Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merelnest.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Merelnest.

Deze zag ik gisteren onder de carport zitten...
    Onmiddellijk naar binnen gesneld om fototoestel te halen!

Wat vinden jullie ervan?
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Re: Merelnest.

ik vind de eerste de mooiste,de tweede verliest teveel aan scherpte door de uitsnede,en de in de derde foto zit je merel minder mooi. Mooi gedaan hoor Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Opmerking: Nestfotografie

Het Koninklijk Besluit betreffende de bescherming van vogels in het Vlaamse Gewest verbiedt de nesten van bepaalde vogelsoorten opzettelijk te verstoren, weg te nemen of te vernielen (B.V.R. van 24 mei 1995, art. 2).

Als gevolg daarvan is het eveneens verboden volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te filmen of te trachten dit te doen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

Het Koninklijk Besluit betreffende de bescherming van vogels in het Vlaamse Gewest verbiedt de nesten van bepaalde vogelsoorten opzettelijk te verstoren, weg te nemen of te vernielen (B.V.R. van 24 mei 1995, art. 2).

Als gevolg daarvan is het eveneens verboden volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te filmen of te trachten dit te doen.
        grt,bouk.
        OEI! Dat wist ik niet... deze zijn nu wel al genomen. Ik weet niet of het een geruststelling is dat ik haar niet gestoord heb en op afstand stond. (Ingezoomd, vandaar de mindere kwaliteit bij foto twee, doordat ik overdreven gezoomd had)

Ik vroeg mij af of ik ze hier nu moet afhalen of mag laten staan ondanks het KB?
        Als je op google vogelnest intypt krijg je ook redelijk wat foto's van vogels/kuikens in de nest. Natuurlijk is het niet zo dat je het KB moet overtreden omdat andere dat doen, dus als het hier niet op mag, zeg het maar en ik haal ze er weer af!

In de toekomst zal ik hier rekening mee houden. Maar stoor je de vogels echt als je werkt met een zoom en de vogels zo misschien niet eens door hebben dat je hen fotografeerd. (Deze had mij wel gezien, maar volgens mij is het best wel mogelijk dat ze je niet zien)

Comment

Euh...

Citaat uit het forumreglement

Als gevolg daarvan is het eveneens verboden volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te filmen of te trachten dit te doen, uitgezonderd bij de nesten die zich bevinden op een bewoond erf.

Volgens mij bevindt een nest onder een carport zich op een bewoond erf... nee? En zo snel ga je die vogeltjes niet verstoren hoor, wij hebben hier jaarlijks tientallen nesten in en rondom de schuren. De zwaluwen maken zelfs hun nesten in de berging waar onze diepvriezers staan.

Wat de foto betreft... 't is mooi als je dit kan zien.
          Jean Pierre.

Comment

WOEHOEW! Dan zijn ze wel "legaal"

Dan kunnen we nu terug overgaan naar de orde van de dag...
            De beoordeling van de foto's

of

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LinseyP Bekijk bericht
              WOEHOEW! Dan zijn ze wel "legaal"
              zou je denken hè:
              maar omdat er niet te bepalen is, of een opname op een bewoond erf is genomen, heeft BD besloten geen nestfotografie toe te laten.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                zou je denken hè:
                maar omdat er niet te bepalen is, of een opname op een bewoond erf is genomen, heeft BD besloten geen nestfotografie toe te laten.
                grt,bouk.
                Waar haalt JPV zijn citaat dan vandaan?? Staat toch in het reglement zegt hij..

Ik heb het reglement zelf voor de zekerheid ook net even gaan nalezen... er staat dus wel degelijk in dat het mag als de nest zich
                op een bewoond erf bevind. Op de laatste foto is ook duidelijk te zien dat dit onder het houten dak op een balk is en dus niet een
                "natuurlijke omgeving" maar wel het "plafond van de carport"... wat volgens mij toch deel uitmaakt van het bewoond erf.
                En volgens het DB-reglement dus wel degelijk toegelaten.

Als dit toch niet het geval is zullen de moderators hier wel ingrijpen, en het reglement aanpassen. Zoals het er nu staat is het
                dus wel degelijk toegestaan hier... je persoonlijke mening hierover, daar kan ik niets aan veranderen. Maar als het reglement zegt
                dat het hier mag, dan is volgens mij de discussie gesloten! *klopt met de hamer op de tafel*
                Last edited by LinseyP; 7 april 2011, 14:46. Reden: reglement nagekeken.

Comment

Niemand geen comments of tips meer i.v.m. de foto's? Zelfs geen reacties of ze slecht/goed zijn?

Comment

al die discussies over nestfotografie leiden tot niets
                    dit doe je niet punt uit
                    wij kunnen niet inschatten of we de vogel verstoren of niet
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                    X