Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medieval thing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Medieval thing

    Een mooie, goede omzetting ook.
    Waarom niet gekozen voor een drieluik met dezelfde omzetting om de reeks sterk te maken als reeks?
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

    Comment


    • #17
      Re: Medieval thing

      Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
      Een mooie, goede omzetting ook.
      Waarom niet gekozen voor een drieluik met dezelfde omzetting om de reeks sterk te maken als reeks?
      De kleuren in deze foto waren heel wat frisser en groener als die twee aan de rivier.
      Het idee er een reeks van te maken is mij ook pas te binnen geschoten toen ik hier begon te posten. Toen was deze reeds bewerkt...
      Door de verhuis heb ik helaas zeer weinig tijd en zit een bewerking à la de andere twee er voorlopig niet in. Het is wel iets wat ik in mijn achterhoofd zal houden.
      Bedankt voor je zeer gewaardeerde comment!
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

      Comment


      • #18
        Re: Medieval thing

        Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
        zo denk ik er ook over, mogen wij weten hoe en met wat je de omzetting hebt gefixt?

        groetjes
        renske
        Ik gebruik Paint Shop Photo Pro X3.

        De bewerkingen die ik heb toegepast zijn inderdaad oa verscherpen, contrast toevoegen, lagen dupliceren en stukken van elke laag apart verdonkeren, desatureren, groen toevoegen, blauw weghalen en lokale toning toepassen.
        Daarna deze bewerkte stukjes telkens tevoorschijn gummen. Dat is ook de techniek die is toegepast op de andere twee.

        Bij deze heb ik daarna de zw/w filter toegepast die in mijn programma zit en waarbij je dan nog een kleurimpressie kan meegeven. (In dit geval rrodachtig)

        En niet vergeten te vignetteren...

        Op zich behoorlijk simpele bewerkingen, ik ben ook nog maar een leek op bewerkingsgebied...

        Groetjes!
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

        Comment


        • #19
          Re: Medieval thing

          heel mooie foto, mooie compo en mooie zwart wit omzetting.
          voor mij een topfoto

          Mvg, Verbruggen
          Nikon D70, D40, 18-55mm 1:3.5-5.6, 55-200mm1:4-5.6, 70-300mm 1:4-5.6G, Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1, SB600...

          Comment


          • #20
            Re: Medieval thing

            Prima Z/W, past perfect in de reeks, het weer had je ook meezitten, prachtig die wolken. Hele mooie omgeving.
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #21
              Re: Medieval thing

              mooie foto, dat is echt om stil van te worden, sjiek gedaan
              turbito
              canon 1000D 18-55; tamron 70-300 usd vc; 18-200

              Comment


              • #22
                Re: Medieval thing

                Het weer past perfect bij de somberte van het gebouw. Of het gebouw pas perfect bij het
                sombere weer. Samen met een mooie compositie geeft dit een voortreffelijke plaat.

                Comment


                • #23
                  Re: Medieval thing

                  Misty, een mooie weer. Ook ik mis hier het vervolg van de bewerkingen om een drieluikje te laten zien. Ik was echt fan van die bewerkingen. Ook zonder de bewerking mag deze er wezen
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Medieval thing

                    hier zou ik toch een copyright op plaatsen
                    knappe foto van een heel knappe reeks

                    succes met de verhuis
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #25
                      Re: Medieval thing

                      Ik volg hier de voorgangers en vind dit inderdaad een knappe opname .... Waarom je hem niet in dezelfde tinten plaatste zoals vorige is ondertussen al opgehelderd ...
                      Tip rond je verhuis : misschien kan die ook wel dienen als reeks
                      groeten,
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #26
                        Re: Medieval thing

                        Ja hoor Mysti, deze kan mij zeker bekoren! Mooie foto.

                        Tom
                        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                        Mijn Website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Medieval thing

                          Inderdaad weer een prachtige foto.

                          Had ook misschien iets minder verscherpt. (maar ik zou het absoluut niet beter kunnen.. )

                          De z/w omzetting vind ik geslaagd voor de reeks (want zoals je al zei zou hij waarschijnlijk anders te kleurrijk zijn)... maar ik denk dat het ook wel een prachtige foto is in kleur. (als je hem dan gewoon afzonderlijk bekijkt, buiten de reeks)
                          Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
                          Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Medieval thing

                            Een hele mooie Mysti, prachtig van omzetting, Veel succes met je verhuis en welkom terug in Belgie, het weer zal toch wel wennen zijn denk ik Grtjes Francine
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

                            Comment

                            Working...
                            X