Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret met hond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portret met hond

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
    De ene mens is de andere niet natuurlijk. De ene zegt het diplomatisch, de andere zegt het zoals hij het denkt. Dan heb je nog eens het aspect op een forum dat je alleen kan afgaan op het geschrevene, geen intonatie, geen lichaamstaal, enkel een smiley hier en daar kan wat helpen....
    Een foto is inderdaad iets persoonlijks, maar je zet hem hier op een publiek fotografieforum waar het ook om de techniciteit van de fotografie gaat. Het een gaat niet zonder het ander.

Wat vind je zelf goed en niet goed aan deze foto?
    Kijk ik plaats een foto hier op, om in de eerste plaats dingen te leren, maar ook om te weten wat goed is en wat niet goed is. Sorry dat ik zo uitgevlogen ben ja, het was niet de bedoeling, het was hier thuis ook even te veel en het was er gewoon uit voor ik het wist.

Ik heb geen probleem als je negatieve commentaar geeft maar ik vind dan dat ze hier moeten leren om die op een opbouwende manier te geven zodat er echt iets uit geleerd wordt.

Met kritiek heb ik absoluut GEEN probleem hoor

Comment

Zand erover.. Er zijn zo van die dagen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris k Bekijk bericht
        Zand erover.. Er zijn zo van die dagen..
        Spijtig genoeg wel zeker...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
          Kijk ik plaats een foto hier op, om in de eerste plaats dingen te leren, maar ook om te weten wat goed is en wat niet goed is. Sorry dat ik zo uitgevlogen ben ja, het was niet de bedoeling, het was hier thuis ook even te veel en het was er gewoon uit voor ik het wist.

Ik heb geen probleem als je negatieve commentaar geeft maar ik vind dan dat ze hier moeten leren om die op een opbouwende manier te geven zodat er echt iets uit geleerd wordt.

Met kritiek heb ik absoluut GEEN probleem hoor
          Kan gebeuren, iedereen heeft zo zijn momenten wel eens
          Als ik in dit topic kijk naar de commentaren vind ik toch dat je daar veel uit kan opsteken. Het is kwestie van de de commentaren te bundelen en er bij stil te staan waarom... Waarom vinden mensen die ene foto nu net zo fantastisch en waarom krijgt die andere zoveel negatieve commentaar? Waarom kan bij de ene foto een centrale compositie wel en bij de andere niet? Heel boeiend om daar allemaal bij stil te staan. Techniek is 1 ding, maar iets overbrengen dat is zoveel moeilijker. MAar zoals ik al eerder zei, het 1 kan niet zonder het ander.
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
            Kan gebeuren, iedereen heeft zo zijn momenten wel eens
            Als ik in dit topic kijk naar de commentaren vind ik toch dat je daar veel uit kan opsteken. Het is kwestie van de de commentaren te bundelen en er bij stil te staan waarom... Waarom vinden mensen die ene foto nu net zo fantastisch en waarom krijgt die andere zoveel negatieve commentaar? Waarom kan bij de ene foto een centrale compositie wel en bij de andere niet? Heel boeiend om daar allemaal bij stil te staan. Techniek is 1 ding, maar iets overbrengen dat is zoveel moeilijker. MAar zoals ik al eerder zei, het 1 kan niet zonder het ander.
            Dat weet ik wel

Comment

Toch even vermelden dat die hond hier met zijn fraai kopje het beeld komt binnen
              gewandeld en moeiteloos de show steelt. En meneer lijkt dit goed te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Toch even vermelden dat die hond hier met zijn fraai kopje het beeld komt binnen
                gewandeld en moeiteloos de show steelt. En meneer lijkt dit goed te vinden.
                Haha, hij wil niet liever, je moet daar niet eens op roepen, die kijkt meestal zo.

Comment

hoy Nathalie,
                  Zelf ben ik nog niet zo heel lang op het forum,ik kan geen technische op/of afbrekende kritiek leveren op je foto,wegens gebrek aan ervaring. Ik kan enkel een foto mooi vinden of niet;
                  Er zijn hier op dit forum mensen met meer ervaring die hun commentaar kunnen leveren
                  't is idd de manier waarop; En 't is idd soms heel negatief. Zo heb ik er ook(vele) gehad en geloof me je leert hier veel van. mi ik toch. Meestal zijn die commentaren terecht hoor.
                  Je moet er wel tegen kunnen. Mssch kun je eerst wat minder persoonlijke foto's plaatsen, kan je mssch makkelijker commentaar op verdragen en afstand van nemen. Je moet het plaatje in zijngeheel zien en niet enkel het onderwerp! Volhouden hoor!
                  vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

ik zal er wel voor iets tussenzitten zeker Nathalie?
                    persoonlijk vind ik jou posting in dit topic harder en iets groffer als de onze
                    missch moet je de replieken iets minder emotioneel bekijken en meer fototechnisch, kom je mi een eind verder mee, wat ook de bedoeling is van dit forum
                    ik wens je nog veel succes met uw fotos, laat de volgende maar komen
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      hoy Nathalie,
                      Zelf ben ik nog niet zo heel lang op het forum,ik kan geen technische op/of afbrekende kritiek leveren op je foto,wegens gebrek aan ervaring. Ik kan enkel een foto mooi vinden of niet;
                      Er zijn hier op dit forum mensen met meer ervaring die hun commentaar kunnen leveren
                      't is idd de manier waarop; En 't is idd soms heel negatief. Zo heb ik er ook(vele) gehad en geloof me je leert hier veel van. mi ik toch. Meestal zijn die commentaren terecht hoor.
                      Je moet er wel tegen kunnen. Mssch kun je eerst wat minder persoonlijke foto's plaatsen, kan je mssch makkelijker commentaar op verdragen en afstand van nemen. Je moet het plaatje in zijngeheel zien en niet enkel het onderwerp! Volhouden hoor!
                      Het is niet door die zogezegd persoonlijke foto, want dat is niet persoonlijk voor mij. Het was gewoon mijn dag niet, vandaag nog niet maar ja bon, daarmee dat ik het gewoon niet kon verdragen, anders had ik daar geen probleem mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        ik zal er wel voor iets tussenzitten zeker Nathalie?
                        persoonlijk vind ik jou posting in dit topic harder en iets groffer als de onze
                        missch moet je de replieken iets minder emotioneel bekijken en meer fototechnisch, kom je mi een eind verder mee, wat ook de bedoeling is van dit forum
                        ik wens je nog veel succes met uw fotos, laat de volgende maar komen
                        Er zit hier helemaal niemand tussen, het was gewoon mijn dag niet.
                        Ik heb vandaag wel nieuwe foto's gemaakt, maar heb echt geen zin om ze der op te zetten toch nu niet, niets met jullie te maken hoor maar privéproblemen
                        Ze komen er zeker en vast nog op

Comment

ik volg doudeke, het is alsof die hond weet dat hij fotogeniek is, hij pakt inderdaad de opname, en ik denk als je het licht niet zo tegen had dat uw kleuren warmer waren en dan krijg je ook meteen een heel andere plaat
                          turbito
                          canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

Comment

Working...
                          X