Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een glaasje of twee ?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een glaasje of twee ?!

thema licht is nu in de cursus aan bod. ik wou dus iets proberen met een wijnglas en wijn, ok nu heb ik even cola gebruikt omdat er geen rode wijn open is :-)
    maar had graag wat tips gekregen om dergelijke foto te maken...

ik heb eens poging gewaagd, maar denk dat ik niet de juiste manier gebruik. De opstelling is nogal moeilijk..
    wie helpt?

f/5.6
    iso 100
    0,8 sec
    brandpuntafstand 39mm

Re: een glaasje of twee ?!

Het thema "licht" is hier nog al eens gepasseerd voor een opdracht. Blijkbaar lezen of volgen vele beginners het forum onvoldoende want dan had je al heel wat info meegekregen, m.a.w. het is niet enkel door zelf er eentje te plaatsen en dan reactie te vragen dat je vooruitgang zal boeken. Je foto heeft wel iets maar dan in het thema "schaduw", licht is van een andere orde !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

tip van nonkel kaat:
      0,8 seconde sluitertijd.
      daar heb je een statief voor nodig.
      je glas heeft bewegingsonscherpte.
      tenzij dit doelbewust is; maar ik zou het liever onbewogen zien.

ik vind wel dat deze compositie kan dienen voor het thema licht.
      er zit op vele plaatsen interessant licht in beeld:
      de reflectie van de lichtbron op het glas, het licht dat doorheen het glas en doorheen de cola op de achtergrond valt, het licht in de cola zelf, de cirkel vooraan op de ondergrond.

cola is zo'n slechte keuze nog niet voor dit experiment, want rode wijn is minder doorzichtig.

Comment

Dat je aan een bepaald thema werkt en daar probeert aan te voldoen: leuk!
        Maar probeer dan ook een beetje de basics toe te passen. De bewegingsonscherpte van je glas verbrod het hier toch wel ernstig.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Ja ik volg, jammer van je bewegingsonscherpte op je glas,ga voor een sluitertijd van 1/125 en je probleem is opgelost als je dan natuurlijk ook je lichtsterkte en diafragma aanpast,je compo vind ik wel mooi,hier is meer uit te halen hoor,als oefening op je thema kan dit zeker dienen mits je de tips volgt die hier en van de voorgangers zijn aangehaald,zou dit zeker eens overdoen voor je het werkje afgeeft Grtjes Francine
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

bedankt voor deze opbouwende kritiek.
            Ik had echter mijn moeder mijn lamp moeten laten vasthouden en zij had er blijkbaar niet lang zin in :-)
            enig idee wat voor lamp ik kan gebruiken dat ik deze niet dien vast te houden? :-)

Comment

Ik vind dit een superleuk idee en ga het zelf ook eens wat uitwerken voor mijn project 365 denk ik.
              Helaas zitten er inderdaad nogal wat technische mankementen aan je opname...
              SLuitertijd naar beneden, eventueel iso omhoog to 400 als't moet of een streffere lamp zoeken...

Groetjes!
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Working...
              X