Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje voor Tom.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Eentje voor Tom.

    Het totaalplaatje klopt Zeer mooie kleurvlakken

    gr,
    canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

    website : www.leonvanham.com

    Comment


    • #17
      Re: Eentje voor Tom.

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      ...En zeg nu zelf, is dit geen heerlijke conversatie - ieder zijn mening in vriendschappelijke taal en waardering. Dank je Peter
      Graag gedaan
      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

      Comment


      • #18
        Re: Eentje voor Tom.

        Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
        Ik sluit mij aan bij Pixxel... renner staat er niet scherp genoeg op.
        Maar als totaalplaatje...
        Mooie compositie, prachtig verloop van de kleuren in de achtergrond.

        Grtz,
        Peter
        Ik volg deze.
        BG is wel prachtig geworden zo

        Grtz,
        Kurt

        Comment


        • #19
          Re: Eentje voor Tom.

          Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
          Als ik dit plaatje beoordeel...
          - als didactisch materiaal om panning toe te lichten: niet goed.
          - als foto: heel mooi, schitterend, prachtige kleuren, mooie beweging
          hier volg ik Peter
          uw theorie van scherpte volg ik bij deze niet
          goede foto, mooi de beweging in de wielen, maar had scherp moeten zijn
          dat is gewoon mijn mening
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #20
            Re: Eentje voor Tom.

            En mijn mening is tegengesteld. Snelheid is snelheid in zijn realiteit en heeft niets te maken met suggestieve weergave maar met de visie van de auteur en kan weergegeven worden in alle soorten variëteiten. Kijk maar eens naar de "meesters" waar iedereen zich zo graag aan spiegelt, helaas staat mijn naam daar niet bij Voor de goede verstandhouding : ik heb wel het volste respect voor alle meningen en leg me daar bij neer Ik heb deze geplaatst in eerste instantie als voorbeeld (van de zovelen) voor onze Tom, doch hij heeft nog niets van zich laten horen - waarschijnlijk op skiverlof ofzo ?
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #21
              Re: Eentje voor Tom.

              Mooi gedaan Raymond! Als ik mijn lens terug heb, ga ik zeker nog eens proberen.
              Deze is echt knap gedaan!

              Bedankt voor het voorbeeld

              Tom
              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
              Mijn Website

              Comment


              • #22
                Re: Eentje voor Tom.

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                En mijn mening is tegengesteld. Snelheid is snelheid in zijn realiteit en heeft niets te maken met suggestieve weergave maar met de visie van de auteur en kan weergegeven worden in alle soorten variëteiten. Kijk maar eens naar de "meesters" waar iedereen zich zo graag aan spiegelt, helaas staat mijn naam daar niet bij Voor de goede verstandhouding : ik heb wel het volste respect voor alle meningen en leg me daar bij neer Ik heb deze geplaatst in eerste instantie als voorbeeld (van de zovelen) voor onze Tom, doch hij heeft nog niets van zich laten horen - waarschijnlijk op skiverlof ofzo ?
                Mijn persoonlijke mening is: als je een voorbeeld wil stellen met betrekking tot een bepaalde techniek, is het misschien beter dat je die niet "gekleurd", ttz objectief aantoont.
                Ik meng me niet in de discussie of 't een en 't ander scherp of bewogen moet zijn. Feit is wel dat je duidelijk aantoont dat jou interpretatie wel gekleurd is.
                Zolang dat dat maar duidelijk is voor de persoon voor wie het bedoeld is.

                Dus als persoonlijke interpretatie van een panning-shot is deze natuurlijk geslaagd. Maar hoef ik het niet mooi of correct te vinden. Ik hoef hier mijn stelling niet te verdedigen, want dit is uw post natuurlijk.

                Maar jouw interpretatie is niet representatief voor wat doorgaans als een "basic" moet doorgaan wat betreft panning. Dat besef je, objectief gezien, toch ook wel, denk ik?
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #23
                  Re: Eentje voor Tom.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Mijn persoonlijke mening is: als je een voorbeeld wil stellen met betrekking tot een bepaalde techniek, is het misschien beter dat je die niet "gekleurd", ttz objectief aantoont.
                  Ik meng me niet in de discussie of 't een en 't ander scherp of bewogen moet zijn. Feit is wel dat je duidelijk aantoont dat jou interpretatie wel gekleurd is.
                  Zolang dat dat maar duidelijk is voor de persoon voor wie het bedoeld is.

                  Dus als persoonlijke interpretatie van een panning-shot is deze natuurlijk geslaagd. Maar hoef ik het niet mooi of correct te vinden. Ik hoef hier mijn stelling niet te verdedigen, want dit is uw post natuurlijk.

                  Maar jouw interpretatie is niet representatief voor wat doorgaans als een "basic" moet doorgaan wat betreft panning. Dat besef je, objectief gezien, toch ook wel, denk ik?
                  Ik dacht nochtans, van bij de plaatsing zelfs, dat mijn bedoeling duidelijk genoeg omschreven was. Dus hierover hoefde geen discussies te ontstaan. Helaas blijkbaar niet dus Wat ik wel al zeer dikwijls ondervonden heb is dat commentaren heel weinig gelezen of gevolgd worden waardoor dan allerlei reacties plaatsvinden die echter onnodig zouden zijn. We zijn allemaal mensen zeker
                  Met je bijdrage geen probleem en bedankt
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Eentje voor Tom.

                    Ik vind het een knappe foto, zeker met een sluitertijd van 1/30. Als je zelf schrijft dat het weergeven van de beweging in deze foto belangrijker is dan de scherpte, dan kan ik daarmee akkoord gaan. Zelf zou ik de renner ook graag scherper zien, maar ieder zijn mening / smaak hé!
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Eentje voor Tom.

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      En mijn mening is tegengesteld. Snelheid is snelheid in zijn realiteit en heeft niets te maken met suggestieve weergave maar met de visie van de auteur en kan weergegeven worden in alle soorten variëteiten. Kijk maar eens naar de "meesters" waar iedereen zich zo graag aan spiegelt, helaas staat mijn naam daar niet bij Voor de goede verstandhouding : ik heb wel het volste respect voor alle meningen en leg me daar bij neer Ik heb deze geplaatst in eerste instantie als voorbeeld (van de zovelen) voor onze Tom, doch hij heeft nog niets van zich laten horen - waarschijnlijk op skiverlof ofzo ?
                      Nee hoor Raymond, niet op skiverlof geweest, kan niet skiën trouwens Gewoon een beetje te druk de laatste weken met de hondensport. Ben pakwerker en heb nogal wat wedstrijden opstaan, dus niet veel tijd om het forum uitgebreid te bezoeken
                      Vanavond moet ik niets met honden, dus ga ik straks het forum nog eens uitgebreid lezen en becommentariëren (of zoiets).
                      Nogmaals bedankt voor het voorbeeld. Vind het mooi gedaan, ook dat er snelheid in de wielrenner zelf zit. Maar een scherp onderwerp en de achtergrond bewogen, kan ik ook wel smaken.

                      Tom
                      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                      Mijn Website

                      Comment

                      Working...
                      X