Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pano Kon.Albertpark Kortrijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pano Kon.Albertpark Kortrijk

    Opdracht tijdens cursus manueel bestaande uit 7 foto's


    commentaar gewaardeerd werd niet beoordeeld in cursus
    Groetjes
    Renée

  • #2
    Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

    knap Renée, mooie diepte en kleuren
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

      Kleuren zijn mooi fris en de technische uitvoering zal wel correct zijn.

      Niettemin stoort mij de vertekening en vooral de scheefstaande huizen in de linkerhelft.
      Ik heb geen adviezen beschikbaar voor eventuele verbetering door gebrek aan ervaring.

      Toch denk ik dat wellicht eerst bij elke foto de vertekening opheffen en daarna pas
      stitchen misschien een beter resultaat oplevert.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

        Knappe foto hoor Renée.
        Het is technisch wel moeilijk met die ronding dan krijg je altijd wel vertekening met huizen , maar hij is zo mooi en de kleurrrrrrr
        Grt,
        Pimpeltje
        Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
        Pimpel

        Comment


        • #5
          Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

          Wat heb je uitgespookt met die wolken boven en rechtsboven van de kolom Renée ??
          Ze zijn er precies bijgeplakt.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Kleuren zijn mooi fris en de technische uitvoering zal wel correct zijn.

            Niettemin stoort mij de vertekening en vooral de scheefstaande huizen in de linkerhelft.
            Ik heb geen adviezen beschikbaar voor eventuele verbetering door gebrek aan ervaring.

            Toch denk ik dat wellicht eerst bij elke foto de vertekening opheffen en daarna pas
            stitchen misschien een beter resultaat oplevert.
            Inderdaad stichen levert beter resultaat op maar de opdracht toen was manueel en daardoor heb je bijna altijd iets van vervorming heeft altijd de neiging van rond te draaien, maar het monument op zich is geen rechte muur maar heeft een ronding toch bedankt voor de comment
            Renée
            Last edited by Neirynck Renée; 27 april 2011, 13:20.

            Comment


            • #7
              Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wat heb je uitgespookt met die wolken boven en rechtsboven van de kolom Renée ??
              Ze zijn er precies bijgeplakt.
              Groetjes
              niets van bijgeplakt komt waarschijnlijk door het samenvoegen van de foto's in photomerge PS buiten samenvoegen en gelijksnijden is er niets gebeurd moest er met stichen gewerkt zijn was dit misschien niet zo geweest.
              toch bedankt voor de reactie
              Renée

              Comment


              • #8
                Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                Inderdaad stichen levert beter resultaat op maar de opdracht toen was manueel en daardoor heb je bijna altijd iets van vervorming heeft altijd de neiging van rond te draaien, maar het monument op zich is geen rechte muur maar heeft een ronding toch bedankt voor de comment
                Renée
                Aha, manueel !
                Dat is dan manueel toch knap gedaan. Bedankt voor de reactie.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                  Renée, ik ben even de draad kwijt... Heb je dit panorama manueel in elkaar gestoken of heb je gewerkt via Photomerge in PS(E)? Of bedoel je met manueel dat de foto's in manuele stand getrokken zijn?
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Renée, ik ben even de draad kwijt... Heb je dit panorama manueel in elkaar gestoken of heb je gewerkt via Photomerge in PS(E)? Of bedoel je met manueel dat de foto's in manuele stand getrokken zijn?
                    de foto's zijn manuele stand gefotografeerd niet met het stichhulpmiddel, maar wel met PS photomerge samen gebracht misschien een beetje verkeerd uitgedrukt.
                    Groetjes
                    Renée

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                      de foto's zijn manuele stand gefotografeerd niet met het stichhulpmiddel, maar wel met PS photomerge samen gebracht misschien een beetje verkeerd uitgedrukt.
                      Groetjes
                      Renée
                      Renée, bedankt voor je antwoord. Nu is het mij duidelijk . De reden dat ik dit vroeg is omdat ik op 2 plaatsen de overgang zie tussen de verschillende foto's. Eentje links van de zuil (boven het witte huis) en eentje rechts van de zuil (rechts van de grote boom; goed te zien in de wolkenpartij). Ik vind dit een beetje vreemd, want ik maak op dezelfde manier panos zoals jij. PSE 9 verbetert automatisch eventuele kleurverschillen en zorgt voor een goede overgang. Nog nooit problemen mee gehad. Gebruik jij een andere versie?
                      Ik ben helemaal geen Photoshopexpert of zo, maar 'k vind het gewoon vreemd...

                      Voor de rest vind ik het een mooie foto hoor! Mooie kleuren en de vervormingen storen mij helemaal niet.

                      PS: wat is "het stichhulpmiddel"?
                      Last edited by Nelita; 27 april 2011, 17:26. Reden: PS
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Renée, bedankt voor je antwoord. Nu is het mij duidelijk . De reden dat ik dit vroeg is omdat ik op 2 plaatsen de overgang zie tussen de verschillende foto's. Eentje links van de zuil (boven het witte huis) en eentje rechts van de zuil (rechts van de grote boom; goed te zien in de wolkenpartij). Ik vind dit een beetje vreemd, want ik maak op dezelfde manier panos zoals jij. PSE 9 verbetert automatisch eventuele kleurverschillen en zorgt voor een goede overgang. Nog nooit problemen mee gehad. Gebruik jij een andere versie?
                        Ik ben helemaal geen Photoshopexpert of zo, maar 'k vind het gewoon vreemd...

                        Voor de rest vind ik het een mooie foto hoor! Mooie kleuren en de vervormingen storen mij helemaal niet.

                        PS: wat is "het stichhulpmiddel"?
                        Is met CS5 gemaakt heb nog de originelen, zal ze misschien eerst eens zoals plaatwerker voorstelt eerst wat rechtzetten en dan opnieuw eens laten ssamenvoegen, en als ik nu goed kijk zou ik bijna durven denbken dat er naar de wolken toe een foto is uitgevallen,
                        maar merk het nu maar op met de commentaar van Djivan. Zo zie je maar de perfectie is bij nog zeer ver te zoeken, maar het is maar zo dat je het leert op te merken.
                        Renée

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
                          Is met CS5 gemaakt heb nog de originelen, zal ze misschien eerst eens zoals plaatwerker voorstelt eerst wat rechtzetten en dan opnieuw eens laten ssamenvoegen, en als ik nu goed kijk zou ik bijna durven denbken dat er naar de wolken toe een foto is uitgevallen,
                          maar merk het nu maar op met de commentaar van Djivan. Zo zie je maar de perfectie is bij nog zeer ver te zoeken, maar het is maar zo dat je het leert op te merken.
                          Renée
                          Daarvoor dient dit forum hé! Zo leren we bij...
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                            Als ik pano's maak van verschillende foto's dan merge ik ze met PanoPro.
                            Ik ga niet zeggen dat ze perfect zijn, maar toch bijna .
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pano Kon.Albertpark Kortrijk

                              Iedereen bedankt voor de reacties
                              Groetjes
                              Renée

                              Comment

                              Working...
                              X