Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Die gaat gebeten worden!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Die gaat gebeten worden!

Zondag naar de eerste VVDH selectiewedstrijd voor het WK Duiste Herders geweest. Had mijn camera mee om wat foto's te maken. Dit is er eentje uit de spectaculairste discipline, het pakwerk.
    Ik heb bewust scherpgesteld (al vind ik de scherpte nog niet goed) op de hond.

UPDATE: Foto rechtgezet

EXIF

Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 140,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1

of ?

Tom
    Last edited by Tom M; 28 maart 2011, 20:29.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

Re: Die gaat gebeten worden!

Ik vind dit een leuke actiefoto die de discipline goed weergeeft.
    (Eigenlijk ook wat hilarisch met de reklametekst net boven de hond )
    De scherpte valt imo best wel mee
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Ik vind dit een leuke actiefoto die de discipline goed weergeeft.
      (Eigenlijk ook wat hilarisch met de reklametekst net boven de hond )
      De scherpte valt imo best wel mee
      Dacht juist het zelfde toen ik de foto aan het bezien was
      en vond dat de hond er mooi scherp opstond
      grt Rosie
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

De hond is al scherp nu de pakwerker nog

Groetjes
        Lies
        Racing Pics
        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
          De hond is al scherp nu de pakwerker nog
          vind ik ook, en ze vallen bijna omver (rechtzetten)
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Dank voor de reacties!
            Dit is ook weer het spectaculairste onderdeel van het pakwerk. Hond komt vanop zo'n 100m aangelopen en vlieg vol aan die mauw in.

Ik weet dat de pakwerker ook scherp moest zijn, maar hoe doe ik dit? Ik zit al op 1/500ste en nog is er onscherpte. Moest mijn diafragma-getal dan groter zijn geweest?

En de foto staat inderdaad vrij (heel) scheef Heb hem ondertussen rechtgezet en als update gepost.

Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

Comment

bij deze sluitertijd verhogen, eventueel met de iso te verhogen
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                NOG verhogen? Is 1/500ste van nog niet snel genoeg om geen onscherpte te hebben?
                Bedankt voor de tip.

Tom
                Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                  Gouden raad van tante Kaat...zeker doen

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Gouden raad van tante Kaat...zeker doen

Groetjes
                    Marc
                    Bedankt Marc. En naar hoeveel moet ik dan gaan? 1/1000 of nog hoger? Ik dacht dat 1/500 al te hoog was voor dit, maar blijkt dus niet. Ook dacht ik dat het weer aan mijn lens lag, maar ligt dus aan mij
                    Hoe kan ik dat int vervolg weten of ik goed zit met de sluitertijd? Want scherpte beoordelen op dat kleine schermpje is nu niet bepaald makkelijk.

Tom
                    Mijn Website

Comment

Hangt er een beetje vanaf hoe klaar het is hé Tom.
                      Als ik op vogeltjes ga jagen en de zon zit uit ga ik zonder mankeren naar de 1/1000. Als ik beweging in de vleugels wil blijf ik lager. Spreek niet over de beestjes die stil op een paaltje zitten maar diegene die vliegen.
                      Je weet natuurlijk ook bij een bewolkte dag en en een iso van 800 ga je meer ruis krijgen.
                      Soms, heel soms, als de lichtomstandigheden echt tegen zitten dan zet ik m'n toestel op TV (time value) 1/800 en de iso op automatisch. Dan kies ik het diafragma en het toestel de iso en tja...soms, dan komt de ruis...Ook nog afhankelijk van het gekozen diafragma.

Proberen maar...het kost je niets...Het is een beetje zoals pannen...je kunt geen standaardregeltjes maken. Alles hangt af van het moment. Licht/snelheid van het bewegend object/diafragma. Een snuifje geluk helpt ook soms

Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Bedankt Marc! Zal ik in gedachten houden. Alleen raar dat je een hond met een veeeel kortere sluitertijd moet fotograferen dan bv een Kart die toch wat sneller is denk ik
                        Ik had de camera ook op TV staan en de iso op 400 Had ik geweten dat 1/500 te weinig was, dan had ik de iso wel verhoogd en sluiter verkort. Maarja...gedane zaken nemen geen keer he

Tom
                        Mijn Website

Comment

Leuke actiefoto

Je hebt zitten pannen om de hond te volgen en daardoor is de pakwerker niet scherp, of vergis ik mij? Want de achtergrond is ook niet scherp.
                          Om alles dus scherp te hebben, volg je best de bovenstaande raad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                            NOG verhogen? Is 1/500ste van nog niet snel genoeg om geen onscherpte te hebben?
                            Nog hogere sluitersnelheden zullen zeker nog meer bewegingsonscherpte wegnemen en het onderwerp bevriezen. Das een feit, maar ik heb toch wat twijfels....
                            Normaal is 1/500s in de meeste gevallen genoeg en gezien de snelheid van beweging hier zo ik toch ook vermoeden dat het voldoende moet zijn. Daarbij de hond staat er wel behoorlijk op en ik denk toch dat de hond een grotere bewegingssnelheid had dan de pakwerker. 't is een limiet geval. Hoger is snelheid gaan kan zeker geen kwaad.
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
                              Leuke actiefoto

Je hebt zitten pannen om de hond te volgen en daardoor is de pakwerker niet scherp, of vergis ik mij? Want de achtergrond is ook niet scherp.
                              Om alles dus scherp te hebben, volg je best de bovenstaande raad.
                              Ik denk wel dat ik heb zitten pannen bij deze Ik heb zoveel foto's gemaakt dat ik niet meer weet wat ik bij welke heb gedaan.

Bedankt voor de reacties, ze worden enorm geapprecieerd!

Tom
                              Mijn Website

Comment

Working...
                              X