Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valparkiet @ Planckendael

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valparkiet @ Planckendael

    Ik heb me voor het eerst gewaagd aan de fotografie van dieren. Laat maar horen wat jullie ervan vinden:



    Exifs:
    Manueel - F 2.8 - 1/250 sec. - AWB - ISO 400
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Valparkiet @ Planckendael

    Mooi vastgelegd en de valKparkiet (!!!) goed geïsoleerd van zijn omgeving.

    Ondanks het grote diafragma, is de scherpte ook wel goed. Op welke brandpuntsafstand is deze genomen?

    Comment


    • #3
      Re: Valparkiet @ Planckendael

      Nelita dat is voor mij een klasse foto en dan nog eentje uit Planckendael waar de omstandigheden moeilijk zijn Ben daar geregeld bezoeker
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Valparkiet @ Planckendael

        Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
        ........ goed geïsoleerd van zijn omgeving.
        vind juist door de kleur van de achtergrond van niet.


        maar het beestje zelf staat er wel goed op.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Valparkiet @ Planckendael

          Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
          Mooi vastgelegd en de valKparkiet (!!!) goed geïsoleerd van zijn omgeving.

          Ondanks het grote diafragma, is de scherpte ook wel goed. Op welke brandpuntsafstand is deze genomen?
          Bedankt voor je reactie! Brandpuntafstand = 55 mm. Foto is getrokken met m'n nieuw lensje: Canon EFS 17-55 2.8 IS USM. 'k Heb hem dus voor 't eerst uitgetest in Planckendael... Wat de scherpte betreft: ik heb geprobeerd om scherp te stellen op het oogje. Eerlijk gezegd ben ik een beetje ontgoocheld over de scherptediepte op F2.8. Ik had gedacht dat er veel minder scherp ging zijn (in deze foto is dit nu wel goed, maar in de meeste andere foto's vind ik de DOF veel te groot... ).
          Je hebt gelijk, het is een valkparkiet!!! 'k Had het plakkaatje getrokken om zeker te weten welke vogel het was en dan schrijf ik het nog verkeerd... Ik moet dan ook toegeven dat ik een complete leek ben wat fauna en flora betreft, maar door de fotografie leer ik stilaan hier en daar wat bij...

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Nelita dat is voor mij een klasse foto en dan nog eentje uit Planckendael waar de omstandigheden moeilijk zijn Ben daar geregeld bezoeker
          Dank je G.R. Ik was er maandag (voor het eerst in mijn leven...).
          Ik heb jammer genoeg ook ondervonden dat de omstandigheden in Planckendael niet echt ideaal zijn... Maar ja, moeilijk gaat ook hé! Allé, we doen toch ons best... De valkparkiet zat achter tralies... 'k Was al blij dat ik deze heb kunnen vermijden op de foto.

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          vind juist door de kleur van de achtergrond van niet.
          Bouk, ik vind dat je wel gelijk hebt. Jammer dat een grijze vogel in een hok zit met grijze achtergrond... De achtergrond had ik jammer genoeg niet te kiezen. In nabewerking zou ik de kleur ervan wel kunnen veranderen, maar voorlopig heb ik dat niet gedaan.
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Valparkiet @ Planckendael

            De valkparkiet staat er heel mooi op. Misschien was een andere achtergrondkleur beter geweest, zoals bouk aangaf. Maarja...dit heb je niet altijd voor het kiezen he...

            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

            Comment


            • #7
              Re: Valparkiet @ Planckendael

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
              De valkparkiet staat er heel mooi op. Misschien was een andere achtergrondkleur beter geweest, zoals bouk aangaf. Maarja...dit heb je niet altijd voor het kiezen he...

              Tom
              En ik vind dit klasse (nogmaals). De achtergrond is super met die visuele takken en verwijst naar de natuur. Een geheel in één kleur bijna met dan dat kleurig uitspringende kopje, voor mij een wedstrijdfoto
              Waaraan of waarom twijfel je Nelita ?
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Valparkiet @ Planckendael

                Ik had het in de gegeven omstandigheden zeker niet beter gekund...mooi

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Valparkiet @ Planckendael

                  Als dit je eerste dierenfoto is, dan zou ik zeggen: doe zo maar verder, want dit vind ik echt een mooi plaatje hoor! Scherpte, kleuren, compo zitten goed hoor!
                  Grt. Jef

                  Comment


                  • #10
                    Re: Valparkiet @ Planckendael

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    En ik vind dit klasse (nogmaals). De achtergrond is super met die visuele takken en verwijst naar de natuur. Een geheel in één kleur bijna met dan dat kleurig uitspringende kopje, voor mij een wedstrijdfoto
                    Waaraan of waarom twijfel je Nelita ?
                    Ik twijfel aan de kleur: nogal een grijs geheel... Als ik jouw uitleg lees, dan begrijp ik wel wat jij er leuk aan vindt en dat is goed om te lezen! Als je het zo bekijkt, dan krijgt de foto inderdaad een andere "dimensie".

                    @ Brombeer en Hofie: ook bedankt voor jullie reacties!
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Valparkiet @ Planckendael

                      Persoonlijk vind ik het ook een schitterende foto
                      en dat voor je eerste, en in planckendael,
                      grt Rosie
                      GROETJES ROSIE
                      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                      Comment


                      • #12
                        Re: Valparkiet @ Planckendael

                        De valkparkiet staat er prima op maar ik volg betreffende de achtergrond, maar die kan je zomaar niet kiezen natuurlijk
                        Photography is an art of observation.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Valparkiet @ Planckendael

                          mooi shot, ondanks de ongemakkelijke omstandigheden in planckendael, perfect zou zijn als alle diertjes er los liepen, maar dat zou dan andere problemen met zich meebrengen eh geslaagde scherpe opname voor mij
                          turbito
                          canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

                          Comment


                          • #14
                            Re: Valparkiet @ Planckendael

                            Nelita, om door de tralies door genomen te zijn is deze zeker geslaagd. Bij vogels is er bijna altijd wel iets dat minder goed meezit. Of te ver, tussen de takken, in een kooi, verkeerde pose. Je moet er in de gegeven omstandigheden het beste zien van te maken. Ik vind dat je dit hier dan ook gedaan hebt
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Valparkiet @ Planckendael

                              Oorspronkelijk geplaatst door turbito Bekijk bericht
                              mooi shot, ondanks de ongemakkelijke omstandigheden in planckendael, perfect zou zijn als alle diertjes er los liepen, maar dat zou dan andere problemen met zich meebrengen eh geslaagde scherpe opname voor mij
                              Sommige diertjes lopen er los hé (ergens in een gebouw binnen), maar toen zag ik daar allemaal kleine mannekes achter die beestjes lopen... Wat mij betreft mogen ze dus wel achter tralies,... zitten, al was het maar om zo'n toestanden te vermijden... Dat is natuurlijk heel jammer voor de fotografen (en er waren er veel...), maar beter voor de dieren.

                              @ Rosie, Pixxel en Anaisje: heel erg bedankt voor jullie reacties!
                              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X