Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GT-R in HDR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GT-R in HDR

Goeieavond iedereen!

Dit weekend was ik op stap in knokke, waar ik deze nissan GT-R zag staan, heb er enkele foto's van genomen maar vind de kleuren nogal flets (van de achtergrond) uitvallen. deze zijn wel genomen met de standaard kitlens van mijn Nikon D3100.
    hebben jullie soms tips om de kleuren misschien nog beter tot zn recht te krijgen?
    of andere dingen die jullie misschien zien wat er beter kan?

ook heb ik eens een vlugge hdr omzetting op deze ene foto geprobeerd. wat vinden jullie ervan? is het niet te overdreven?

Re: GT-R in HDR

De tweede foto geeft me een beter gevoel als de eerste. De auto is sowieso mooi, ...als het gaat om de foto, vind ik je standpunt en achtergrond bijvoorbeeld niet echt goed; Ook je keuze voor HDR bij dit onderwerp versta ik niet. Hdr is volgens mij ook alleen effectief en mooi op "lelijke" onderwerpen, waarbij grote schaduwdelen kunnen opgelicht worden en zo een eigenaardig beeld geven met een Hogere Dynamisch beReik.
    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
      De tweede foto geeft me een beter gevoel als de eerste. De auto is sowieso mooi, ...als het gaat om de foto, vind ik je standpunt en achtergrond bijvoorbeeld niet echt goed; Ook je keuze voor HDR bij dit onderwerp versta ik niet. Hdr is volgens mij ook alleen effectief en mooi op "lelijke" onderwerpen, waarbij grote schaduwdelen kunnen opgelicht worden en zo een eigenaardig beeld geven met een Hogere Dynamisch beReik.
      gr,
      Bedankt voor de reactie,

wat zou er beter kunnen aan het standpunt? de achtergrond was aan beide kanten straat met gebouwen dus sowieso kon er geen mooie achtergrond op. Waarom HDR omdat ik eens wou uittesten of ik zo de kleuren beter tot hun recht kon krijgen maar daar zijn wellicht andere photoshop tips geschikter voor?

gr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wout_88 Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie,

wat zou er beter kunnen aan het standpunt? de achtergrond was aan beide kanten straat met gebouwen dus sowieso kon er geen mooie achtergrond op. Waarom HDR omdat ik eens wou uittesten of ik zo de kleuren beter tot hun recht kon krijgen maar daar zijn wellicht andere photoshop tips geschikter voor?

gr.
        qua standpunt : auto naar een veld rijden, motorkap open en zijdelings fotograferen bijvoorbeeld. Of is het mss uw auto niet

de achtergrond bij de hdr is inderdaad "minder slecht". wat dat betreft geef ik je 100% gelijk. Met een gewone foto voorgrond en achtergrond perfect belicht krijgen is moeilijk. Ofwel scherpstellen op een punt dat niet bij de hooglichten (huizen) , noch bij de donkere lichten (auto) hoort. ergens tussen beiden in, hier lijkt me dat ook moeilijk. De reclame en de weekaatsing van de fotograaf in de deur kunnen ook als storend ervaren worden.
        Niettegenstaande dat, vind ik dat je de onderste foto niet moet deleten.
        gr,
        canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
          qua standpunt : auto naar een veld rijden, motorkap open en zijdelings fotograferen bijvoorbeeld. Of is het mss uw auto niet

de achtergrond bij de hdr is inderdaad "minder slecht". wat dat betreft geef ik je 100% gelijk. Met een gewone foto voorgrond en achtergrond perfect belicht krijgen is moeilijk. Ofwel scherpstellen op een punt dat niet bij de hooglichten (huizen) , noch bij de donkere lichten (auto) hoort. ergens tussen beiden in, hier lijkt me dat ook moeilijk. De reclame en de weekaatsing van de fotograaf in de deur kunnen ook als storend ervaren worden.
          Niettegenstaande dat, vind ik dat je de onderste foto niet moet deleten.
          gr,
          idd, is jammergenoeg mijn wagen niet. Stond gewoon geparkeerd in de straten. anders had ik er al lang een photoshoot mee geprobeerd

nochtans heb ik met enkelpunt op de auto scherpgesteld? maar misschien heb ik een foute lichtmeting gedaan? heb daar nog niets van geleerd in de avondschool. natuurlijk moest ik er wel wat rekening mee hebben gehouden met het licht waardoor ikzelf en de omgeving in de auto is weergegevn. heb je misschien ook tips om de kleuren met een simpelere manier recht te krijgen dan HDR

Comment

De kleuren kan je volgens mij wel wat levendiger krijgen via de saturatie in PS. Volledig of selectief, dat moet jij bepalen.
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
              De kleuren kan je volgens mij wel wat levendiger krijgen via de saturatie in PS. Volledig of selectief, dat moet jij bepalen.
              bedankt, zal ik eens uitzoeken!

Comment

in dit geval had je beter gekozen voor spotmeting.
                het licht meet je dan het beste op een bleek punt van de foto (huizen). vervolgens kadreer je dan met deze instelling.
                het resultaat zal dan zijn dat de auto waarschijnlijk een klein beetje onderbelicht zal zijn. feit is dat je onderbelichte delen wel een beetje kunt oplichten achteraf.
                met overbelichte delen daarentegen is dit veel moeilijker of zelfs onmogelijk als er delen zijn uitgebrand.
                P.S. om relecties tegen te gaan op de auto kan het gebruik van een pola-filter soelaar bieden.

groetjes
                een pessimist is een optimist met ervaring.
                Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
                Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Foto 1 is de betere van de twee..
                  Mocht je een super fotosoeper zijn zou je er iets anders van kunnen maken.
                  De Achtergrond staat ook scheef wat niet mooi is.
                  Dat zie je aan die linker zijde waar je maar een stuk venster hebt opstaan en valt des te meer op.Net zoals de bovenste rij vensters.
                  Perspectief correctie kan je ook gebruiken om het geheel goed te zetten...
                  Een CP filter is ook aangewezen omdat je zo storende reflecties kan wegwerken.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                  X