Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suske Wiet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Suske Wiet

    Het seizoen van de vinkenzetting in opnieuw begonnen. Een verplicht uurtje rust op zondag in onze straat . Maar wel eens de moeite om deze Vlaamse folklore digitaal vast te leggen.


    Focal length [mm]: 100
    ISO value: 100
    Shutter speed [s]: 1/400
    Aperture: F5,6


    Bedankt om te kijken. Tips zijn altijd welkom !
    There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
    (Ansel Adams)

  • #2
    Re: Suske Wiet

    voor mij is de foto goed zoals ze is.
    zwartwitomzetting, compositie.

    Comment


    • #3
      Re: Suske Wiet

      Ik vind deze ook wel echt goed, z/w omzetting klopt volledig.

      Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
      Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

      Comment


      • #4
        Re: Suske Wiet

        deze toch wel wat vreemde wedstrijd mooi vastgelegd.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Suske Wiet

          mooi plaatje van een, gelukkig met uitsterven bedreigde, hobby.
          aan de leeftijd van de "liefhebbers" te zien nog een paar jaar en we zijn van die rotzooi vanaf!!
          mvg. Hans
          Alleen mensen met fantasie,
          hebben oog voor de werkelijkheid.
          Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

          Comment


          • #6
            Re: Suske Wiet

            :
            Oorspronkelijk geplaatst door la volpé Bekijk bericht
            mooi plaatje van een, gelukkig met uitsterven bedreigde, hobby.
            aan de leeftijd van de "liefhebbers" te zien nog een paar jaar en we zijn van die rotzooi vanaf!!
            mvg. Hans
            Vergelijkt U dat ook met de oude leeftijd van alle hobby's vb fotografie : rotzooi vanaf ??

            EN DE FOTO : mooi uitgesproken compo (dieptezicht verloop) en omzetting naar zw
            Last edited by Josv; 11 april 2011, 17:34.
            Jos
            Site

            Comment


            • #7
              Re: Suske Wiet

              Mooi zo in zw/w
              grt Rosie
              GROETJES ROSIE
              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

              Comment


              • #8
                Re: Suske Wiet

                Beste Jos,
                om een eindeloze discussie te vermijden graag het volgende:
                een hobby die stoelt op dierenmishandeling (want dan zingen ze beter)
                heeft anno 2011 geen reden van bestaan meer.
                En ja ik vind dergelijke praktijken verwerpelijk.
                Voor zover ik weet heeft fotografie andere normen en waarden
                p.s. ik vind de foto nog altijd knap gemaakt en verdiend ie een plaats op dit forum
                sorry aan allen die zich storen aan dit soort discussies
                mvg. Hans
                Alleen mensen met fantasie,
                hebben oog voor de werkelijkheid.
                Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

                Comment


                • #9
                  Re: Suske Wiet

                  Oorspronkelijk geplaatst door la volpé Bekijk bericht
                  mooi plaatje van een, gelukkig met uitsterven bedreigde, hobby.
                  aan de leeftijd van de "liefhebbers" te zien nog een paar jaar en we zijn van die rotzooi vanaf!!
                  mvg. Hans
                  Heel mooi in beeld gebracht. Maar (off topic) U gaat nogal kort door de bocht in uw niet fotogerelateerde commentaar. Blijkbaar bent U niet goed op de hoogte. Het vangen van wilde vinken is (gelukkig maar) reeds decennia lang verboden. Nu worden vinken gekweekt, akkoord in gevangenschap natuurlijk, maar het is reeds tot in den treure bewezen dat ze in gevangschap véééél langer leven als in de vrije natuur. De liefhebbers van deze (zeker niet met uitsterven bedreigde) hobby, verzorgen hun diertjes met veel liefde. Akkoord ze verblijven een paar maanden in een relatief kleine ruimte, maar alle andere (huis)dieren worden toch ook in hun bewegingsvrijheid beperkt ? Sommigen zelfs gedurende hun hele leven.

                  Oordeel niet te vlug en vooral niet als je er niet van op de hoogte bent. Als we uw gedachtegang doortrekken, sluit dan maar alle dierentuinen, verbied het houden van honden, katten, konijnen, kippen, koeien, paarden .... kortom alle dieren. Dan worden we wel met z'n allen vegetariër ook.
                  Verbieden we dan ook maar het kweken van met uitsterven bedreigde soorten. Fotografeer dan vooral ook geen vogels meer, want dan stoor je ze ook . Waarom worden er (door natuurliefhebbers althans) tijdens het broedseizoen weinig/tot geen vogels gefotografeerd denk je ?

                  PS Ik beoefen de hier gefotografeerde hobby niet mocht je twijfelen

                  Gezien uw beroep (dierenverzorger) zou U als geen ander moeten weten hoeveel dieren er in gevangenschap gehouden worden en goed verzorgd worden toch !?!?!
                  En vertel mij eens hoe deze vinken mishandeld worden zodat ze beter zingen ????? Nog maar eens een bewijs dat U er niets van af weet.

                  Groetjes
                  Last edited by Guest17; 11 april 2011, 16:54.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Suske Wiet

                    Knappe foto, zeker het f 5.6 is hier in het voordeel door de geringe scherptediepte.
                    Photography is an art of observation.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Suske Wiet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Nu worden vinken gekweekt, akkoord in gevangenschap natuurlijk, maar het is reeds tot in den treure bewezen dat ze in gevangschap véééél langer leven als in de vrije natuur. De liefhebbers van deze (zeker niet met uitsterven bedreigde) hobby, verzorgen hun diertjes met veel liefde. ...

                      En vertel mij eens hoe deze vinken mishandeld worden zodat ze beter zingen ????? Nog maar eens een bewijs dat U er niets van af weet.
                      Absoluut! Mensen die deze hobby beoefenen, *moeten* hun dieren wel goed verzorgen. Triestige verwaarloosde vinken = geen gezang, he. Idem voor de duiven van duivenmelkers, die hebben ook een schoon leven, hoor. :-)

                      Los daarvan: hele mooie foto! Zou kunnen dienen voor een fotoboek van folkloristische hobby's en gebruiken
                      oefenen = leren
                      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Suske Wiet

                        Heel knap vastgelegd... zwart wit past hier volledig bij.

                        Off topic: Blijkbaar is het een 'must' om persoonlijke meningen te spuien... dit forum dient daar niet voor, het gaat hier om de foto's en fotografie in het algemeen. En als je dan toch een mening hebt over een onderwerp... wel doe dit via een privébericht.
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Suske Wiet

                          Heel mooie foto,mooi omgezet,mooie compo,mooi standpuntGrtjes Francine
                          Zo veel mensen, zoveel meningen
                          Groetjes Francine

                          Comment


                          • #14
                            Re: Suske Wiet

                            Bedankt aan allen voor de commentaren.
                            Het was geenszins de bedoeling om met deze foto een discussie te starten over het feit of een vinkenzetting al dan niet diervriendelijk is. Maar zo blijkt dat een beeld toch wat los kan weken en dat op zich vind ik al positief !
                            Groeten,
                            Peter
                            There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
                            (Ansel Adams)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Suske Wiet

                              ook ik vind deze foto zeer goed!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment

                              Working...
                              X