Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zPortretjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zPortretjes

    Hallo,

    Heb eens enkele portretfoto's proberen te maken. Commentaar is steeds welkom want ben wel eens benieuwd wat jullie ervan vinden.



    35mm
    F 1,8
    1/60
    ISO 200



    35mm
    F 1,8
    1/60
    ISO 200

    Alvast bedankt voor te kijken en de comments!
    Last edited by stessel; 20 april 2011, 19:30.
    Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

  • #2
    Re: zPortretjes

    De tweede foto vindt ik wel boeiend, ja kan er één en ander bij fantaseren...

    Comment


    • #3
      Re: zPortretjes

      Je modellen staan er wel vrij spontaan op. Ook het feit dat je hier gezorgd hebt voor een neutrale achtergrond werkt in je voordeel. Ik mis echter wat scherpte bij de modellen. F1,8 is nu ook wel een grote diafragmaopening om mee te werken. Ik zou toch opteren om het F getal wat te vergroten. Zo ga je toch ook wat meer scherptediepte bekomen.
      De omzetting naar zw vind ik persoonlijk minder geslaagd. Teveel grijs en te weinig contrast aanwezig tussen het wit en zwart.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

      Comment


      • #4
        Re: zPortretjes

        Ik moet er wel even bij vermelden dat ik deze foto's heb gemaakt als opdracht voor de lessen digitale fotografie die ik volg aan het CVO Leuven. Het thema is"Mens" deze keer en we mogen geen nabewerking doen. Als we in z/w willen trekken moeten we dat doen via ons toestel (instelling monochroom en contrast op maximum).

        Alvast bedankt voor de comments!
        Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

        Comment


        • #5
          Re: zPortretjes

          De eerste vind ik een goede foto, zeker als je weet dat je geen bewerkingen mag doen!
          Bij de tweede foto vind ik de pose en de compo wat minder. Pose: het model kijkt net iets te schuin, waardoor haar neus nogal opvalt. De blik iets meer richting fotograaf zou dit vermijden. Compo: voor mij is er nogal veel ruimte boven het model...
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: zPortretjes

            Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
            Ik moet er wel even bij vermelden dat ik deze foto's heb gemaakt als opdracht voor de lessen digitale fotografie die ik volg aan het CVO Leuven. Het thema is"Mens" deze keer en we mogen geen nabewerking doen. Als we in z/w willen trekken moeten we dat doen via ons toestel (instelling monochroom en contrast op maximum).

            Alvast bedankt voor de comments!
            Oeps, is niet echt de juiste weg om zw te bekomen, maar ja, je docent zal daar wel zijn redens voor hebben ...
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment

            Working...
            X