Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
fietsgarages
Collapse
X
-
-
Re: fietsgarages
Mooi gezien ! Ook mooie kleur van de poorten, brengt wat leven in de foto;
de foto mist echter wat scherpte - f18 en 1/10 seconde ??
Op 1/10e heb je waarschijnlijk bewegingsonscherpte - dit had je gerust met veel groter diafragma kunnen nemen op 1/50 of 1/100 ofzo dan was hij heel scherp geweest.
Comment
-
Sluit me aan bij flipperkast.
Mocht je het toch nodig vinden om op F18 te werken, dan zou je deze moeten gemaakt hebben vanop een statief en dan zou die 1/10 je geen parten gespeeld hebben.
groeten,
dekaThere is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Comment
-
Gewoon de Iso naar beneden halen, een 400 is hier echt niet nodig,dan had je met een F18 hogere sluitersnelheden gehad,anders een leuk beeldGrtjes Francine
Zo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk berichtGewoon de Iso naar beneden halen, een 400 is hier echt niet nodig,dan had je met een F18 hogere sluitersnelheden gehad.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk berichtGewoon de Iso naar beneden halen, een 400 is hier echt niet nodig,dan had je met een F18 hogere sluitersnelheden gehad,anders een leuk beeldGrtjes Francine
integendeel, op iso 100 kom je nog twee stops lager uit. wat dus de sluitertijd naar 1/2.5 zou brengen. Nog erger dus als het op bewegingsonscherpte vermijden aankomt. Het probleem zit hier echt bij het diafragma. F/18 is hier absoluut niet nodig, je hebt geen diepte die je volledig scherp wil krijgen, er is maar 1 vlak en dat moet scherp zijn. Je zou deze foto zelfs met F/1.8 kunnen maken en nog alles scherp krijgen wat je scherp wil hebben, dan zit je ineens al ongeveer 8 stops korter in belichtingstijd. Dat maakt een verschil. Zelfs F/4 was hier ruim voldoende geweest, wat al een meer gangbaar diafragma is voor de meeste lenzen. Welke lens is hier gebruikt?
Verder had het de foto ook gediend een centraal standpunt in te nemen, je hebt hier een mooie symmetrie, gebruik ze dan ook volledig. Dus je camera plaatsen op de lijn loodrecht op de muur daar waar de bloembak staat. Op die manier vermijd je ook dat allemaal wat schuin oogt (terwijl het dak wel recht staat).
Als je dit in gedachten houdt, staan ze er waarschijnlijk veel beter op. Zowel kwa scherpte als kwa compositie. Ik kijk alvast uit naar een update (indien mogelijk)!
groeten
MaartenLast edited by [Maarten]; 8 april 2011, 08:07.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk berichtGewoon de Iso naar beneden halen, een 400 is hier echt niet nodig,dan had je met een F18 hogere sluitersnelheden gehad,anders een leuk beeldGrtjes Francine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtexcuseer, iso naar beneden halen geeft lagere (langere) sluitersnelheden.
maar ben benieuwd naar de uitleg van Francine.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtexcuseer, iso naar beneden halen geeft lagere (langere) sluitersnelheden.
De foto is leuk maar ook ik hoop dat het je lukt een update te maken, met wat meer scherpte en een beetje meer aandacht voor compo... vind het ook wat lastig dat het dak
recht staat maar de grond niet. Beetje meer in het midden gaan staat (recht voor de bloembak) is hier volgens mij aan te raden.Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk berichtintegendeel, op iso 100 kom je nog twee stops lager uit. wat dus de sluitertijd naar 1/2.5 zou brengen. Nog erger dus als het op bewegingsonscherpte vermijden aankomt. Het probleem zit hier echt bij het diafragma. F/18 is hier absoluut niet nodig, je hebt geen diepte die je volledig scherp wil krijgen, er is maar 1 vlak en dat moet scherp zijn. Je zou deze foto zelfs met F/1.8 kunnen maken en nog alles scherp krijgen wat je scherp wil hebben, dan zit je ineens al ongeveer 8 stops korter in belichtingstijd. Dat maakt een verschil. Zelfs F/4 was hier ruim voldoende geweest, wat al een meer gangbaar diafragma is voor de meeste lenzen. Welke lens is hier gebruikt?
Verder had het de foto ook gediend een centraal standpunt in te nemen, je hebt hier een mooie symmetrie, gebruik ze dan ook volledig. Dus je camera plaatsen op de lijn loodrecht op de muur daar waar de bloembak staat. Op die manier vermijd je ook dat allemaal wat schuin oogt (terwijl het dak wel recht staat).
Als je dit in gedachten houdt, staan ze er waarschijnlijk veel beter op. Zowel kwa scherpte als kwa compositie. Ik kijk alvast uit naar een update (indien mogelijk)!
groeten
Maarten
Peter.There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
(Ansel Adams)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk berichtvind het ook wat lastig dat het dak recht staat maar de grond niet.
Beetje meer in het midden gaan staat (recht voor de bloembak) is hier volgens mij aan te raden.
deze compositie vraagt om een recht op recht benadering.
maar dit is waarschijnlijk nog recht te trekken in Photoshop, zonder dat het al te erg opvalt.
Comment
Comment