Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie hond en de structuur in de pels is goed aanwezig, verder zonder verhaal. Minpunt ook de boom die uit zijn achterste komt opgeschoten ! Beter opletten met compositie en uitbeelding
Bjorn, goed gedaan die boom daar weghalen
Wat ik hier aan de compo anders zou gedaan hebben is meer een keuze maken. Of je gaat helemaal voor de hond en legt het scherpstelpunt op zijn of haar kop ipv op het lichaam. Of je gaat voor de hond in het landschap waarbij je meer afstand neemt van je hond. Nu heb je naar mijn gevoel te veel recht aan recht toe gewerkt. Wat je wel goed gedaan hebt is om de hond niet al rechtstaand te fotograferen en dat je een lager standpunt ingenomen hebt.
Zeker verder doen, het komt goed en kan enkel beter worden door veel te doen
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
ja, dat klopt van die boom.
maar anderzijds heeft de foto ook wel iets knulligs en grappigs met de boom die uit de hond komt.
ik zou die versie dus niet meteen weggooien.
Ik ga akkoord met voorgaande commentaren, maar wat mij het meest opvalt is eigenlijk hoe onnatuurlijk het invullicht op de hond overkomt. Dit had toch ietske getemperd mogen worden, zodat de zon toch de sterkste lichtbrond blijft.
Ik ga akkoord met voorgaande commentaren, maar wat mij het meest opvalt is eigenlijk hoe onnatuurlijk het invullicht op de hond overkomt. Dit had toch ietske getemperd mogen worden, zodat de zon toch de sterkste lichtbrond blijft.
Ga hier volledig mee akkoord met deze tips, volgende keer beter Grtjes Francine
Een flash moest ik wel gebruiken, anders was de hond gewoon zwart.
Jammer kan ik men flash daar niet op aanpassen ...en de tijd om nog wat achteruit te gaan had ik niet, want anders was men hond al weg.
Zoals je kan zien, zijn haar poten nat, dat reflecteert ook al een stuk en nog is zeker zo'n zwarte vacht.
(p.s. ik had geen snoepjes mee om te belonen en dat had ze snel door )
Verder heel erg bedankt voor de vele tips, daar kan ik weer een stukje mee verder.
Nee, zoals ik in eerdere posts al heb gezegd is men toestel (Olympus SP-800Uz) niet zo goed uitgebouwd voor manuele foto's.
Zo kan ik ook het diafragma en de sluitertijd niet zelf bepalen
Van die dingen was ik nog niet op de hoogte voor ik me dit toestel aanschafte.
Dus het wordt effe sparen voor een beter uitgerust toestel ...
Comment