Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

portret: kleur of z/w

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • portret: kleur of z/w

    Persoonlijk vind ik dit wel een geslaagd portret. Omdat ik heel erg veel van zwart wit fotografie houd, heb ik deze ook omgezet. Geslaagd? Wat kan beter?

    origineel:


    zwart/wit


    Alvast bedankt voor de feedback!

  • #2
    Re: portret: kleur of z/w

    Hm, mijn voorkeur gaat naar de kleurenfoto! De zon op het gezicht in de zwart/wit foto is me iets te storend.

    Grtz
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

    Comment


    • #3
      Re: portret: kleur of z/w

      ik verkies ook de kleur
      Ik merk ook dat je de foto bovenaan gecropt hebt voor de zw versie
      Dat hoeft voor mij niet, geef hem maar wat ruimte

      Gijs
      Last edited by Hypnosia; 21 april 2011, 18:43.
      http://gijscollet.wix.com/photography

      Comment


      • #4
        Re: portret: kleur of z/w

        alle twee goed, maar de schors van de boom eist teveel aandacht op, de jonge man iets verder van de boom plaatsen
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: portret: kleur of z/w

          Doe mij maar kleur: ogen helderder, door kleuren trui valt BG minder op, (eventueel croppen zodat rechtsboven de boomschors aansluit?),sprekende blik

          Comment


          • #6
            Re: portret: kleur of z/w

            Voor mij werkt z/w beter wanneer de ogen mooi belicht zijn en echt "spreken".
            Dus bij deze verkies ik zeker en vast de kleurenversie!
            http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
            Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

            Comment


            • #7
              Re: portret: kleur of z/w

              Oorspronkelijk geplaatst door fena Bekijk bericht
              Doe mij maar kleur: ogen helderder, door kleuren trui valt BG minder op, (eventueel croppen zodat rechtsboven de boomschors aansluit?),sprekende blik
              Ik vind de kleur ook de beste. Schors is idd iets te opvallend maar pose en camerastandpunt vind ik ok. Het randje rechts boven zou ik afsnijden. Mss ook de exif-geg. vermelden, dit vergemakkelijkt het beoordelen van een foto.
              There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
              (Ansel Adams)

              Comment


              • #8
                Re: portret: kleur of z/w

                Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                Hm, mijn voorkeur gaat naar de kleurenfoto! De zon op het gezicht in de zwart/wit foto is me iets te storend.

                Grtz
                Kan me daar grotendeels in vinden. Als je voorkeur naar zwart/wit gaat moet je dit blijven beoefenen en trouwens, je lijkt op de goede weg zo te zien. Zwart/wit heeft meer expressie en ik hou daar ook van (maar plaats deze zelf te weinig tot mijn eigen schande).
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: portret: kleur of z/w

                  leuk, zo'n positieve reacties!
                  Het stimuleert me in ieder geval om verder te gaan! Maar uiteraard moet ik vooral ook het model dankbaar zijn

                  Comment


                  • #10
                    Re: portret: kleur of z/w

                    Dag Inge

                    wat je ook nog doen om je zoontje echt uit de foto te laten springen en de "storende structuur" van de boom wat meer naar de achtergrond te laten gaan is het volgende:
                    (als je lightroom/PS/... gebruikt):
                    Je desatureert de groen tinten, hierbij wordt de boomschors egaler van kleur. Je kan vervolgens rood en oranje wat opdrijven (geeft wat levendigere huidkleuren), oppassen met geel want dan komt het groen er weer door. Om het truitje ook nog wat op te peppen volstaat het om ook magenta en paars wat omhoog te trekken. Kvond het wel een leuk resultaat, als je wil stuur ik het door (laat dan even je emailadres achter op PM, heb je'm ook nog in raw?).

                    groetjes
                    Maarten
                    Last edited by [Maarten]; 22 april 2011, 10:15.

                    Comment

                    Working...
                    X