Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuilen van glas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zuilen van glas

Iedereen bedankt voor de commentaren.

Ik begin eerlijk gezegd ook meer en meer de rechte versie te appreciëren , alhoewel dit helemaal andersom was toen ik de foto pas genomen had en bekeek op de camera...

Comment

Prima origineel en een leuke variatie, kan ik wel smaken .

grts
      Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Zoals ik al dacht bij mijn eerste reactie: Ik vind het origineel ook beter.
        Blijft natuurlijk een prima opname; daar doet recht of ondersteboven niks aan af.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

de update, veeel beter
          mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Recht voor mij. Voor ik de rechte gezien had kon ik me echt niet vinden in de eerste.......
            De tweede (rechte) dus prachtig.

Aan het aantal reacties te zien bij deze en andere valt het op dat je best een controversiële foto plaatst, dan volgen de reacties 'en masse'.
            Bij andere mooie foto's van dagdagelijkse, maar zeer mooie zaken, is het triestig gesteld met de reacties.
            Ook jammer dat men 'gevorderde foto's' blijft plaatsen in de beginnershoek omdat daar de meeste reacties op komen..... maar ja, wat doe je daar aan ?? Voor de mod's is het ook onbegonnen werk om die allemaal te verplaatsen.
            Maar voor beginners is het wel soms effe slikken wanneer ze bepaalde foto's in de beginnerszoek bekijken. Het ontneemt ze wellicht de moed op toch hun beginnerfoto te plaatsen. Dit moest me even van het hart.

Groetjes

Comment

De rechte versie is veel beter. Waarom deze ondersteboven plaatsen. De foto is op zich sterk genoeg.

Groeten,
              Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

Aan het aantal reacties te zien bij deze en andere valt het op dat je best een controversiële foto plaatst, dan volgen de reacties 'en masse'.
                Bij andere mooie foto's van dagdagelijkse, maar zeer mooie zaken, is het triestig gesteld met de reacties.
                Ook jammer dat men 'gevorderde foto's' blijft plaatsen in de beginnershoek omdat daar de meeste reacties op komen..... maar ja, wat doe je daar aan ?? Voor de mod's is het ook onbegonnen werk om die allemaal te verplaatsen.
                Maar voor beginners is het wel soms effe slikken wanneer ze bepaalde foto's in de beginnerszoek bekijken. Het ontneemt ze wellicht de moed op toch hun beginnerfoto te plaatsen. Dit moest me even van het hart.
                Hey Djivan,

Ik heb deze foto niet met opzet ondersteboven geplaatst om zoveel mogelijk controverse op te wekken. Oorspronkelijk sprak die versie mij meer aan, en daarom heb ik hem ook in de beginnershoek geplaatst; om te zien wat anderen ervan vonden. En ja, het is natuurlijk altijd leuk om reacties te krijgen. Als je bijvoorbeeld van jezelf vind dat je een echt kunstwerkje hebt geproduceerd waarop maar 2 reacties volgen in de showcase... ook niet leuk als stimulans om verder te groeien. Ik zie mezelf ook niet meer als een echte beginner, maar soms is het wel moeilijk voor mij om in te schatten wat andere mensen van een foto vinden. Omdat ik weet hoe de foto tot stand is gekomen is een beetje van de 'magie' van de foto weg voor mij. En daarom is het bijvoorbeeld nuttig om te weten dat de rechte versie ook wel geapprecieerd wordt (en zelfs meer).

Toen ik echter actief begon te posten op het forum werden er foto's van allerlei slag in de beginnershoek geplaatst, en iedereen probeerde op de foto's zoveel mogelijk eerlijke commentaar te geven (op het niveau van de poster). Nu ben ik een tweetal maanden inactief geweest en de sfeer is ook wel anders precies; de actieve mensen van toen zijn nu wat minder actief in de beginnershoek. Ik denk wel dat het goed is dat er ook nog 'gevorderde' foto's in de beginnershoek komen; zo blijft het aanbod gevarieerd, zo kunnen beginners ook nog leren van de 'betere' foto's, en last but not least; zo blijven de 'gevorderde' fotografen ook nog een beetje actief in de beginnershoek. Want hun bijdrage is tenslotte cruciaal om goede, opbouwende kritiek te geven zodat iedereen iets kan bijleren.

De beginnershoek is constant in beweging en misschien heb ik deze foto op een verkeerd moment hier geplaatst. Vroeger zou ik jouw mening zeker gedeeld hebben. Vaak was ik stiekem jaloers op een schitterende foto die hier in de beginnershoek werd geplaatst en waarvan ik dacht dat die echt niet thuishoorde hier.

Comment

mi een subforum voor de iets gevorderden, waar je alle onderwerpen kan plaatsen
                  als je nu op alle subforums moet reageren op andere fotos, dan heb je veel tijd van doen
                  mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mich_ Bekijk bericht
                    Hey Djivan,

Ik heb deze foto niet met opzet ondersteboven geplaatst om zoveel mogelijk controverse op te wekken. Oorspronkelijk sprak die versie mij meer aan, en daarom heb ik hem ook in de beginnershoek geplaatst; om te zien wat anderen ervan vonden. En ja, het is natuurlijk altijd leuk om reacties te krijgen. Als je bijvoorbeeld van jezelf vind dat je een echt kunstwerkje hebt geproduceerd waarop maar 2 reacties volgen in de showcase... ook niet leuk als stimulans om verder te groeien. Ik zie mezelf ook niet meer als een echte beginner, maar soms is het wel moeilijk voor mij om in te schatten wat andere mensen van een foto vinden. Omdat ik weet hoe de foto tot stand is gekomen is een beetje van de 'magie' van de foto weg voor mij. En daarom is het bijvoorbeeld nuttig om te weten dat de rechte versie ook wel geapprecieerd wordt (en zelfs meer).

Toen ik echter actief begon te posten op het forum werden er foto's van allerlei slag in de beginnershoek geplaatst, en iedereen probeerde op de foto's zoveel mogelijk eerlijke commentaar te geven (op het niveau van de poster). Nu ben ik een tweetal maanden inactief geweest en de sfeer is ook wel anders precies; de actieve mensen van toen zijn nu wat minder actief in de beginnershoek. Ik denk wel dat het goed is dat er ook nog 'gevorderde' foto's in de beginnershoek komen; zo blijft het aanbod gevarieerd, zo kunnen beginners ook nog leren van de 'betere' foto's, en last but not least; zo blijven de 'gevorderde' fotografen ook nog een beetje actief in de beginnershoek. Want hun bijdrage is tenslotte cruciaal om goede, opbouwende kritiek te geven zodat iedereen iets kan bijleren.

De beginnershoek is constant in beweging en misschien heb ik deze foto op een verkeerd moment hier geplaatst. Vroeger zou ik jouw mening zeker gedeeld hebben. Vaak was ik stiekem jaloers op een schitterende foto die hier in de beginnershoek werd geplaatst en waarvan ik dacht dat die echt niet thuishoorde hier.
                    Heb het niet tegen U persoonlijk hé mich. Het is toevallig na een reactie op uw foto dat ik mijn mening eens heb geuit, maar helemaal niet tegen U gericht. Sorry als het zo overkwam. Ik vind gewoon dat er teveel hééél goede foto's (waarvan de makers het absoluut zeker weten dat ie zeer goed is) verschijnen in de beginnershoek. Kan ook zijn dat dit een schreeuw om aandacht is van deze mensen, maar soit, voor goede tot heel goede/uitmuntende foto's bestaan hier andere rubrieken hé, en als beginners betere foto's willen zien kunnen ze naar de andere rubrieken, tot in showcase toe gaan kijken.
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                      De rechte versie is veel beter. Waarom deze ondersteboven plaatsen. De foto is op zich sterk genoeg.

Groeten,
                      Geert
                      Ook mijn idee.
                      Eerste wat bij me opkwam was: "oei, die staat toch omgekeerd?"
                      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Working...
                      X