Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonsondergang

ISO100
    21mm
    f8
    1/8s

Update (bestandsgrootte hoger)

Last edited by buffalo; 25 maart 2011, 09:22.

Re: Zonsondergang

Ik vind hem een beetje te donker.

Comment

Histogram rechts nogal leeg. Dichtschuiven helpt iets om de weg wat op te lichten.
      Maar er blijven toch heel wat dichtgelopen stukken over.
      Verder wel mooi maar ook weer niet heel bijzonder.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Ik volg wat het 'te donker' betreft... maar 't is een moeilijk moment om perfect vast te leggen. Ideaal is het samenvoegen van twee opnames me verschillende belichtingsinstellingen, één voor de lucht en een andere voor de voorgrond. Met een beetje nabewerking is hier toch nog wat van te maken.
        De kleuren in de lucht zijn mooi!

Jean Pierre
        Last edited by JPV; 25 maart 2011, 05:30.
        Jean Pierre.

Comment

Anders zou ik gemakkelijk meegegaan zijn met bovenstaande commentaren... doch deze keer niet...

Ik hou wel van dit beperkter dynamisch bereik het is een (donker) kleurenpallet die me zeer aanspreekt. De TS kan natuurlijk altijd proberen wat op te lichten op de voorgrond, maar ik vrees dat de sfeer enigszins wat verwrongen zal worden.

Alleen zou ik de TS ten zeerste aanraden z'n kb'tjes op te trekken. Er zitten er maar 31,5kB in deze foto en dat zie je er ook aan: pixelblokken en onzuiverheden rond de bomen.
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            .........

Alleen zou ik de TS ten zeerste aanraden z'n kb'tjes op te trekken. Er zitten er maar 31,5kB in deze foto en dat zie je er ook aan: pixelblokken en onzuiverheden rond de bomen.
            en mee eens.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Jammer van dat kwaliteitsverlies want anders heeft deze potentieel..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                Ik volg wat het 'te donker' betreft... maar 't is een moeilijk moment om perfect vast te leggen. Ideaal is het samenvoegen van twee opnames me verschillende belichtingsinstellingen, één voor de lucht en een andere voor de voorgrond. Met een beetje nabewerking is hier toch nog wat van te maken.

Jean Pierre

ik kan jean pierre hier enkel in bijtreden mooi van lucht maar te donker voorgrond.

groetejs
                renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Jean Pierre
                  Dit is een samenvoeging van 3 foto's, maar de lichtste foto was mss niet licht genoeg. En omdat ik niet in RAW werkte heb ik hem dan ook niet opgelicht want in JPEG jah trekt dat op niet veel meer.
                  Maar ik vind persoonlijk de foto niet té donker, ik vind het wel passen maar da's natuurlijk kwestie van smaak... Bedankt voor de leerrijke kritiek iedereen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buffalo Bekijk bericht
                    Dit is een samenvoeging van 3 foto's, maar de lichtste foto was mss niet licht genoeg. En omdat ik niet in RAW werkte heb ik hem dan ook niet opgelicht want in JPEG jah trekt dat op niet veel meer.
                    Maar ik vind persoonlijk de foto niet té donker, ik vind het wel passen maar da's natuurlijk kwestie van smaak... Bedankt voor de leerrijke kritiek iedereen!
                    Met de juiste tools kan je een JPG toch behoorlijk aanpassen hoor... het is moeilijker dan in RAW dat wel, maar 't is te doen.

Jean Pierre
                    Jean Pierre.

Comment

Working...
                    X