Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje voor Tom.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eentje voor Tom.

    Een recreatieve fietser. Sluiter 1/30 en diafragma volledig dicht. Alles hangt af van de snelheid ontwikkelt door je onderwerp en de bewegingssnelheid die de auteur wil weergeven. Kan ook nog sneller door de sluiter te verlagen met toegeving aan de scherpte dan weliswaar. Dat berust op interpretatie en smaak, en kan er zo een abstract beeld ontstaan Dus eentje speciaal voor Tom maar evenzo voor iedereen !



    Dank voor kijken en de reacties.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Eentje voor Tom.

    Raymond,

    alhoewel voor Tom....
    Knappe beweging vastgelegd...zowel in de achtergrond als in de spaken..

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Eentje voor Tom.

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Raymond,

      alhoewel voor Tom....
      Knappe beweging vastgelegd...zowel in de achtergrond als in de spaken..

      Groetjes
      Marc
      Uiteraard Marc, deze foto is voor iedereen. Maar ik dacht aan Tom vanwege zijn oefeningen met meegaande beweging en waar we nogal een boel communicatie hebben gevoerd. Hier dus een voorbeeld hoe dat in zijn werk gaat anders wordt ik verdacht van theorie en geen praktijk
      Thanks, je bent de eerste - bloemen worden je toegestuurd
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Eentje voor Tom.

        ik vind dat echt heel mooi
        en heb er bewondering voor dat je zoiets kunt
        grt Rosie
        GROETJES ROSIE
        Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
        panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

        Comment


        • #5
          Re: Eentje voor Tom.

          Mooi voorbeeld hoe het moet, de renner is wel niet erg scherp, maar die achtergrond is .
          Daar moet ik nog wat voor oefenen.
          Photography is an art of observation.

          Comment


          • #6
            Re: Eentje voor Tom.

            Ik sluit mij aan bij Pixxel... renner staat er niet scherp genoeg op.
            Maar als totaalplaatje...
            Mooie compositie, prachtig verloop van de kleuren in de achtergrond.

            Grtz,
            Peter
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

            Comment


            • #7
              Re: Eentje voor Tom.

              Weeral mooi gedaan : over de scherpte van de renner is alles al gezegd, maar toch de snelheid heel goed weergegeven

              grt. Ria

              Comment


              • #8
                Re: Eentje voor Tom.

                kvind de achtergrond echt knap! (de renner ook hoor)
                groetjes
                hilde

                Comment


                • #9
                  Re: Eentje voor Tom.

                  Een hele mooie Raymond,knap gedaan,alhoewel de renner niet inscherp is,maar ik denk dat dit heel heel moeilijk te bereiken is,de foto is heel mooi van beweging kleur en compo Grtjes Francine
                  Zo veel mensen, zoveel meningen
                  Groetjes Francine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eentje voor Tom.

                    Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
                    Ik sluit mij aan bij Pixxel... renner staat er niet scherp genoeg op.
                    Maar als totaalplaatje...
                    Mooie compositie, prachtig verloop van de kleuren in de achtergrond.

                    Grtz,
                    Peter
                    Peter, "niet scherp genoeg" dat zal persoonlijke interpretatie zijn. Uitgezonderd Hilde en Rosie gaan Francine, Ria en Pixxel daar in mee. In deze discipline streeft men in hoofdzaak naar beweging, afhankelijk van wat en hoe de auteur dit wil weergeven. Scherpte komt hier op de tweede plaats, herkenbaarheid en expressie is hier het allerbelangrijkst ! N.B. het onderwerp kan zelfs totaal bewogen worden weergegeven !!!
                    Ik heb al dikwijls ondervonden dat er nogal opmerkingen worden gelanceerd over "moet scherp zijn" Dit hangt steeds af van het inhoudelijke, de impressie, de expressie. Kan het niet beter verwoorden hoor.
                    Alle voornoemde collega's alvast bedankt voor jullie reactie
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eentje voor Tom.

                      Persoonlijk zou ik de renner ook liever wat scherper zien, maar je zei het net zelf, da's kwestie van smaak, perceptie en bedoeling...
                      Je renner komt wel mooi uit tegen die erg groene achter- en voorgrond! Da's knap.
                      En ja, beweging zit er uiteraard in!

                      Groetjes
                      Stel je kritieken niet te scherp...
                      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eentje voor Tom.

                        de fietser had alleszins de juiste tenue aan en kleur van fiets voor deze achtergrond.

                        In de zomermaanden hou ik me hier ook vaak mee bezig wanneer ik mee ga met mijn vriend naar zijn triatlonwedstrijden. Daarvoor probeer ik het pannen ook meer en meer onder de knie te krijgen. Ik probeer dan steeds mijn sluitertijd zo maag mogelijk te houden. Met diafragma heb ik eigenlijk nog niet geëxperimenteerd bij het fietsen.
                        Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eentje voor Tom.

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Peter, "niet scherp genoeg" dat zal persoonlijke interpretatie zijn. Uitgezonderd Hilde en Rosie gaan Francine, Ria en Pixxel daar in mee. In deze discipline streeft men in hoofdzaak naar beweging, afhankelijk van wat en hoe de auteur dit wil weergeven. Scherpte komt hier op de tweede plaats, herkenbaarheid en expressie is hier het allerbelangrijkst ! N.B. het onderwerp kan zelfs totaal bewogen worden weergegeven !!!
                          Ik heb al dikwijls ondervonden dat er nogal opmerkingen worden gelanceerd over "moet scherp zijn" Dit hangt steeds af van het inhoudelijke, de impressie, de expressie. Kan het niet beter verwoorden hoor.
                          Alle voornoemde collega's alvast bedankt voor jullie reactie
                          Volledig akkoord met Raymond. Alles hangt af van het beeld dat de fotograaf (=kunstenaar) wil weergeven. Ik vind de foto in elk geval zeer geslaagd.
                          Grtjs,
                          Rudy
                          www.facebook.com/RudyPeirePhotography
                          http://www.rudypeire.net

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eentje voor Tom.

                            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Ik heb al dikwijls ondervonden dat er nogal opmerkingen worden gelanceerd over "moet scherp zijn" Dit hangt steeds af van het inhoudelijke, de impressie, de expressie.
                            Dat klopt helemaal, en ik vind het trouwens een hele mooie foto (had ik al gezegd).
                            Maar je plaatste deze foto om Tom een voorbeeld te geven rond zijn oefening in 'meegaande beweging'... panning m.a.w.
                            Bij panning is het wél de bedoeling om het onderwerp zo scherp mogelijk te hebben en alle beweging in de achtergrond (en eventueel wielen of spaken). Dit maakt panning ook zo enorm moeilijk...

                            Als ik dit plaatje beoordeel...
                            - als didactisch materiaal om panning toe te lichten: niet goed.
                            - als foto: heel mooi, schitterend, prachtige kleuren, mooie beweging

                            Grtz,
                            Peter
                            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eentje voor Tom.

                              Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
                              Dat klopt helemaal, en ik vind het trouwens een hele mooie foto (had ik al gezegd).
                              Maar je plaatste deze foto om Tom een voorbeeld te geven rond zijn oefening in 'meegaande beweging'... panning m.a.w.
                              Bij panning is het wél de bedoeling om het onderwerp zo scherp mogelijk te hebben en alle beweging in de achtergrond (en eventueel wielen of spaken). Dit maakt panning ook zo enorm moeilijk...

                              Als ik dit plaatje beoordeel...
                              - als didactisch materiaal om panning toe te lichten: niet goed.
                              - als foto: heel mooi, schitterend, prachtige kleuren, mooie beweging

                              Grtz,
                              Peter
                              Gedeeltelijk akkoord Peter. Mag ik dan even wijzen op "zo scherp MOGELIJK" is niet gelijk aan MOET. Als didactisch materiaal wel goed in de context dat er voorbeelden volgen (dit is één beeld daaruit) ! En zeg nu zelf, is dit geen heerlijke conversatie - ieder zijn mening in vriendschappelijke taal en waardering. Dank je Peter
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X