Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
help!! bij het verkleinen op tinypic ziet men steeds rare vervormingen op de foto
(tussen de lijntjes) Is hier iets aan te doen?
reacties op de foto pos. of neg. steeds welkom.
mvg. Hans
Alleen mensen met fantasie,
hebben oog voor de werkelijkheid.
Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro
Ik doe het als volgt: Eerst op je computer een versie van de foto verkleinen zodat de langste zijde 900pix is. Daarna de foto pas uploaden. Zo moet het internetprogramma de foto niet meer verkleinen. Ik upload wel in Flickr en zie hier niet meteen een kwaliteitsverschil met mijn originele (verkleinde) versie. Met tinypic heb ik geen ervaring, maar je kan het misschien wel eens proberen om ze op voorhand te verkleinen.
Nu i.v.m. je foto hier: ik vind hem wel mooi (behalve de rare bijwerkingen van het verkleinen) Het is inderdaad een mooi lijnenspel dat je daar opgemerkt hebt!
En ik vind het mooi in beeld gebracht
Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij...... Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!
Het lijnenspel heb je goed opgemerkt!
En inderdaad de foto eerst zelf op maat maken en dan uplouden. En vooral tinypics niet zelf laten resizen maar 'default' kiezen.
Mooi lijnenspel. Om dat nog meer te benadrukken zou ik de water/gras partij aan de rechterkant weglaten. Ook heel mooi licht
Best eerst zelf verkleinen en de host niks laten veranderen aan je foto. Misschien ook wat aandacht bij het verkleinen aan de bestandsgrote, nu 150Kb (Je mag tot 440Kb gaan op dit forum). Bij fotos met veel kleine details zal de compressie (en dus de bestandsgrootte) ook voor artifacts zorgen.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Comment