Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upstairs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upstairs

    .



    .
    Last edited by HEYLO; 29 april 2011, 15:00.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Upstairs

    leuke compo, al twijfel ik over de drie onderste treden.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Upstairs

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      leuke compo, al twijfel ik over de drie onderste treden.
      grt,bouk.
      Mee eens, maar zou het op 2 treden houden ipv 3

      mvg,
      Sandorfi
      mvg,
      Sandorfi.
      Look, I'm not an intellectual - I just take pictures.

      Comment


      • #4
        Re: Upstairs

        Ik zou ook onderaan een stukje afdoen... bovenaan komt hij mooi in de hoek uit... dat zou onderaan ook zo moeten zijn.
        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

        Comment


        • #5
          Re: Upstairs

          Mooie vlakverdeling en lijnenspel.
          Nog iets sterker zou idd de traplijn onderaan in de hoek laten beginnen.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Upstairs

            Ik vermoed dat de compositie al duidelijk voor ogen stond bij het maken van de foto.

            Heylo komt mij over als eigenzinnig genoeg om deze foto zo te presenteren en niet anders.

            Drie treedjes weg: te standaard.
            Armleuning uit de hoek laten komen: is het ook niet.

            Houden zo. Wijkt voldoende af van de publieke standaard om te blijven kijken.
            Moooie toning ook.
            Last edited by Plaatwerker; 29 april 2011, 17:34. Reden: typo
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Upstairs

              Ik mis persoonlijk een eyecatcher. Dit is inderdaad een trap naar boven, maar daar houdt het voor mij ook op bij het kijken nr deze foto.
              Ik vind dit niet abstract genoeg, bv. onderste trede die niet volledig // loopt met de basis van de foto of niet volledig horizontaal staat, er is wel lijnenspel maar onvoldoende sterk.
              Volgens mij had de foto mooier geweest moest er een onderwerp aanwezig zijn op de trap, want deze alleen vind ik niet genoeg zeggend.
              Mvg, Tin_tin
              Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

              Comment


              • #8
                Re: Upstairs

                misschien help centreren al een beetje?
                nu leunt de opname net te veel tegen de linkerkant van het scherm.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Upstairs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                  Ik mis persoonlijk een eyecatcher. Dit is inderdaad een trap naar boven, maar daar houdt het voor mij ook op bij het kijken nr deze foto.
                  Ik vind dit niet abstract genoeg, bv. onderste trede die niet volledig // loopt met de basis van de foto of niet volledig horizontaal staat, er is wel lijnenspel maar onvoldoende sterk.
                  Volgens mij had de foto mooier geweest moest er een onderwerp aanwezig zijn op de trap, want deze alleen vind ik niet genoeg zeggend.
                  Trap gaat ook naar beneden ( was ik vergeten te vermelden ).
                  Blijkbaar heb je toch verder gekeken dan je aangeeft.
                  Anders had je niet gezien dat de onderste trede niet evenwijdig loopt met het kader.
                  Wel ik heb mijn foto horizontaal gezet op de derde trede, die voor zover met de staat van dienst, na al die jaren nog horizontaal te noemen is.
                  Al de andere treden lopen scheef. Scrol maar eens. Perspectief?????
                  Ook de verticale lijn in de muur is niet verticaal. Perspectief???
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upstairs

                    Natuurlijk had ik verder gekeken dan alleen maar de trap nr. boven
                    Waarom crop je dan de onderste 2 treden er niet af zoals hoger aangegeven? Je foto wordt hierdoor toch sterker hoor, want zoals hij nu is, kan hij mij niet bekoren.
                    My 2 cents.
                    Mvg, Tin_tin
                    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upstairs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                      Natuurlijk had ik verder gekeken dan alleen maar de trap nr. boven
                      Waarom crop je dan de onderste 2 treden er niet af zoals hoger aangegeven? Je foto wordt hierdoor toch sterker hoor, want zoals hij nu is, kan hij mij niet bekoren.
                      My 2 cents.
                      Omdat ik deze zo beter vind en me niet moet gedragen hoe een ander dat wil of graag zou hebben.
                      Of je bent er voor of je bent er tegen.
                      Jij blijkbaar tegen.
                      Je volste recht, maar ook mijn recht om hem zo te houden.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upstairs

                        Dat is je volste recht en dan ben ik blij voor jou dat jij tevreden bent!!
                        Mvg, Tin_tin
                        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upstairs

                          Ik vind hem heel goed zoals hij is.
                          Ik heb na het lezen van alle comentaren een lang en goed zitten kijken en de onderste 3 treden geven mi een mooi zwaartepunt aan de foto. Ze benadrukken de hoogte van de trap. ze geven een gevoel van pfff moet ik daar nog naar omhoog!!
                          hele mooie!

                          Groetjes, Chris

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upstairs

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
                            Ik mis persoonlijk een eyecatcher. Dit is inderdaad een trap naar boven, maar daar houdt het voor mij ook op bij het kijken nr deze foto.
                            Ik vind dit niet abstract genoeg, bv. onderste trede die niet volledig // loopt met de basis van de foto of niet volledig horizontaal staat, er is wel lijnenspel maar onvoldoende sterk.
                            Volgens mij had de foto mooier geweest moest er een onderwerp aanwezig zijn op de trap, want deze alleen vind ik niet genoeg zeggend.
                            ik volg hier Tin_tin, weinig zeggende foto
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upstairs

                              De meningen zijn verdeeld blijkbaar... Ik vind het alvast een originele foto (door het ingenomen standpunt van de fotograaf)!
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X