Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetbal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voetbal

    Dit is 1 van mijn eerste foto's die ik gemaakt heb met mijn sony alfe390 die ik nu een week in mijn bezit heb (eerste dslr) wel nog een beetje zoeken naar instellingen en een beetje jammer dat de bal niet scherp is.


    Uploaded with ImageShack.us

  • #2
    Re: voetbal

    Als je de bal ook scherp wil, heb je een kortere sluitertijd nodig (1/250 is hiervoor te kort). Met een kortere sluitertijd zou je volledige foto aan scherpte winnen. Je foto lijkt een klein beetje overbelicht. Ook hier kan een kortere sluitertijd helpen. De compo vind ik in orde: alleen er in 't vervolg misschien op letten dat de voeten er ook volledig op staan. Mooie gelaatsuitdrukking.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

    Comment


    • #3
      Re: voetbal

      Die bal mag voor mij onscherp blijven, zo krijg je wat beweging in je foto. Als het gezicht van het voetballertje maar scherp is!
      Sluitertijd misschien iets korter en als die voet er nu ook nog helemaal op stond was hij nog beter!

      Comment


      • #4
        Re: voetbal

        Het is inderdaad jammer dat de voet er niet helemaal bij op staat, kheb wel een beetje problemen heb ik al gezien bij andere foto's dat ik niet op beeld heb wat ik zou willen hebben, misschien dat ik niet goed door de zoeker kijk maar kzou toch denken dat wat ik daardoor zie ook op de foto zou moeten zien. En ja de sluitertijd en diafragma dat zijn zo nu de dingetjes die ik bij de oude camera direct wist te vinden en nu is het eigenlijk simpeler gewoon aan het wieltje draaien maar toch is het ff wennen in het begin.

        Comment

        Working...
        X