Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paella - the making of ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paella - the making of ...

    plaats : KOVANA in Leuven











    comments welkom !

  • #2
    Re: paella - the making of ...

    Dit zijn fragmenten uit een totaal reeks met impressionistische gegevens. De opnames zijn geslaagd en dan begint het beeldverhaal. Bedoel : als je nu eens niet flitst maar dergelijke zaken met statief vastlegt dan krijg je sfeer in je beeld zoals damp, beweging enzovoort en dus een totaal andere individuele voorstelling. 't Is maar een voorstel
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: paella - the making of ...

      Ik krijg honger of is het goesting Dus dat is al veel waard
      De beste van de drie is deze met de erwtjes. Daar gaat mijn aandacht direct naar de hand, scherpe pot en de heel smakelijke groene erwtjes. Bij voeding vind ik de kleuren heel belangrijk, iedereen kent die.
      Bij twee gaat de aandacht te veel naar de hand ipv de schep in het voedsel.
      Bij één misschien beter zonder de hand en een halve pot met de venusschelpen haarscherp?
      Deze worden toegevoegd en dit benadrukken dan.
      Dat is hoe ik zo iets zou proberen, of het mij zou lukken??? Achteraf bekijken is gemakkelijker dan doen
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment


      • #4
        Re: paella - the making of ...

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Dit zijn fragmenten uit een totaal reeks met impressionistische gegevens. De opnames zijn geslaagd en dan begint het beeldverhaal. Bedoel : als je nu eens niet flitst maar dergelijke zaken met statief vastlegt dan krijg je sfeer in je beeld zoals damp, beweging enzovoort en dus een totaal andere individuele voorstelling. 't Is maar een voorstel
        Goed voorstel vind ik van GR, en ik zou daar nog aan durven toevoegen, niet zo dicht op het onderwerp te zitten. Ietsje meer ruimte laten.
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

        Comment


        • #5
          Re: paella - the making of ...

          Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
          Goed voorstel vind ik van GR, en ik zou daar nog aan durven toevoegen, niet zo dicht op het onderwerp te zitten. Ietsje meer ruimte laten.
          ja, inderdaad, maar dan moet je die ruimte wel hebben

          in het keukentje waar gekookt wordt en de deskundige uitleg wordt gegeven, sta je met zo'n 18 mensen en kan je nauwelijks nog bewegen .
          dus die ruimte was en is er helaas niet .
          ik stond bij het nemen van de foto letterlijk met mijn rug tegen de muur.
          een statief ontplooien is al helemaal not done in die beperkte ruimte

          maar principieel zou een foto zonder flash (mits bvb. opdrijven ISO etc. ) wel mogelijk moeten zijn. te proberen volgende keer

          en......ik kan je wel verklappen dat de paella er verrukkelijk is,

          dank aan allen voor de suggesties .
          zal ze (voor zover mogelijk) toepassen bij de eerstvolgende gelegenheid

          groetjes,


          Dirk

          Comment


          • #6
            Re: paella - the making of ...

            Oorspronkelijk geplaatst door delta-d Bekijk bericht
            ja, inderdaad, maar dan moet je die ruimte wel hebben

            in het keukentje waar gekookt wordt en de deskundige uitleg wordt gegeven, sta je met zo'n 18 mensen en kan je nauwelijks nog bewegen .
            dus die ruimte was en is er helaas niet .
            ik stond bij het nemen van de foto letterlijk met mijn rug tegen de muur.
            een statief ontplooien is al helemaal not done in die beperkte ruimte

            maar principieel zou een foto zonder flash (mits bvb. opdrijven ISO etc. ) wel mogelijk moeten zijn. te proberen volgende keer

            en......ik kan je wel verklappen dat de paella er verrukkelijk is,

            dank aan allen voor de suggesties .
            zal ze (voor zover mogelijk) toepassen bij de eerstvolgende gelegenheid

            groetjes,


            Dirk
            Je kan toch met een groothoek werken?
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment


            • #7
              Re: paella - the making of ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Je kan toch met een groothoek werken?
              Tini,


              ja, maar ..... ik begrijp je suggestie niet goed

              ik heb nu al moeten croppen om storende elementen uit de achtergrond uit beeld te houden.

              de beelden zijn genomen op focuslengtes 70 en 100 .
              ( met mijn 50D en objectief Canon 18-200 )
              op een afstand van ongeveer één meter denk ik ( voor zover ik dit nog kan inschatten )

              bij het gebruik van een groothoek krijg je dan toch nog meer storende elementen in beeld en mogelijks ook nog wat vervorming

              -- je zou dit dan eventueel kunnen wegwerken door meer te croppen.
              is het dit wat je bedoelt ?

              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: paella - the making of ...

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Dit zijn fragmenten uit een totaal reeks met impressionistische gegevens. De opnames zijn geslaagd en dan begint het beeldverhaal. Bedoel : als je nu eens niet flitst maar dergelijke zaken met statief vastlegt dan krijg je sfeer in je beeld zoals damp, beweging enzovoort en dus een totaal andere individuele voorstelling. 't Is maar een voorstel
                ik volg Raymond hier ook in, fotos zijn een beetje statisch
                door uw flits word de aandacht naar andere dingen getokken bv naar de hand
                ik heb wel bewondering voor mensen die met zoiets bezig zijn
                idee is er, en er zal wel meer komen zekers
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment

                Working...
                X