Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Bedankt voor jullie reacties, ben er blij mee en nog blijer met mijn vooruitgang .
Kraag desatureren kan ik nog niet, ik heb wel PSE op de computer staan maar kan er nog niet mee werken en in Iphoto kan ik de kleuren niet afzonderlijk aanpassen.
Het is wel een typisch Laura-ding, ze houdt van felle kleuren is is meestal heel fleurig uitgedost.
Het is een mooi model en de poses/expressies zijn heel interessant... maar de foto's hebben behoefte aan wat nabewerking (beetje oplichten en de kleuren aanpassen). En ik heb het 'gevoel' dat het scherper kan... heb foto 1 even bewerkt en het kan scherper. Of er gaat is mis met het verkleinen van de foto's (foto 2 is slechts 75,4 kb?) of de originelen zijn niet voldoende scherp.
De beste manier om PSE te leren is het gewoon beginnen te gebruiken.
Scherpte ben ik aan het bekijken, lenzen testen en de manier van verkleinen en opladen testen. Ze zijn wel al scherper dan mijn eerste portretten maar inderdaad nog niet zo scherp als ik zou willen.
Als het dat allemaal niet is, ligt het helemaal aan mij en moet ik verder oefenen.
Ik heb me net ingeschreven voor een cursus, ik hoop dat ze me daar ook met dit pijnpunt kunnen helpen.
Comment