Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een poging tot macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een poging tot macro

hey

ik heb (nog) geen macro lens, maar heb eens geprobeerd met een 18-200 en een opzetstukje van ebay.

wat vinden jullie ervan?

Camera Canon EOS 550D
    Exposure 0.011 sec (1/90)
    ISO Speed 1600

Camera Canon EOS 550D
    Exposure 0.033 sec (1/30)
    ISO Speed 800

Camera Canon EOS 550D
    Exposure 0.008 sec (1/125)
    ISO Speed 100

Re: een poging tot macro

mij likt het nergens scherp...maar, misschien, zie ik het verkeerd..de kleuren in mijn ogen mooi!

Comment

awel ik miszie er zelf ook iets aan, dus het kan gewoon aan de combinatie van de ringen en lens liggen, of gewoon ik dat niet goed scherpstel hoor (heel lastig als mijn kodak geen piepje geeft om te zeggen dat het toch ergens scherp is)

Comment

Voor mij is geen enkele foto echt scherp, persoonlijk vind ik het blauw van de blauwe druifjes maar flauwtjes ofwel zie ik het kleur niet zo goed,
        Groetjes
        Renée

Comment

gelukkig hebben die tussenringen maar 7 dollar gekost want hoe langer ik naar de fotos kijk hoe minder tevreden ik er van ben

Comment

Ik volg de voorgangers: Gebrek aan scherpte in alle fotos. De hogere ISO van sommige helpen natuurlijk ook niet.
            Scherpstellen, zeker met hulpstukjes doe je best manueel. Door een beperktere DOF moet jij duidelijk kiezen wat je scherp wil en kan de camera makkelijk van de wijs gebracht worden door wat relief in het onderwerp.
            De kleuren zijn me ook wat flauwtjes, maar das nabewerking - eerst scherpte hebben.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik wil niet raar doen of zo... Maar er zit precies een haar in de bloem op de eerste foto

Vind ze ook niet echt héél scherp

Comment

Ze zijn inderdaad niet scherp, tussenringen komen het best tot hun recht in combinatie met een echte macrolens. Manueel focussen en rekening houden met lichtverlies!
                Jean Pierre.

Comment

Working...
                X