Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snowboardreis (3)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snowboardreis (3)

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
    Dankjewel voor de moeite van weer een update.

Bijna al mijn foto's zijn gemaakt zonder PSE te gebruiken (of alleen maar om ze op maat te
    maken of een paar stofjes te verwijderen).

Ik lees zoveel over werken met lagen dat ik nu (na PSE-6) heb geupdate naar PSE-9. Ik zal
    me nu maar doorheen het boek worstelen en er zijn ook zoveel leuke andere dingen in het
    leven die ook mijn aandacht vragen en krijgen. Maar ik krijg veel voorelkaar met DxO.
    Ik moet ook wel zeggen dat ik PSE ook enkel gebruik indien "nodig". Hier had ik bvb het doel om van die 4 foto's één te maken (zodat ik de gemaakte beweging wat kon weergeven) en dan werk ik daar ook met plezier aan. Maar, het is ook niet zo dat ik alle foto's bewerk, integendeel: ik bewerk een minimum aantal aan foto's.
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Echt fantstisch gedaan

grt. Ria

Comment

enorm knap!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Knap hoe je zoveel detail krijgt in de sneeuw... Als ik sneeuw fotografeer, heb ik meestal een egaal wit vlak
          En de montage is ook heel knap gedaan! Klasse!

Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
            Knap hoe je zoveel detail krijgt in de sneeuw... Als ik sneeuw fotografeer, heb ik meestal een egaal wit vlak
            En de montage is ook heel knap gedaan! Klasse!

Tom
            Tom, ik vermoed dat - als je een egaal wit vlak krijgt als je sneeuw fotografeert - je sluitertijd te lang is... Misschien eens proberen met kortere sluitertijden (maar wel rekening houden met de weersomstandigheden). Hoe mooier het weer is (= hoe meer aanwezig licht), hoe korter de sluitertijd kan. Veel succes!

@ riha en bommasien: ook heel erg bedankt voor jullie reactie! Doet deugd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpeltje Bekijk bericht
              Heel mooi Nelita een top foto
              Dat wil ik wel eens weten hoe je dit gedaan hebt
              grt,
              Pimpeltje
              @ Pimpeltje en andere geïnteresseerden:

Ik heb eerst een photomerge gemaakt van 2 foto's (nl. die met de verste en de dichtste snowboarder). Daarna heb ik de twee andere snowboarders erbij geplaatst via laagmaskers. Meer houdt dit eigenlijk niet in...

Comment

man... ik ben heel slecht in het spelletje "zoek de 7 verschillen"
                en hier heb ik lang moeten zoeken, maar inderdaad beter...
                heel leuke foto trouwens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erik3 Bekijk bericht
                  man... ik ben heel slecht in het spelletje "zoek de 7 verschillen"
                  en hier heb ik lang moeten zoeken, maar inderdaad beter...
                  Sorry, maar hier ben ik niet mee hoor...
                  Denk je misschien dat ik de dezelfde foto van de snowboarder gewoon 4 keer gekopieerd heb of zo? Dat is zeker niet het geval: 4 verschillende foto's (foto's genomen in burst-mode) samengevoegd tot 1. Of begrijp ik je verkeerd?

Comment

Ik denk dat erik3 de 2 schaduw-partijen bedoeld waarover gesproken wordt bij die achterste snowboarder.

zou je vast nog eens kunnen denken aan het corrigeren
                    van die twee schaduwen bij de verste persoon. Voor mij verstoren ze perfectie.

In eerste instantie moest ik ook even zoeken.
                    Nu heb ik wel een bril, maar ik zie er eigenlijk ook maar een (de grote links van die boarder) die daarna ook verwijderd is ?
                    De 2de kan ik ook mét bril echt niet ontdekken?? waar zat die ??
                    Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                      Ik denk dat erik3 de 2 schaduw-partijen bedoeld waarover gesproken wordt bij die achterste snowboarder.

zou je vast nog eens kunnen denken aan het corrigeren
                      van die twee schaduwen bij de verste persoon. Voor mij verstoren ze perfectie.

In eerste instantie moest ik ook even zoeken.
                      Nu heb ik wel een bril, maar ik zie er eigenlijk ook maar een (de grote links van die boarder) die daarna ook verwijderd is ?
                      De 2de kan ik ook mét bril echt niet ontdekken?? waar zat die ??
                      Ik DENK dat het hier om een misverstand gaat. Volgens mij had Plaatwerker het enkel over die ene schaduw (afkomstig van een boom) die hij liever weggewerkt zag (en terecht!). De andere schaduw hoort bij de boarder en heb ik dus ook laten staan. Het gaat dus over 2 schaduwen, maar er is er maar één die storend werkt (en die ik ook verwijderd heb). Het ligt dus niet aan je bril !
                      Maar de reactie van Erik3 snap ik nog altijd niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Ik DENK dat het hier om een misverstand gaat. Volgens mij had Plaatwerker het enkel over die ene schaduw (afkomstig van een boom) die hij liever weggewerkt zag (en terecht!). De andere schaduw hoort bij de boarder en heb ik dus ook laten staan. Het gaat dus over 2 schaduwen, maar er is er maar één die storend werkt (en die ik ook verwijderd heb). Het ligt dus niet aan je bril !
                        Maar de reactie van Erik3 snap ik nog altijd niet.
                        Plaatwerker had het wel degelijk over twee schaduwen (maar niet die van de snowboarder
                        zelf. Boven de weggewerkte schaduw zit nog een sneeuwschaduw. Die bedoelde ik, maar
                        niet zo fanatiek maar het had wel meer rust in het beeld gegeven (voor mij) en minder
                        afgeleid van de verste snowboarder.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

Comment

Bedoel je die lichtbruine plek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                            Bedoel je die lichtbruine plek?
                            Nee, die blauwachtige die tegen de rand aanzit en schuin omhoog naar rechts loopt.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Nee, die blauwachtige die tegen de rand aanzit en schuin omhoog naar rechts loopt.
                              Ah zo... Ja, dat zou weggewerkt kunnen worden, maar mij stoort het niet. Eigenlijk zou de volledige pak sneeuw dan moeten vervangen worden aan gezien het beeld anders niet meer realistisch is (in vgl. met de schaduwen van de boarders). Denk ik toch...

Comment

Mmmm , die plaatwerker heeft scherpe ogen, maar deze kan ik gelukkig ook nog zien (zelfs zonder mun bril )

Nelita had deze 2de dus niet verwijderd en daarom viel hij me dan weer niet zo op omdat deze met een reden mij nou juist niet stoort.
                                De eerste (en verwijderde) vind ik wel kloppen , die zit daar wat vreemd omdat je de oorzaak niet ziet en verstoort zo het beeld .

Doch deze 2de waar nu duidelijkheid over is?
                                IK zou hem ook niet verwijderen.
                                Het geeft immers de loop van de "baan" aan en betekent voor mij als ik er naar kijk juist een mee werkend contour, zo als diepte werking , in plaats van een storende schaduw zoals van de onzichtbare boom.

Ik ben in de piste's ook blij als ik dit nog kan onderscheiden (de licht en/of sneeuwomstandigheden maken dat soms moeilijk zichtbaar) dus ik zou hem zelf hier ook laten zitten.

Buiten het feit dat ik het wegwerken van dit soort delen toch vaak bij een vergroting meer op vind vallen....en storend aanwezig vind zijn....dan het oorsponkelijke oorzaak.
                                Maar ik ben een leek op PS gebied en mijn stempelkunsten zijn dan ook nog niet zo uhh.... netjes vrees ik.
                                Het wordt /oogt ook vaak plat, er zit dan geen diepte meer in zo'n stuk wat ik nu juist bij deze sneeuwfoto elders wel goed aanwezig vind.

Maar ieders zijn/haar keus natuurlijk
                                Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Working...
                                X