Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Religious Thing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Religious Thing

In extremis brei ik hier toch nog een klein vervolg aan mijn thing- reeks.
    Dit is de 'clocher vert' of 'groene klokkentoren' van Cailhau, het dorpje waar ik (vooralsnog) woon...

Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Religious Thing

Na de andere foto's in deze reeks vind ik dat je met deze toch een beetje teleurstelt.
    Voor mij te veel muur en te weinig kerktoren.. zeker met je titel..
    Ook een beetje te krap, je andere foto's hadden meer ruimte...

Tgaat hier puur over de inhoud van de foto, want technisch is er volgens mij niets op aan te merken

Er zegt hier niemand wat, dus zal ik maar eens een commentje zetten.. ookal is het
    niet echt positief... beter iets dan een onwetende niets

Volgende keer weer beter
    Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
    Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

De opbouw van de foto vind ik wel interessant, inhoudelijk drie aantrekkingspunten : dichtgemetselde poort, toegangspoort en toren De takken die de toren overvallen vind ik wat storend.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken.
        ik vind hem wel mooi maar er wringt iets, ik kan alleen niet zeggen wat
        een pessimist is een optimist met ervaring.
        Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
        Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Deze 'thing' vind ik ook de mindere uit de mooie reeks. Bovenste deel vooral stoort mij, met onder andere die takken (kun jij niks aan doen natuurlijk) ; mss alleen kiezen voor een rechthoekige foto van de twee portalen met daarboven de halve cirkel rode stenen. Krijg bij mij ook de indruk dat er teveel verscherpt is (kan aan mijn scherm liggen natuurlijk). Mooie buurt trouwens ! ruilen ?

gr,
          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

website : www.leonvanham.com

Comment

Msyti, .... heb persoonlijk al ondervonden dat het soms moeilijk is om na één, twee, drie betere foto', nog een betere vierde bv af te leveren ... Zo ook hier een beetje : ik zou hem niet bij je reeks plaatsen ... 't Is geen misse foto, maar de vorige zijn veel sterker. Voor mij wringt hij ... ik heb de indruk dat je er persé de toren, de muur en het deurgat wilde opplaatsen ... en ergens is dit net iets teveel van het goede ...maar troost je, soms betrap ik mezelf ook op zulke zaken. Nu wringt het voor mij ook een beetje dat de boog van de ingang er zo net niet helemaal op staat ... idem linkerboog ...
            Misschien beter alleen maar gegaan voor de muur en de ingang, met het toch wel mooie lichtspel.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Bedankt allemaal voor de commentaren.

Toen ik hem aan het bewerken was wist ik reeds dat deze de mindere van de reeks zou zijn. Toch is de groene kerktoren iets zo typisch bij ons dat ik hem er per se bij wou.
              Ik heb mij in alle bochten rond de kerk gewrongen voor een optimaal beeld, maar er was altijd wel iets dat stoorde...

Gaandeweg de bewerking werd de uitdaging dan eerder deze foto dezelfde sfeer en toning meegeven als de andere twee om (vooral mezelf) te bewijzen dat ik deze bewerkingen onder de knie heb en ze niet zomaar toevallig ontstaan zijn.

Die toegemetselde poort en open poort vond ik wel interessant in combinatie met de toren, hellas kon ik er niet recht voor gaan staan en kon ik ook niet verder achteruit... Dit was alles wat ik er uit kreeg dus...

Samengevat ga ik deze dus uit de 'thing' reeks weerhouden, zoals reeds terecht gesuggereerd en hem eerder als een PSP-studie voor mezelf houden. Ik hoop echter nog enkele beelden aan de reeks te kunnen breien later.

Nogmaals een grote merci voor jullie eerlijke en leerrijke (bijna dezelfde letters, reeds gemerkt?) commentaren,

Bart
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Is inderdaad wat teveel verscherpt, je ziet zelfs hier en daar de artefacten reeds verschijnen. Anders geen opmerkingen, maar geen superplaat zoals ik de laatste tijd van U gewoon was.

Groetjes

Comment

Ik zou deze ook eerder zien als een mooie herinnering,aan de tijd in dit waarschijnlijk mooie stadje of dorpje,het is wel een mooie foto,mooi bewerkt ook,maar er schort precies iets aan,zoals je zelf al aangaf,t'is soms niet gemakkelijk om precies dat op de foto te krijgen wat je wil.Veel grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

Comment

Working...
                  X