Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kat

    Mijn eerste foto hier. Is dit iets? Alle tips en commentaren welkom.


    Even een crop geprobeerd. Kat zit nu wel tot tegen de rand, vind ik persoonlijk te druk.
    Last edited by AlphaTrix; 15 april 2011, 08:05.
    Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC - Canon EF 50mm f/1.8 II

  • #2
    Re: Kat

    Ik vind hem heel mooi. Lekker scherp en geen storende elementen op de achtergrond. Geslaagd eopname. Misschien de compo niet zo centraal, maar das het enige.

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

    Comment


    • #3
      Re: Kat

      Welkom! De scherpte zit waar hij moet zitten, nl. op de ogen. Goede scherptediepte. De kat mag inderdaad wat minder centraal staan. Goede binnenkomer!
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Kat

        met het centrale heb ik geen last, door de pose van de kat
        dit is goed en scherp scherp
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Kat

          Welkom,
          mooie foto, mooie poes
          grt Rosie
          GROETJES ROSIE
          Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
          panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

          Comment


          • #6
            Re: Kat

            Bedankt voor de reacties. Tips zijn ook welkom. Dit is zowat de enige foto uit een 30 tal foto's die ik te doen vond. Compo kan ik denk ik niet veel meer aan veranderen aangezien dit de volledige foto is.
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC - Canon EF 50mm f/1.8 II

            Comment


            • #7
              Re: Kat

              De kat is grijs en de achtergrond is ook grijs. Ik zou voor wat meer contrast zorgen tussen de kat en de achtergrond

              De compositie zou ik niet zo doen. Of meer inzoomen op de kop (dus een headshot) maar een foto met de pootjes eraf lijkt me niet correct.

              Scherpstelpunt op het oog is mooi.
              Jacques Bakker
              www.fotohandig.be

              Comment


              • #8
                Re: Kat

                mooie scherpe foto, mooie kat
                turbito
                canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

                Comment


                • #9
                  Re: Kat

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
                  De kat is grijs en de achtergrond is ook grijs. Ik zou voor wat meer contrast zorgen tussen de kat en de achtergrond

                  De compositie zou ik niet zo doen. Of meer inzoomen op de kop (dus een headshot) maar een foto met de pootjes eraf lijkt me niet correct.

                  Scherpstelpunt op het oog is mooi.
                  Hier volg ik graag. Vind het grijze van de kat wel mooi weergegeven. Je hebt nu een sluitertijd van 1/80, had je niet veel last van beweging op je foto's?
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kat

                    Heel mooi en scherp waar het moet, de grijze achtergrond en de grijze kat benadrukt haar/zijn prachtige ogen. Misschien iets croppen om dit nog sterkter te maken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kat

                      @Tini eerlijk gezegd heb ik niet op de sluitertijd gelet. Ik stond in Av om DOF uit te proberen.

                      @iedereen: Compo is inderdaad niet zo goed. Ik betrap mezelf er steeds op dat ik mijn onderwerp centraal zet. Ik denk zelfs dat het oog waar ik op scherp gesteld heb helemaal centraal staat op deze foto. Vandaar ook geen pootjes, ingezoomd tot ik de kat volledig in men frame had, scherp gesteld op de ogen en dan compo niet meer veranderd.
                      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 18-270mm F3.5-6.3 DI II VC - Canon EF 50mm f/1.8 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kat

                        Katten zijn zo dankbare modellen, he. Als ze zich gedragen, tenminste
                        Knappe foto, update vind ik mooier. Zo'n knap model hoeft niet eens centraal te staan, die trekt alle aandacht zo wel naar zich toe.
                        oefenen = leren
                        Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kat

                          Ik vind de update ook beter hoor!
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kat

                            Mooie update, kun je zien dat de standaard regeltjes wel werken. Nu is de foto veel sprekender.
                            Jacques Bakker
                            www.fotohandig.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kat

                              Ik vind de update ook beter.
                              Probleem met scherp stellen op iets en dan vergeten te herkadreren voor het afdrukken had ik ook, ik los dat nu op door een anders scherpstelpunt te kiezen, gaat heel snel na even wennen en de resultaten zijn duidelijk beter.

                              Comment

                              Working...
                              X