Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

    Vanmiddag nog eens teruggegaan naar het inmiddels wereldberoemde crossparcours in Genk. Ik heb de foto's eens genomen met een langere sluitertijd (moest ook wel i.v.m. het weer.)



    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 85,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F4,5
    ISO: 200
    Compensation: EV -1/3


    Bij deze zit de scherpte niet helemaal mijns inziens.


    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 75,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,0
    ISO: 200
    Compensation: EV -1/3


    Deze vond ik dan wel weer mooi scherp, maar hier is het voorwiel er een stukje buiten gevallen.


    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 100,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F5,0
    ISO: 200
    Compensation: EV -1/3

    Ik lees de comments wel. Alvast bedankt daarvoor en voor het kijken natuurlijk ook.

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

    Ik heb mijn er nog nooit aan gewaagd, dus je hebt dat goed gedaan.

    Verder haal je zelf ook al de mankementjes aan. Om toch iets te verbeteren zou ik misschien een betere standplaats kiezen om een betere achtergrond te hebben (wat lucht?). En wat me ook opvalt; de meeste foto's tonen enkel de achterkant van de motorrijders; een stuk van het 'gezicht' tonen maakt de foto's beter denk ik.

    Comment


    • #3
      Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

      Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
      Ik heb mijn er nog nooit aan gewaagd, dus je hebt dat goed gedaan.

      Verder haal je zelf ook al de mankementjes aan. Om toch iets te verbeteren zou ik misschien een betere standplaats kiezen om een betere achtergrond te hebben (wat lucht?). En wat me ook opvalt; de meeste foto's tonen enkel de achterkant van de motorrijders; een stuk van het 'gezicht' tonen maakt de foto's beter denk ik.
      Dit heb ik bewust gedaan. De vorige reeksen waren meer van het vooraanzicht. Om bij deze reeks eens iets anders te hebben, heb ik het eens zo gedaan.
      Bedankt voor je reactie!

      Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

        mooie actie foto's, goed gedaan, voor de rest volg ik de andere reacties, behalve dan dat er geen gezichten opstaan, die werden inderdaad de vorige keren in de verf gezet eh
        turbito
        canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

        Comment


        • #5
          Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

          je geeft zelf je fouten aan, en ze zijn juist, kritisch zijn op jezelf is een deugd
          dan moet je dat ook toepassen, en de fotos niet plaatsen(ik noem dat plaatsingdrang)

          nummer 1 vind ik top, ik was aan het zien voor links een stukje af te doen, maar zo is hij mi prachtig Tom
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

            Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
            je geeft zelf je fouten aan, en ze zijn juist, kritisch zijn op jezelf is een deugd
            dan moet je dat ook toepassen, en de fotos niet plaatsen(ik noem dat plaatsingdrang)

            nummer 1 vind ik top, ik was aan het zien voor links een stukje af te doen, maar zo is hij mi prachtig Tom
            Bedankt voor de reacties!
            Ik wou deze erbijhebben omdat ik het mooie 'poses' (als je dat hier zo kan noemen) vind. Bij drie stoort het stukje voorwiel mij niet echt omdat de piloot en moto goed scherp zijn en dit metteen in beeld springt.
            Wel had ik misschien beter die tweede vervangen door een andere. Ik heb er nog genoeg om nog enkele reeksjes te posten. Maar als het jullie begint te vervelen, ook zeggen he, dan moet ik op zoek naar wat anders.

            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

            Comment


            • #7
              Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

              Tom begrijp me niet verkeerd, laat maar komen, i love it
              je bent op een bepaald niveau, houwen zo
              ik heb zelf nog mooie herinneringen aan de cros
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                Dank je wel Wilfried. Hopelijk is dat bepaald niveau ook een goed, maar aan de comments te lezen zal dat wel zeker
                Ik heb ook mooie herinneringen aan de cross. Ging vroeger als kind en puber met mijn vader mee naar de cross over heel België en Nederland (en soms daarbuiten) en was een mooie tijd. Tijd van Everts, Smets, Martens, Boonen, King en nog vele anderen. Mijn vader maakte toen ook foto's, wel analoog, die hij dan uitdeelde aan de rijders.

                Tom
                Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                Mijn Website

                Comment


                • #9
                  Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                  Het gaat al veel beter nu nog op de compo's letten
                  (en is zeker niet saai, blijven posten)
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                    het niveau is zeker goed!!
                    missch iets spektaculairder proberen, een jump of de start
                    mijn tijd van de cros ligt ver voor u, Robert, De Coster, de oude Everts, Rahier
                    wij gingen naar de blm, nu vlm, een vriend van mij was een goed crosser
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                      Dank je wel Rikske!
                      Van de start kan ik geen foto's nemen, dat is er op die dagen niet. Het zijn gewoon trainingen. Nu zondag is er wedstrijd van de VBM hier in Genk.
                      Die namen ken ik ook nog hoor Wilfried, alleen wel van horen zeggen (en op videocasettes wat mijn vader had) Die staan nu trouwens nog altijd bij mijn ma in de kast, maar kan ze niet meer kijken Ook niet te vergeten in het rijtje zijn Geboers en Jobé. Of was da erna?
                      Mijn vader is ook een jaar of 15 mechanieker geweest van een crosser is de BLM of VLM of... weet ik niet meer. Dictus, zegt die naam u iets?

                      Tom
                      Last edited by Tom M; 15 april 2011, 18:28.
                      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                      Mijn Website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                        BLM was vroeger nu is dat VLM geworden.
                        1ste is goed, spijtig van die 2 maar dat komt met den tijd wel dat die beter worden
                        Reeks 4 ziet er trouwens ook goed uit... 'Kga op mijn telle moete passe
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                          Dank voor je reactie Lies! Je moet niet op je tellen passen hoor Ik doe het niet om je de loef af te steken hoor. Ik vind het een fijne discipline om te fotograferen. Spijtig dat ik voor MotoGP maar een keer in het jaar de kans heb

                          Tom
                          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                          Mijn Website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                            Je eerste is heel knap van actie en beweging. Zo zie je maar dat langere sluitertijden de actie verhogen en daar gaat het toch om in deze opnames
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Motocross 3 (hopelijk wordt het niet te saai)

                              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                              Je eerste is heel knap van actie en beweging. Zo zie je maar dat langere sluitertijden de actie verhogen en daar gaat het toch om in deze opnames
                              Dat ze de actie verhoogden wist ik, maar ik 'durfde' het niet echt. Bang dat ik geen scherpe foto's kreeg. Voorheen lukte het me nog niet op 1/500 om met deze lens scherpe foto's te maken. Maar de aanhouder wint (als hij genoeg oefent )
                              Bedankt voor je reactie Raymond.

                              Tom
                              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                              Mijn Website

                              Comment

                              Working...
                              X