Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poging tot het vastleggen van beweging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poging tot het vastleggen van beweging

    Een poging om beweging vast te leggen:

    1.
    2.
    3.

    Graag opmerkingen...
    Last edited by gerdmoors; 18 april 2011, 19:55.

  • #2
    Re: Poging tot het vastleggen van beweging

    De eerste is knap geslaagd, doe wel die streep bovenaan er even nog af Twee heeft nog wat nabewerking nodig is nu wat flets van kleur
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Poging tot het vastleggen van beweging

      Bedankt G.R.!!

      Bij de eerste foto heb ik de bovenzijde weggecropt zodat de 'streep' weg is.
      En bij de tweede heb ik de lichtere delen 'verdonkerd'.

      Comment


      • #4
        Re: Poging tot het vastleggen van beweging

        Ze zijn nu veel beter en proficiat voor je resultaat bij deze poging
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Poging tot het vastleggen van beweging

          De beweging is duidelijk te zien want er is niks scherp.
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

          Comment


          • #6
            Re: Poging tot het vastleggen van beweging

            de laatste vind ik een heel mooie van compositie en kleur.
            een beeld dat er niet om vraagt scherp te zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Poging tot het vastleggen van beweging

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              een beeld dat er niet om vraagt scherp te zijn.
              Ja tuurlijk!!! Zo kan je voor elke mislukte foto wel een uitleg vinden
              De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

              Comment


              • #8
                Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                Beweging is vastgelegd, maar ik mis ook scherpte...
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                  Ja tuurlijk!!! Zo kan je voor elke mislukte foto wel een uitleg vinden
                  ach, dat zal je wel begrijpen als je langer met fotografie bezig bent.

                  dit beeld bijvoorbeeld, vraagt wél om perfecte scherpte.
                  en is dus een mislukte foto.

                  de derde foto van het autootje is eerder een intuïtief beeld dan een documentair.
                  het draait daar niet meer om het afgebeelde onderwerp.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    ach, dat zal je wel begrijpen als je langer met fotografie bezig bent.

                    Waarschijnlijk bedoel je; als je maar genoeg onzuivere foto's gemaakt hebt, dan leer je wel uitvluchten zoeken.

                    het draait daar niet meer om het afgebeelde onderwerp.
                    Als het niet draait om het afgebeelde onderwerp, waarom maak je er dan een foto van?
                    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                      Ik denk dat dit een poging was tot panning, dat bedoelde hij of zij waarschijnlijk met het vastleggen van beweging. (Aan de topicstarter, verbeter me als ik mis ben.)
                      Als dit je oogmerk was vind ik dit een verdienstelijke poging maar niet geheel geslaagd. Ik mis in ieder geval scherpte in je onderwerp, nl het autootje.
                      Mvg, Tin_tin
                      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                        @Tin_tin:
                        Inderdaad... mijn topictitel was misschien verkeerd gekozen.
                        Nu... ik ben nog maar pas bezig met fotografie en zal nog veel moeten leren. Bedankt voor jouw 'kalme' uitleg!!

                        @Nxke: je moet nog niet persé mensen afschieten hè! Kan je me een, door jou gemaakte, foto tonen waarin hetgene ik wil bekomen te zien is zoals het moet?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                          Ik ben ook volop lerende, maar een paar weken geleden had ik toevallig net zo'n opdracht, om beweging vast te leggen. Onderstaande was mijn panning-poging.


                          Ook niet helemaal haarscherp, maar het komt toch in de buurt

                          Het omgekeerde heb ik ook gedaan: hetgeen beweegt bewogen gehouden, achtergrond scherp (of toch zo scherp mogelijk).


                          Ik weet dat deze pogingen verre van perfect zijn, ze zijn nog steeds te onscherp, maar met mijn toestel kan ik niet veel beter vrees ik (ik kan geen sluitertijd of diafragma instellen).

                          Is het dat wat je wilde bereiken? In het eerste geval moet je je camera dan meebewegen met je onderwerp, in het tweede een langere sluitertijd kiezen (heb ik moeten oplossen door in een donkere ruimte zonder flits te fotograferen) èn een statief gebruiken.

                          Ik hoop dat je hier wat mee bent?

                          Miet
                          oefenen = leren
                          Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                            Oorspronkelijk geplaatst door boba.slave Bekijk bericht
                            ..........
                            Nu... ik ben nog maar pas bezig met fotografie en zal nog veel moeten leren.
                            filmpje:
                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Poging tot het vastleggen van beweging

                              Filmpje
                              http://gijscollet.wix.com/photography

                              Comment

                              Working...
                              X