Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kalmthoutse heide pano

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kalmthoutse heide pano

    We moeten een panoramafoto maken voor de cursus. Is hij een beetje goed? Valt het cloonen niet te veel op?
    Tips en tricks welkom!


    Je kan 'm ook bekijken op:

  • #2
    Re: Kalmthoutse heide pano

    ik vind het erg jammer dat de man en z'n hond niet volledig op de foto staat
    rechts de grote boom er volledig op of volledig weg
    dat is mijn mening (maar wie ben ik?)
    mvg. Hans
    Alleen mensen met fantasie,
    hebben oog voor de werkelijkheid.
    Nikon D90, nikkor 18-105mm, sigma 105mm DG macro

    Comment


    • #3
      Re: Kalmthoutse heide pano

      Ik heb zelf ook geen ervaring met het maken van panaroma foto's. Wel zie ik dat de horizon naar links afloopt. Mss kan je dat nog verbeteren ?
      There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
      (Ansel Adams)

      Comment


      • #4
        Re: Kalmthoutse heide pano

        Fototoestel en statief stonden waterpas. Het gedeelte rechts was een wat hoger gelegen duin.
        Dat m'n man en onze hond er niet volledig op staan is inderdaad doodzonde Daar gaan we nog eens voor terug

        Comment


        • #5
          Re: Kalmthoutse heide pano

          Dat van de man en zijn hond is al gezegd. Voor de rest vind ik het een verzorgde pano. Alleen zou ik er rechts een stukje afhalen (zodat die paal er niet meer opstaat, want - net als de halve man en zijn halve hond - stoort de halve paal een beetje).
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Kalmthoutse heide pano

            ik vind dit een beetje slordig gedaan, je maakt een pano, ik hoop van meerdere fotos, en je houd geen rekening met de aanwezige mensen
            en de plas loopt leeg langs één kant
            het onderwerp loopt niet weg, dit kan dus beter
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Kalmthoutse heide pano

              Aan het resultaat te zien, was het mooi weer. Geen last van verschuivende wolken en
              schaduwperioden. Je werkt vanaf statief (waarschijnlijk met balhoofd met gradenverdeling
              zodat je nauwkeurige overlappingen kan maken).

              Bovenstaande impliceert dat je rustig en weloverwogen de tijd kunt nemen voor elk
              afzonderlijk plaatje. Als de eerste is gedaan en bij de volgende loopt iemand door het
              beeld, dan wacht je even tot de kust weer vrij is.

              Overdoen dus. Met geduld. Eventueel meer shots op één positie.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Kalmthoutse heide pano

                Bedankt voor de reacties. Wat ik hiervan leer is: neem je tijd voor pano's en denk na. Deze foto's zijn inderdaad gemaakt van snel snel een reeksje maken voor m'n schoolopdracht.
                waarschijnlijk kan ik beter uitgaan van wat er wel goed moet opstaan (in dit geval man en hond) en dan verder links en rechts fotograferen. In ieder geval meer denken. Nie gemakkelijk

                Comment


                • #9
                  Re: Kalmthoutse heide pano

                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris k Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties. Wat ik hiervan leer is: neem je tijd voor pano's en denk na. Deze foto's zijn inderdaad gemaakt van snel snel een reeksje maken voor m'n schoolopdracht.
                  waarschijnlijk kan ik beter uitgaan van wat er wel goed moet opstaan (in dit geval man en hond) en dan verder links en rechts fotograferen. In ieder geval meer denken. Nie gemakkelijk
                  Zeeeeer herkenbaar, dat meer denken , dat denk ik (helaas achteraf) ook altijd .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kalmthoutse heide pano

                    Ik mis naast de vorige opmerkingen ook een klein beetje meer voorgrond,je landschap zit precies geklemd tussen de twee randen,boven en onder,als je dit over doet,is het een goede raad om bij het nemen van een pano altijd wat ruimer te kadreren,dikwijls moet er een stuk af na het samenvoegen van de verschillende foto's.Veel succes nog Grtjes Francine
                    Zo veel mensen, zoveel meningen
                    Groetjes Francine

                    Comment

                    Working...
                    X