Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

    05/07/2009 - Zeewhiedinghe Oostende




  • #2
    Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

    Delta-d,
    Als ik je titel bekijk in combinatie met je foto's, dan stel ik me persoonlijk daar wel iets anders bij voor ... Maar over titels kunnen we uren doorgaan ... De eigenaar zal wellicht tevreden zijn de foto van zijn boot . ( wel zorgen dat hij de zee niet uitvaart ...)
    Jij was aanwezig bij deze zeewijding van de boten en jij voelde wellicht de sfeer die er toen was ... Helaas komt die sfeer voor mij persoonlijk niet door in de foto's ... Op de eerste foto zie ik inderdaad wel dat de boot feestelijk versierd is, op foto twee zie ik de "schippers " of bemanningslui wellicht van de Zeehond ... Maar ik mis spanning in de foto's, het feestelijke van het gebeuren ...Niet altijd makkelijk om op een evenement foto's te maken, waardoor een buitenstaander zich onmiddellijk betrokken voelt bij het evenement, het moet soms vlug gaan, ... Ik heb makkelijk schrijven, ik was er niet en ken de omstandigheden niet waarin je moest fotograferen ... Veel oefenen op dergelijke zaken als je kan en je komt er wel.
    groeten,
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

      Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
      Delta-d,
      Als ik je titel bekijk in combinatie met je foto's, dan stel ik me persoonlijk daar wel iets anders bij voor ... Maar over titels kunnen we uren doorgaan ... De eigenaar zal wellicht tevreden zijn de foto van zijn boot . ( wel zorgen dat hij de zee niet uitvaart ...)
      Jij was aanwezig bij deze zeewijding van de boten en jij voelde wellicht de sfeer die er toen was ... Helaas komt die sfeer voor mij persoonlijk niet door in de foto's ... Op de eerste foto zie ik inderdaad wel dat de boot feestelijk versierd is, op foto twee zie ik de "schippers " of bemanningslui wellicht van de Zeehond ... Maar ik mis spanning in de foto's, het feestelijke van het gebeuren ...Niet altijd makkelijk om op een evenement foto's te maken, waardoor een buitenstaander zich onmiddellijk betrokken voelt bij het evenement, het moet soms vlug gaan, ... Ik heb makkelijk schrijven, ik was er niet en ken de omstandigheden niet waarin je moest fotograferen ... Veel oefenen op dergelijke zaken als je kan en je komt er wel.
      groeten,
      deka

      mooi verwoord, zo zie ik het ook, maar ik kan het niet zeggen zoals deka
      uw boot of schip vaart bergaf even rechtzetten
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
        uw boot of schip vaart bergaf even rechtzetten
        inderdaad , hierbij "rechtgezet"



        Groetjes,

        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

          Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Delta-d,
          Als ik je titel bekijk in combinatie met je foto's, dan stel ik me persoonlijk daar wel iets anders bij voor ... Maar over titels kunnen we uren doorgaan ... De eigenaar zal wellicht tevreden zijn de foto van zijn boot . ( wel zorgen dat hij de zee niet uitvaart ...)
          Jij was aanwezig bij deze zeewijding van de boten en jij voelde wellicht de sfeer die er toen was ... Helaas komt die sfeer voor mij persoonlijk niet door in de foto's ... Op de eerste foto zie ik inderdaad wel dat de boot feestelijk versierd is, op foto twee zie ik de "schippers " of bemanningslui wellicht van de Zeehond ... Maar ik mis spanning in de foto's, het feestelijke van het gebeuren ...Niet altijd makkelijk om op een evenement foto's te maken, waardoor een buitenstaander zich onmiddellijk betrokken voelt bij het evenement, het moet soms vlug gaan, ... Ik heb makkelijk schrijven, ik was er niet en ken de omstandigheden niet waarin je moest fotograferen ... Veel oefenen op dergelijke zaken als je kan en je komt er wel.
          groeten,
          deka
          Deka,

          ben het volledig eens met je analyse

          ik heb de indruk dat dit evenement voor velen een "verplicht" nummer is , en dus veel sfeer is daar niet op te snuiven

          de bemanning is inderdaad die van de Zeehond, die zoals je terecht opmerkt weinig te maken heeft met het zgn. "feestgedruis", eerder "business as usual" ....

          de titel is bewust gekozen .... "misleidend" , maar wel inhoudelijk correct

          bedankt voor de commentaar

          Dirk

          Comment


          • #6
            Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

            Je titel kan correct zijn doch in de uitbeelding is er geen referentie. De boot staat er mooi op De bemanning is onscherp.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

              Je update is de betere de tweede foto is de bemanning onscherp en dat stoort Volgende keer beter Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: Zeewhiedinghe 2009 (2) - Zeehond

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                De bemanning is onscherp.
                Raymond , Francine,


                inderdaad ( niet goed dus )

                even ter beoordeling :
                EXIF van de foto met de bemanning : ISO 400, f/14 , 1/250 en 200 mm .
                toen nog met de Canon 50 D en een Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS.

                met 1/250 zou je toch geen bewegingsonscherpte meer mogen hebben, maar ze is er dus wel .


                Dirk

                Comment

                Working...
                X