Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Red tree

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Red tree

    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Red tree

    Mooi, het enigste dat mij stoort is dat nog de boom, nog de 'horizon' recht is..
    Maar dat is persoonlijk he, knappe foto

    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

    Comment


    • #3
      Re: Red tree

      Schoonspikke, deze kan me minder bekoren.
      Ik persoonlijk vind de kleuren niet echt mooi, mogelijks door het harde licht in combinatie met het jonge groen en het rood van de bladeren. Geef mij maar de herfstkleuren voor deze beuk.
      Wat de horizon of boom betreft, ik denk dat er hier al een helling is en dat iemand als jij deze beginnersfout niet zou maken.
      Voor mij kijkt hij beter met een stuk van de kruin er af. Net zo dat je een derde groen en twee derden kruin over houdt.
      Een beetje vervelend om kritiek te hebben op een plaat van iemand waar ik heel veel van kan leren
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: Red tree

        Recht of niet recht?

        We hebben hier te maken met een verticale perspectivische vertekening door het lage
        standpunt en de iets naar boven gerichte camera. kijk maar naar de beperkte voorgrond en
        het naar binnen hellen van de bomen. En bomen groeien nooit volledig verticaal.

        Rood of herfstkleuren?

        Ik denk dat we gewoon te maken hebben met de rode beuk. Die heeft nu eenmaal die kleur.
        Kan zijn dat het iets is aangezet maar mij komt het toch wel natuurlijk over.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Red tree

          Goh, een moeilijke om te beschrijven wat ik hier bij deze foto zie of denk ... Ik probeer.
          Laat ik hier nu een beetje teleurgesteld zijn dat de boom " recht " stond. Bij het bekijken van deze foto vertrek ik vanuit de linkerbovenhoek en dan volg ik de schuine takken naar rechts onder. Ik had de boomstam zelf dus nog een heel stuk schuiner verwacht ... wat voor mij zeker geen probleem zou opgeleverd hebben. Dus zelf val ik hier niet over de schuinte.
          groeten,
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Red tree

            dat de boom schuin staat door de perspectief, stoort me helemaal niet.
            waar wel steeds mijn aandacht naar getrokken wordt, is het huyseken vlak naast de stam.
            persoonlijk zou ik de waarheid geweld durven aandoen en dat wegshoppen (opvullen met groen).

            Comment


            • #7
              Re: Red tree

              Voor mij telt de kleurenpracht en de tekening van de schaduw op het gras en de boomstam. Knap vastgelegd!

              Comment

              Working...
              X