Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Die gaat gebeten worden!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Die gaat gebeten worden!

Voor actiefoto's van honden ga ik gerust naar snellere sluitertijden hoor!
    Ik heb er dit weekend een reeks gemaakt op f4 1/1600, op f6 en op f8 waarbij op f 8 de sluitertijden dus rond de 1/320 tot 1/500 lagen en in de reeks op f4 ziten toch de meeste goede foto's en met een tele heb je dan toch nog voldoende scherptediepte.
    Ofwel de iso verhogen, die optie is ook al genoemd (en vergeet ik nog te vaak zlef aan te denken 0

De foto zelf: mooi gedaan, precies de goede timing en ik wordt nooit pakwerker .

Comment

Tom, je mag niet klagen van je foto Je hond staat er goed op, de rest is voor de volgende keer.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

De fotograaf van de VVDH (met 70-200 2.8 L IS USM Lens) maakte foto's ook op 1/320ste Hij had wel een monopod onder de lens. Zou de onscherpte komen door Camera beweging of eerder het onderwerp? Ik had de IS afstaan, omdat ik dacht dat 1/500ste wel genoeg zou zijn...

En waarom geen pakwerker? Is plezant om te doen. Zeker het stellen is nice als het goed verloopt Ikzelf ben ook pakweker.

Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
          Tom, je mag niet klagen van je foto Je hond staat er goed op, de rest is voor de volgende keer.
          Bedankt Anaisje Inderdaad hopelijk volgende keer beter. Deze hond is trouwens de pa van mijn teefje

Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
            De fotograaf van de VVDH (met 70-200 2.8 L IS USM Lens) maakte foto's ook op 1/320ste Hij had wel een monopod onder de lens. Zou de onscherpte komen door Camera beweging of eerder het onderwerp? Ik had de IS afstaan, omdat ik dacht dat 1/500ste wel genoeg zou zijn...

En waarom geen pakwerker? Is plezant om te doen. Zeker het stellen is nice als het goed verloopt Ikzelf ben ook pakweker.

Tom
            Compleet of topic: ik schat dat zo'n hond ten de 40 kg weegt? En dat met volle snelheid op je invliegend houd ik echt niet met 10 kg meer .

Met monopods ed geen ervaring hier dus daar kan ik je niet mee helpen.

Comment

je kan hier gerust wat pannen maar dan met hogere sluitertijd, dan zal je pakwerker ook scherp zijn
              de beweging in de foto zetten, zoals bij wagens is hier niet nodig omdat het onderwerp het zelf doet
              je staat buiten met veel licht, waarom dan je sluitertijd niet hoger nemen bij deze onderwerpen
              altijd meer kans op een goede foto
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Of je alles scherp wil of juist niet is een persoonlijke keuze,de uitleg hiervoor is al gegeven,persoonlijk vind ik dat de pakwerker goed is zoals hij er nu opstaat,het verhoogd de dynamiek in je beeld,de pakwerker is nu onscherp en hierdoor wordt voor mij het verweer op de snelle en scherp afgebeelde aanvaller mooier en duidelijker dan wanneer de pakwerker statisch zou afgebeeld zijn .Je update is heel mooi vind ik Grtjes Francine
                Zo veel mensen, zoveel meningen
                Groetjes Francine

Comment

sluitertijd nog hoger

Hier ff enkele foto's van Tom in atie en daar heb ik nergens meer of minder genomen dan 1/160ste & 1/200ste

Persoonlijk vind ik het mooiste als de scherpte op de hond en pakwerker zit maar als er bewegingsonscherpte is dan liefst op de poten van de hond vb of de stok van de pakwerker.
                  Volgende keer alsk foto's neem is wat hoger gaan in sluitertijd ben is benieuwd wat dat gaat geven (wss te veel bevriezing naar mijn zin )
                  Last edited by Lies MX; 29 maart 2011, 08:46.
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                    sluitertijd nog hoger

Hier ff enkele foto's van Tom in atie en daar heb ik nergens meer of minder genomen dan 1/160ste & 1/200ste

Persoonlijk vind ik het mooiste als de scherpte op de hond en pakwerker zit maar als er bewegingsonscherpte is dan liefst op de poten van de hond vb of de stok van de pakwerker.
                    hoge sluitertijd kost geen geld, dacht ik, tis hier precies om ter langst
                    Lies, merendeel van uw fotos staan scheef, en je mist toch wat scherpte op uw fotos
                    Last edited by Frie01; 29 maart 2011, 08:49. Reden: scherpte
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                      hoge sluitertijd kost geen geld, dacht ik, tis hier precies om ter langst
                      Lies, merendeel van uw fotos staan scheef
                      nee geeft alleen bevriezing van uw foto's en dat zie ik persoonlijk niet graag... (bij actiesport).
                      Dat ze scheef staan dat weetk, is iets waark moet opletten maar ben meestal meer bezig met interactie pakwerker - hond als de achtergrond.
                      Racing Pics

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
                        sluitertijd nog hoger

)........
                        Juist Lies...maar Tom wil alles scherp. Op de meeste van je foto's zit je nog, zij het miniem, met bewegingsvervaging op de hond.
                        Als je fotografeert terwijl de pakwerker stil staat en de hond hangt aan de mouw en staat omzeggens ook stil ga je inderdaad niet veel hoger moeten gaan.
                        Als je daarentegen snelle bewegingen wil "bevriezen" ga je niet anders kunnen dan optrekken hoor...
                        In het voorbeeld hierboven schreef ik "Spreek niet over de beestjes die stil op een paaltje zitten maar diegene die vliegen." Alsook "Alles hangt af van het moment. Licht/snelheid van het bewegend object/diafragma"
                        Het zal er dus van af hangen wat Tom wil... Wil hij dynamiek...of wil hij foto's die over heel de lijn scherp zijn.

Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Welke staat nu recht Tom ? Is dit het belangrijkste van je presentatie ???
                          Actie mooi vastgelegd vind hem zelfs overscherp. Mocht wat meer beweging inzitten, meer artistiek/dynamisch. Maar over "beweging/panning" hebben we het al gehad en laat dit voortaan over aan de......
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                            Juist Lies...maar Tom wil alles scherp. Op de meeste van je foto's zit je nog, zij het miniem, met bewegingsvervaging op de hond.
                            Als je fotografeert terwijl de pakwerker stil staat en de hond hangt aan de mouw en staat omzeggens ook stil ga je inderdaad niet veel hoger moeten gaan.
                            Als je daarentegen snelle bewegingen wil "bevriezen" ga je niet anders kunnen dan optrekken hoor...
                            In het voorbeeld hierboven schreef ik "Spreek niet over de beestjes die stil op een paaltje zitten maar diegene die vliegen." Alsook "Alles hangt af van het moment. Licht/snelheid van het bewegend object/diafragma"
                            Het zal er dus van af hangen wat Tom wil... Wil hij dynamiek...of wil hij foto's die over heel de lijn scherp zijn.

Groetjes
                            Marc
                            Idd daar geef ik je gelijk in
                            Hij zal moeten kiezen of over de hele lijn scherpte en dan zal je natuurlijk wel mensen hebben die zeggen ik zie liever de beweging in de foto of hij kiest voor de beweging en dan heb je er weer die zeggen ja ik zie liever alles scherp
                            Goed doen voor iedereen zal je niet kunnen, je kan alleen je zelf zijn
                            Racing Pics

Comment

Bedankt voor de reacties!
                              Bij deze foto's ging het vooral om de hond scherp te hebben. Dat is gelukt. Dat de PW wat bewogen is, is niet zo erg. Wat ik wel 'erg' vind is dat Lies bv wel foto's op 1/320ste volledig scherp kan krijgen en ik op 1/500ste niet?! Aan wat ligt het dan? Is het misschien omdat bij Lies de hond in dezelfde richting ging als de pakwerker (ik in dit geval ) of is het door mijn lens die niet goed werkt (of ik die er teveel van verwacht) of door mij niet vast hand...?
                              Gisteren als test mijn hond eens gefotografeerd op 1/500ste (die lag gewoon stil) en ik kon elk haartje op zijn lijf tellen, deze was dus wel goed... Daar was mijn hand-vastheid dus wel goed...

Tom
                              Mijn Website

Comment

Working...
                              X