Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voortplanting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Voortplanting

    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Wat doet dit in de beginnershoek ?
    Wat doet iemand die actief foto's bepreekt in SC met zo'n foto in beginnershoek ?
    Werkt het systeem van BD dan niet ?
    Misschien niet voor de beginnershoek, maar ik denk dat plaatwerker de beginners ook wat gunt zodat we die ook kunnen bewonderen,
    Renée

    Comment


    • #17
      Re: Voortplanting

      Plaatwerker simpel maar mooi, ook het witte vlak vind ik bij deze een meerwaarde geven.
      Met simpel bedoel ik niet het fotograferen van het zaadje zelf
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #18
        Re: Voortplanting

        Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
        Misschien niet voor de beginnershoek, maar ik denk dat plaatwerker de beginners ook wat gunt zodat we die ook kunnen bewonderen,
        Renée
        zo zie ik het ook
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #19
          Re: Voortplanting

          heel goed vastgelegd, het idee van de kleur van het zaadje te klonen en in de kader te gebruiken vind ik wel tof, in ieder geval een klasse plaat
          turbito
          canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

          Comment


          • #20
            Re: Voortplanting

            Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
            Misschien niet voor de beginnershoek, maar ik denk dat plaatwerker de beginners ook wat gunt zodat we die ook kunnen bewonderen,
            Renée
            Uit het forumreglement:
            In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.

            Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.

            Wil je een grondigere bespreking van je foto, dan kun je beter je foto in de betreffende fotobeoordelingsforums in de fotohoek plaatsen.

            Plaatwerker is geen beginner, en beginners mogen gerust de andere onderdelen bezoeken, dat komt de werking van BD ten goede.

            Comment


            • #21
              Re: Voortplanting

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Uit het forumreglement:
              In dit forum kun je als beginnende fotograaf je eerste foto's plaatsen. Ook een foto waarvan je niet echt tevreden bent maar welke je toch graag wil laten zien kun je hier kwijt.

              Van de bezoekers wordt verwacht dat ze eerder milde commentaren en/of opbouwende kritieken geven.

              Wil je een grondigere bespreking van je foto, dan kun je beter je foto in de betreffende fotobeoordelingsforums in de fotohoek plaatsen.

              Plaatwerker is geen beginner, en beginners mogen gerust de andere onderdelen bezoeken, dat komt de werking van BD ten goede.
              De foto's welke ik in Beginnershoek plaats, voldoen aan de door u aangehaalde
              voorwaarde. Ik ben er niet echt tevreden over maar wil ze af en toe toch laten zien. Van
              de grondige bespreking in de fotobeoordelingsafdelingen van de verschillende forums is
              mij weinig gebleken. De meeste foto krijgen daar weinig tot geen commentaar. U kunt
              dat voor u zelf nagaan.

              Uw laatste opmerking beschouw ik als een compliment dat ik echter nog lang niet ten
              volle verdien. Men kan uitblinken in landschapsfotografie en een kluns zijn in stilleven.

              Ik heb Beginnershoek gekozen omdat ik daar de zaken die ik reeds heb geleerd het beste
              kan doorgeven. Omdat in Beginnershoek om het even welk onderwerp mag worden
              geplaatst, loop ik dan niet in de val van een onjuist forum te hebben gekozen. Dat heeft
              mij al eens een ban van een maand gekost.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #22
                Re: Voortplanting

                Niet erg men ding maar wel een soeciale presentatie
                Eigenlijk is enkel de foto van het zaadje belangrijk, de rest is PS.
                Photography is an art of observation.

                Comment


                • #23
                  Re: Voortplanting

                  Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                  De foto op zich vind ik mooi, maar ik de foto anders presenteren ... Ik zie nu niet zo direct het nut in van het zwarte en het witte vierkant, maar dat zal jij als bedenker hiervan wel weten.
                  groeten,
                  deka
                  De oorspronkelijke bedoeling laat ik zien in de eerste update.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                  Heel mooi! Mij lijkt het ook leuk om de kleur van het zaadje te klonen en dat kleur toe te passen op het buitenste vierkant, creeërt misschien wat meer evenwicht. Grtz
                  Ik heb deze idee uitgetest maar het resultaat laat ik niet zien. Ik vond het te lelijk.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  de antikaderman met een kader, tis eens iets anders
                  de foto op zich is knap, met de wortel
                  een vierkante met de bloem aan de zijkant, dat is mijn gedacht
                  Ach, ik heb wel eens vernomen dat totale consequentie naar de duivel leidt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  Niet erg men ding maar wel een soeciale presentatie
                  Eigenlijk is enkel de foto van het zaadje belangrijk, de rest is PS.
                  Veel PS was het niet hoor. 1. de crop. 2. de omzetting naar zwart/wit oftewel grijswaarden. 3. 45º roteren.
                  Voor de eerste update de achtergrondkleur van BD in het 'wit' gekopieerd.
                  Voor de tweede update het 'witte' vlak gevuld met RGB ieder 250.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Voortplanting

                    Fijn dat u voor uw voortplanting de ruit heeft gekozen. Omdat de ruit van oorsprong een
                    vruchtbaarheidssymbool is geweest. Men kan ze al van ouds interpreteren als een gesty-
                    leerd, vrouwelijk geslachtsorgaan.
                    Het aanbrengen van een ruitmotief had in oorsprong dus op het oog om goden te smeken
                    om de bewoners nageslacht te geven. De wapenschilden van (ongehuwde) vrouwen hadden
                    in de Middeleeuwen ook vaak een ruitvorm.
                    Misschien heeft u er niet om gedaan, is het eerder toeval. Maar dat zou ik dan weer toe-
                    vallig vinden.
                    Knap, ook zonder mijn bemoeienis.

                    Comment

                    Working...
                    X