Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reportage - deel II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reportage - deel II

    Wat vinden jullie van deze?

    [IMG]

    [IMG]

    [IMG]

  • #2
    Re: Reportage - deel II

    Foto 1 is een heerlijk beeld hoor, die concentratie op de dame haar gezicht mooi vastgelegd.
    Foto 2 is een herhaling van foto 1 maar dan in close up, weet niet goed of hij er nog bij hoort.
    Foto 3 zou fantastisch zijn mochten we meer zien wat de dame met haar handen aan het doen is met de de groenten. Mssn eens een foto nemen langs voor?
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

    Comment


    • #3
      Re: Reportage - deel II

      Hartelijk dank voor je antwoord Tini! Daar ben ik heel wat mee voor wanneer ik terug ga!

      Foto 2: geef ik je gelijk, ik dacht dat ik details miste in de reportage maar natuurlijk als twee foto's zo goed als hetzelfde uitbeelden is dit overbodig.

      Foto 3: onderstaande foto had ik ook nog, maar ik denk dat de scherpte wat mist en ook lijkt die nogal licht (op mijn scherm althans)

      [IMG]

      Comment


      • #4
        Re: Reportage - deel II

        Die is idd beter, maar zoals je zelf aanhaalt te licht. Daar kan je op het moment zelf op letten...neem je je foto's in RAWformaat?

        Best ook je foto's op 900 px langs de langste zijde posten, het is anders echt moeilijk om te beoordelen.
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: Reportage - deel II

          Hopelijk zijn dit geen overblijfselen van de mannen uit haar leven. Flauw. Ik weet het.
          Maar de eerste is wel mooi.

          Comment


          • #6
            Re: Reportage - deel II

            Mezelf kennende, kies ik hier voor foto 2 en dan ook de update.
            Foto 2 zie je echt dat ze bezig is met het schillen van de asperges. De update vind ik prachting, alleen spijtig inderdaad van de belichting. Misschien nog eens overdoen ?
            Indien je foto's neemt in Raw kan je natuurlijk nog proberen om de zaken wat te redden.
            Alleen vind ik het persoonlijk moeilijker om van overbelichte zaken nog dingen te redden dan van onderbelichte zaken. Misschien mocht je voor de update dus beter wat onderbelicht hebben ?
            Foto 1 heeft ook wel iets met die oude weegschaal in het hoekje maar ik kies toch voor de details.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: Reportage - deel II

              ik vind dit wel knap opgezet, maar de belichting doet veel teniet
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Reportage - deel II

                Hartelijk dank voor jullie antwoorden Tinneke, Doudeke, deka en Frie01!

                @ Tini: Ik heb de foto's in beide raw en jpg genomen maar ik ben nog niet echt meester van nabewerking.

                @ Doudeke: Geen overblijfselen vermoed ik.. mijn oom is still alive and kicking en ze zijn redelijk katholiek dus vermoed dat er niet zoveel geweest zijn ook ;-)

                De belichting vond ik super moeilijk. Ben nog maar beginnend en merk dat ik daarbij ook traag leer De asperges worden gekuist in een kot je kan er amper rechtstaan, er is 1 venster en mijn oom had het licht aangedaan (en ik mijn witbalans vergeten aan te passen) waardoor de kleur versie heel er gelig is. Alles in het 'kot' is zo verdeeld dat je eigenlijk maar 2 stappen tussen de plaats van het kuisen en het inbinden hebt.

                Nu, ik had me sowieso al vernomen om terug te gaan - en dan neem ik jullie commentaren mee - omdat ik nu ook het proces beter ken en ook al eens gezien heb ivm de belichting, misschien ben ik volgende keer rustiger ;-)

                Merkt net dat de foto's genomen zijn in 72 dpi... misschien daarom dat ze zo klein zijn.

                Dus als ik goed begrijp kan ik beter wat onderbelichten.. ik heb gemerkt dat ook bij de buiten foto's (reportage 1) de asperges heel erg wit zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Reportage - deel II

                  Hier moet je, zeker voor analoog, spotmeting uitvoeren. dit om het contrastverschil te kunnen weten. Indien meer dan 5 stops vrschil, werken aan de belichting of een contrast verindrende ontwikkeling uitvoeren.
                  Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reportage - deel II

                    Heel erg bedankt voor de tip Nerdifant, daar ben ik weer wat mee.

                    Ik heb vandaag de foto's op school getoond, van de 8 waren er 3 ok. Er missen wat omgevingsfoto's, die uitbeelden hoe klein, laag, rommelig, ... de plaats is. Nu lag de focus teveel op asperges kuisen van A tot Z.

                    De opdracht ga ik, op aanraden, dan toch digitaal maken... denk dat de leraar me graag terugstuurt en met analoog gaat dat natuurlijk allemaal niet zo snel.

                    Dus tja, we weten weer wat doen zaterdag

                    Comment

                    Working...
                    X