Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Droom Bloem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Droom Bloem

    het is weer een tijd je terug maar wou deze foto met jullie delen.

    wat denken jullie of



    Bedankt voor het kijken...
    A snap shot is a two-dimensional piece of paper. A photograph is a three-dimensional work of art.

  • #2
    Re: Droom Bloem

    Ik vind het een mooie bloem, en het algemene beeld kan me zeker smaken. Er is een aangename distanciëring van de achtergrond, doch had ik de bloem liever een tikje naar rechts en beneden gezien in het frame. Het licht was ook relatief hard en ondankbaar denk ik, maar desondanks niet slecht.

    Groeten,
    Maxime
    http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
    Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

    Comment


    • #3
      Re: Droom Bloem

      Mee eens, de bloem een beetje meer naar rechts. Jammer van de harde schaduwen en het overbelichte hart van de bloem. De donkere gedeeltes hebben geen details meer.
      Jacques Bakker
      www.fotohandig.be

      Comment


      • #4
        Re: Droom Bloem

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
        Mee eens, de bloem een beetje meer naar rechts. Jammer van de harde schaduwen en het overbelichte hart van de bloem. De donkere gedeeltes hebben geen details meer.
        Helemaal mee eens.

        Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

        Comment


        • #5
          Re: Droom Bloem

          De bloem is oké, in totaal wel hard. De gele stampertjes lopen in elkaar door overbelichting
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Droom Bloem

            de scherpte zit hier niet juist, moet mi op de stamper zitten
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Droom Bloem

              bedankt voor jullie tips stap voor stap komen we er wel

              moet wel eerlijk toe geven, deze foto is uit 2010, en was toen was ik nog niet echt met compositie bezig... heb alleen een bewerking die we op school geleerd hebben toegepast van de week. hij had wel iets minder hard mogen zijn inderdaad.
              A snap shot is a two-dimensional piece of paper. A photograph is a three-dimensional work of art.

              Comment


              • #8
                Re: Droom Bloem

                Waar je op scherp moet stellen is altijd lastig. Met mijn bescheiden macro lens heb ik altijd veel last van de geringe scherpte diepte. Ik ben ervan afgestapt om een bloem van voren te pakken. Dan is het zo moeilijk om de meeldraden goed in beeld te krijgen. Is het topje scherp, dan is de bloem onscherp, -, is de bloem scherp dan zijn de meeldraden weer onscherp.
                Jacques Bakker
                www.fotohandig.be

                Comment

                Working...
                X