Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wijntje, nieuwe poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wijntje, nieuwe poging









    nog een keertje geprobeerd!

    hartelijk bedank voor uw leerzame opmerkin(gen)






    canon eos 550d
    1/100sc
    f/ 5.6
    iso 100
    55 mm
    no flash
    Last edited by bommasien; 24 april 2011, 20:18.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: wijntje, nieuwe poging

    De scherpte/onscherpte kan ik aanvaarden, het levert een mooie foto op ook door de neutrale omgeving Begrijp niet hoe het komt dat je nog steeds problemen hebt met scherpstellen (of scherp opnemen) ?
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: wijntje, nieuwe poging

      Ik zou er toch iets meer scherpte in leggen, zodat het hele trosje scherp is... Compo vind ik wel mooi. Ook mooie rustige achtergrond.

      Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: wijntje, nieuwe poging

        Rustigere achtergrond is veel beter
        compo is ook mooi gedaan
        maar ja die scherpte, ik zou het ook niet weten, denk het zelfde probleem dan dat ik soms ook heb, hoop dat je daarop nog wat helpende reacties krijgt, die ik dan ook nog kan meepikken,
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #5
          Re: wijntje, nieuwe poging

          Op zich een rustig plaatje met een goede compo.
          Wat betreft de scherpte? Misschien de iso naar 200 of zelfs 400 brengen zodat je het diafragma iets meer kunt dichtknijpen (hoger f-getal) wat dan iets meer dieptescherpte kan geven.
          Grt. Jef

          Comment


          • #6
            Re: wijntje, nieuwe poging

            bedankt voor de tips , 'ga het zeker proberen, raak stillekensaan gefustreerd door dat troske!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: wijntje, nieuwe poging

              Beste Sien,

              Wat een leuk idee voor de komende avonden met de wijntjes .
              Heerlijk bij de openhaard ofzo

              Als ik eerlijk ben (en ook al is dit de eerste keer dat ik dit forum bezoek!) vind ik het niet zo'n mooie foto

              Wat ik zie is het begin van een druiventros met een stengel en een blad. Wat ik nog meer zie is de witte muur op de foto. Vooral een witte muur!
              Het zou waarschijnlijk een betere foto worden als je de mogelijkheid hebt op het geheel een stukje van de muur af te halen.
              Scherpstellen op het druiventrosje en de juiste diafragma gebruiken. Probeer het eens met een klein F getal.
              Probeer dan ook een beeldvullend geheel te krijgen van de 3 componenten die in de foto zitten: trosje, blad en stengel.
              Wat mij het meeste 'stoort' is dat het trosje niet scherp is!!!!

              Blijf proberen en veel lezen op het forum: Het zal je verder brengen

              Groet,
              E

              Comment


              • #8
                Re: wijntje, nieuwe poging

                lieve raadgevers,
                ik heb bij deze uit frustratie nog eens geprobeerd om dat trosje er scherper op te krijken

                mercikes om even te komen kijken
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: wijntje, nieuwe poging

                  heb enkele weken geleden ook trosjes gefotografeerd en deze waren ook niet scherp
                  - nu nog bollenpluisjjes in oktober druifjes -

                  heb wel nog niet opnieuw geprobeerd
                  groetjes
                  Renée

                  Comment


                  • #10
                    Re: wijntje, nieuwe poging

                    Beste Sien,

                    Ik zie dat je de trosjes op 55 mm hebt gefotografeerd, toevallig toch niet met een 18-55mm lens?
                    Ik heb hetzelfde toestel als jij en de 18-55 mm kitlens, en wanneer ik op 55 mm fotografeer, krijg ik ook niets scherp... ...
                    De lens en haar beperkingen zeker?
                    Beter is een stapje dichterbij en bij 40-45 mm fotograferen.
                    Altans dat is wat ik ervaar....

                    Comment


                    • #11
                      Re: wijntje, nieuwe poging

                      Hoi Sien

                      De laatste vind ik de betere van de drie. Het wit is wel wat fel, maar valt nog mee. De scherpte is ook beter zo! Alleen de blauwe waas onder het blad zou ik nog weg proberen te krijgen, alsook de overbelichting op het bovenste blad.
                      Ik heb de 18-55mm kitlens ook en deze werkt wel goed op alle brandpuntsafstanden... Welk scherpstelpunt gebruik je voor deze foto's te nemen?

                      Tom
                      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                      Mijn Website

                      Comment


                      • #12
                        Re: wijntje, nieuwe poging

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie H. Bekijk bericht
                        Beste Sien,

                        Ik zie dat je de trosjes op 55 mm hebt gefotografeerd, toevallig toch niet met een 18-55mm lens?
                        Ik heb hetzelfde toestel als jij en de 18-55 mm kitlens, en wanneer ik op 55 mm fotografeer, krijg ik ook niets scherp... ...
                        De lens en haar beperkingen zeker?
                        Beter is een stapje dichterbij en bij 40-45 mm fotograferen.
                        Altans dat is wat ik ervaar....
                        Ik heb ook dezelfde lens, maar ook op 55 mm presteert die goed. Het is wel een feit dat de meeste lenzen problemen hebben met de uiterste brandpuntafstanden, maar met deze lens ervaar ik dit niet echt... Er kan natuurlijk een probleem zijn specifiek met de lens die jij hebt. Eventueel moet je er eens mee teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt?

                        Wat de foto's betreft: de derde vind ik ook de beste qua scherpte. Er is wel wat overbelichting, zoals Tom M al aangaf.
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: wijntje, nieuwe poging

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                          Ik heb ook dezelfde lens, maar ook op 55 mm presteert die goed. Het is wel een feit dat de meeste lenzen problemen hebben met de uiterste brandpuntafstanden, maar met deze lens ervaar ik dit niet echt... Er kan natuurlijk een probleem zijn specifiek met de lens die jij hebt. Eventueel moet je er eens mee teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt?

                          Wat de foto's betreft: de derde vind ik ook de beste qua scherpte. Er is wel wat overbelichting, zoals Tom M al aangaf.
                          Misschien even verduidelijken dat ik het dus ook enkel heb bij close-ups.
                          Vorige week probeerde ik wat bloesems te fotograferen, en toen merkte ik het voor het eerst. Maar kan idd ook iets met de lens zijn...

                          De laatste foto is qua scherpte een heel stuk beter!

                          Comment


                          • #14
                            Re: wijntje, nieuwe poging

                            Oorspronkelijk geplaatst door Nathalie H. Bekijk bericht
                            Misschien even verduidelijken dat ik het dus ook enkel heb bij close-ups.
                            Vorige week probeerde ik wat bloesems te fotograferen, en toen merkte ik het voor het eerst. Maar kan idd ook iets met de lens zijn...

                            De laatste foto is qua scherpte een heel stuk beter!
                            Bij close-ups, is het idd niet altijd even makkelijk.
                            Op de lens staat aangegeven dat je een minimale afstand van 0.25 meter moet respecteren. Dichter kun je dus niet scherpstellen (ook niet handmatig).
                            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                            Comment

                            Working...
                            X