dan ook eens binnen te gaan om enkele beelden te schieten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sleihage kerk

                    mooie foto, zeer goed gedaan
                    grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sleihage kerk

                      Aparte compo, ik zie niet direct een probleem met de symmetrie.

                      knappe foto
                      Groetjes,
                      Tim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sleihage kerk

                        gewoonweg knap gedaan
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment

                        Working...
                        X