Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn 3 zonen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn 3 zonen

Graag indien mogelijk reacties, commentaren te geven want ik wil bijleren, of zijn deze foto's te gewoon?

Mijn jongste zoon.

De kleinste van mijn tweeling

[IMG][/IMG]

De grootste van mijn tweeling,

IMG][/IMG]

Je bent nooit te oud om te leren,
    daarom doe ik het nu.
    Last edited by Harleydreamer; 3 april 2011, 16:19. Reden: commentaar gevraagd
    Sony Nex 5 18-55mm lens
    daarom doe ik het nu.

Re: Mijn 3 zonen

De eerste en de derde foto vind ik niet zo bijzonder, gewoon snapshots.
    De 2e daarentegen vind ik heel mooi ! Mooi belicht, mooie blik, leuke compo en zelfs de drukke achtergrond heeft geneog DOF om me niet te storen.

Comment

Voor jou zullen dit uiteraard wellicht foto's zijn met een emotionele waarde.
      ALs buitenstaander geef ik enkele zaken aan bij deze foto's.
      Foto 1 : de zonnebril verbreekt elk conctact tussen de kijker en de jongen op de foto. Persoonlijk maak ik liever foto's zonder zonnebrillen of althans niet net voor de ogen.
      Kan het ook zijn dat je deze genomen hebt, zonder dat je zoon op de hoogte was ? Hij lijkt me niet echt aandacht te hebben voor het fototoestel. Als je echt gaat voor een foto of een portret is het soms wel belangrijk om contact te hebben met de gefotografeerde. Natuurlijk kan je soms daardoor ook weleens " het " moment verstoren. De achtergrond is nu ook nogal rommelig. Misschien de volgende keer zorgen dat er misschien enkel nog wat ketting is, die de suggestie heeft dat hij aan het schommelen is.
      Foto 2 : Bij deze vind ik de lichtinval wel mooi. Achtergrond kom hier ook al minder storen over. Ik vermoed dat deze wel op de hoogte was om gefotografeerd te worden.
      Foto 3 : Ook hier is wat lichtspel aanwezig, zij het minder dat bij foto 2. Compo een ietsie pietsie centraal . Mocht eventueel wat meer naar links, zodat hij nog ruimte over had om naar rechts te kijken. Ik denk dat deze niet op de hoogte was ? Hij vertoont wel een zekere geconcentreerdheid en de blik doet me vragen wat hij daar toch wel ziet dat zo interessant is. Achtergrond is ook minder prominent aanwezig.
      Hopelijks kan je wat weg met deze tips en kan je ze gebruiken bij volgende opnames.
      groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Wat is gewoon? Wat is speciaal? heel rekbaar! Mooie kids waar je nog heel wat op kan oefenen. Ik vind nr drie wel best te smaken ik zou alleen naast zijn rechterschouder kroppen tot voorbij het blauw.
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Voor jou zullen dit uiteraard wellicht foto's zijn met een emotionele waarde.
          ALs buitenstaander geef ik enkele zaken aan bij deze foto's.
          Foto 1 : de zonnebril verbreekt elk conctact tussen de kijker en de jongen op de foto. Persoonlijk maak ik liever foto's zonder zonnebrillen of althans niet net voor de ogen.
          Kan het ook zijn dat je deze genomen hebt, zonder dat je zoon op de hoogte was ? Hij lijkt me niet echt aandacht te hebben voor het fototoestel. Als je echt gaat voor een foto of een portret is het soms wel belangrijk om contact te hebben met de gefotografeerde. Natuurlijk kan je soms daardoor ook weleens " het " moment verstoren. De achtergrond is nu ook nogal rommelig. Misschien de volgende keer zorgen dat er misschien enkel nog wat ketting is, die de suggestie heeft dat hij aan het schommelen is.
          Foto 2 : Bij deze vind ik de lichtinval wel mooi. Achtergrond kom hier ook al minder storen over. Ik vermoed dat deze wel op de hoogte was om gefotografeerd te worden.
          Foto 3 : Ook hier is wat lichtspel aanwezig, zij het minder dat bij foto 2. Compo een ietsie pietsie centraal . Mocht eventueel wat meer naar links, zodat hij nog ruimte over had om naar rechts te kijken. Ik denk dat deze niet op de hoogte was ? Hij vertoont wel een zekere geconcentreerdheid en de blik doet me vragen wat hij daar toch wel ziet dat zo interessant is. Achtergrond is ook minder prominent aanwezig.
          Hopelijks kan je wat weg met deze tips en kan je ze gebruiken bij volgende opnames.
          groeten,
          deka
          ik moet hier deka volgen
          met deze fotos zal je toch met het diafragma moeten gaan werken
          er zit iets in, maar je fotografeert slordig
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Klopt bij foto 1 wist hij niet dat ik hem fotografeerde.
            Foto 2 die ik zelf de beste vindt van alledrie, wist degelijk wel dat hij op een plaatje wordt geklikt.
            Foto 3 Zoals U zelf zegt : wist niet dat hij geklikt werd en was degelijk in iets geinteresseerd.
            Ik dank U voor de suggesties en commentaren, zo kan ik weer verder voor betere resultaten.

daarom doe ik het nu.
            Sony Nex 5 18-55mm lens
            daarom doe ik het nu.

Comment

Kan je me uitleggen wat croppen is, ik ben trouwens een echte beginneling.
              Ik denk dat U bedoelt wegsnijden, maar ben het niet zeker.
              En deze foto's zijn niet achteraf bewerkt.

M.v.g,

Chris

daarom doe ik het nu.
              Last edited by Harleydreamer; 3 april 2011, 18:58.
              Sony Nex 5 18-55mm lens
              daarom doe ik het nu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harleydreamer Bekijk bericht
                Kan je me uitleggen wat croppen is, ik ben trouwens een echte beginneling.
                Ik denk dat U bedoelt wegsnijden, maar ben het niet zeker.
                En deze foto's zijn niet achteraf bewerkt.

M.v.g,

Chris

daarom doe ik het nu.
                Je hebt het hier bij het rechte eind!
                There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
                (Ansel Adams)

Comment

morgen zal ik de gecropte versie posten, want had vandaag een max. van 3 foto's geplaatst.

M.v.g.
                  Chris

daarom doe ik het nu.
                  Sony Nex 5 18-55mm lens
                  daarom doe ik het nu.

Comment

Een gecropte versie van de zelfde foto mag je als update in je zelfde topic posten :-). Morgen mag uiteraard ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      Wat is gewoon? Wat is speciaal? heel rekbaar! Mooie kids waar je nog heel wat op kan oefenen. Ik vind nr drie wel best te smaken ik zou alleen naast zijn rechterschouder kroppen tot voorbij het blauw.

Foto 3 gecropt tot voorbij het blauw,
                      vindt U hem zo beter?

daarom doe ik het nu.
                      Last edited by Harleydreamer; 4 april 2011, 09:50. Reden: rechtzetting foto formaat vergeten aanpassen
                      Sony Nex 5 18-55mm lens
                      daarom doe ik het nu.

Comment

Ik vind de foto zo idd beter!
                        Maar ik denk dat hij nu ietske te groot gepost is!
                        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Ik vind het bij foto 1 heel jammer van de zonnebril, en ook jammer dat het mondje niet proper is. Mede daardaar krijg je idd het gevoel van een gewone vakantie/weekend foto.

Foto 2 vind ik wel heel geslaagd, misschien ietsje oplichten?????

Bij foto 3 is de update idd stukken beter.

Ik vind het zelf een hele uitdaging om te fotograferen zonder dat iemand het doorheeft (want dan heb je vaak de spontaanste foto's), maar zonder dat het opvalt dat de persoon niet weet dat je hem fotografeert...( is het nog te volgen allemaal...)
                          Dus wel contact hebben....

Comment

Oei, ja niet meer opgelet,
                            maar zeker bedankt.

Groetjes
                            Chris

daarom doe ik het nu.
                            Sony Nex 5 18-55mm lens
                            daarom doe ik het nu.

Comment

leuke reeks met voorkeur.
                              2-3-1.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X