Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de vuilbak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de vuilbak

    .
    .
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: Voor de vuilbak

    Ik zou die aan de konijntjes geven ipv in de vuilbak die eten dat zo graag, kan er anders niet zo veel op zeggen tis wel een heel klein bloempje en veel blad
    Groetjes
    Renée

    Comment


    • #3
      Re: Voor de vuilbak

      Doet me denken aan die oude prenten uit botanische boeken, ik vind het wel iets hebben!
      Alleen jammer dat er niet net wat meer licht op het hart van de bloem zelf valt, nu trekt dat ene blad het meeste aandacht.

      Comment


      • #4
        Re: Voor de vuilbak

        Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht
        Ik zou die aan de konijntjes geven ipv in de vuilbak die eten dat zo graag, kan er anders niet zo veel op zeggen tis wel een heel klein bloempje en veel blad
        Groetjes
        Renée
        Hier in de buurt (Amsterdam) geen konijntjes om deze paardebloemplant aan te voeren.
        Het bloempje is zo klein omdat dit geen macro-opname is. Verder wel normaal hoor.

        Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
        Doet me denken aan die oude prenten uit botanische boeken, ik vind het wel iets hebben!
        Alleen jammer dat er niet net wat meer licht op het hart van de bloem zelf valt, nu trekt dat ene blad het meeste aandacht.
        Dat botanisch effect was ook mijn streven.
        De belichting is uniform over de gehele plant. Meer licht op een apart onderdeel was niet
        mogelijk bij deze opname.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Voor de vuilbak

          Dat botanisch effect was ook mijn streven
          dan is je dat goed gelukt
          eos 600 d
          lens 18-135 canon 10-22canon

          Comment


          • #6
            Re: Voor de vuilbak

            Misschien niet zo'n gelukkige titel om de aandacht te trekken.

            Evengoed gaat mijn dank uit naar commentatoren en kijkers.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Voor de vuilbak

              Fijn dat je hem nog even in de aandacht brengt.
              Enerzijds zou je geneigd zijn te denken dat je plant door twee stokjes gedragen wordt. Bij nader toezien zie je brokjes aarde die precies een eigen leven gaan leiden. Dit geeft de indruk dat iemand de plant gewoon liet vallen terwijl jij de foto nam.
              Anderzijds moet je eens je kijkhoek op je scherm wijzigen (van boven naar beneden) het gordijn wordt dan plots een stuk minder donker en...dan krijg je de indruk dat er door een vuile glasplaat gefotografeerd is en worden precies vegen of krasjes duidelijk.
              Dit wordt allemaal zichtbaar door een laptopscherm dat blijkbaar nooit onder de juiste hoek ingesteld staat
              Misschien kan een deel toegeschreven worden aan het kleine getal in kb'tjes maar denk toch niet alles.
              Had het "donkere" echt donker geweest dan was dit minder opgevallen....
              Maar dit is maar één mening hoor...

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Voor de vuilbak

                Plaatwerker, aan scherpte ontbreekt het niet. Maar "iets" zit mij niet lekker in deze foto zonder dat ik er de vinger goed kan opleggen. Ik denk dat ik gewoon het licht op de bloem verwacht en niet op de wortels en het groen zelf. Ook de BG zit mij niet zo lekker, met die strepen.
                Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de vuilbak

                  Is eens iets anders, maar ik volg Anaisje. Denk dat de restant van de bloem te weinig de aandacht trekt tov. de rest van de plant.
                  Photography is an art of observation.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de vuilbak

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Fijn dat je hem nog even in de aandacht brengt.
                    Enerzijds zou je geneigd zijn te denken dat je plant door twee stokjes gedragen wordt.
                    Bij nader toezien zie je brokjes aarde die precies een eigen leven gaan leiden. Dit geeft
                    de indruk dat iemand de plant gewoon liet vallen terwijl jij de foto nam.
                    Dat zijn dan van die indrukken hè. Ik heb hem na het wieden toch weer uit de vuilbak
                    gehaald en netjes gelegd op de glasplaat van mijn scanner (1200 dpi) en de klep open
                    laten staan voor de donkere achtergrond.

                    Anderzijds moet je eens je kijkhoek op je scherm wijzigen (van boven naar
                    beneden) het gordijn wordt dan plots een stuk minder donker en...dan krijg je de indruk
                    dat er door een vuile glasplaat gefotografeerd is en worden precies vegen of krasjes duidelijk.
                    Hier thuis heb ik van het 'gordijn' niets kunnen bespeuren op het grote scherm van mijn
                    Mac. Dat is lastig. In eerste instantie waren de vuiltjes mij niet opgevallen. Misschien
                    toch te snel geplaatst dus.

                    Dit wordt allemaal zichtbaar door een laptopscherm dat blijkbaar nooit onder de
                    juiste hoek ingesteld staat
                    Ik kijk ook op mijn scherm heel veel onder verschillende hoeken omdat uitgebrande
                    delen zo veel zichtbaarder worden, maar voor deze 'achtergrond' helpt dat blijkbaar niet.

                    Misschien kan een deel toegeschreven worden aan het kleine getal in kb'tjes maar denk toch niet alles.
                    Had het "donkere" echt donker geweest dan was dit minder opgevallen....
                    Dit is iets waarop ik de vinger nog niet heb kunnen leggen. Ik had de foto op maat
                    gemaakt met IDsizer (= BDsizer voor de Mac) en ook daar kwam maar een klein (86 Kb)
                    bestand uit. Ik denk dat het te maken heeft met het vele 'zwart'.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                    Plaatwerker, aan scherpte ontbreekt het niet. Maar "iets" zit
                    mij niet lekker in deze foto zonder dat ik er de vinger goed kan opleggen. Ik denk dat ik
                    gewoon het licht op de bloem verwacht en niet op de wortels en het groen zelf. Ook de
                    BG zit mij niet zo lekker, met die strepen.
                    Afgezien van de strepen denk ik dat je gewoon bent geconditioneerd door de
                    'standaard'plaatjes op BD.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de vuilbak

                      denk ik dat je gewoon bent geconditioneerd door de
                      'standaard'plaatjes op BD.
                      Daar zeg je zo wat Ik kijk inderdaad heel anders dan voor BD.
                      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de vuilbak

                        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht

                        dat je gewoon bent geconditioneerd door de
                        'standaard'plaatjes op BD.
                        dat denk ik niet, ik kijk door BD buiten anders, ook zonder fototoestel
                        ik heb al beter gezien van u
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de vuilbak

                          heel soms ben ik blij met mezelf zoals nu: ik heb helemaal geen last van de problemen van m'n mede BD-ers, vind de oneffen BG diepte geven, vind het verrassend dat de blaadjes aandacht krijgen en het bloempje genoeg licht om het te herkennen, verder hou ik ook van onkruid, in m'n tuintje wel met mate , leuke spontane foto

                          Comment

                          Working...
                          X