Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Staat er mooi op, heel scherp, mooie kleuren, maar op een minder mooie plaats... al hoewel deze mussen veel op de grond naar etensrestjes scharrelen.
PS. Geen heggemus, maar het vrouwtje van een huismus.
Groetjes
IK denk dat je kleurtemperatuur te geel is,verder staat dat musje er heel mooi op,maar inderdaad weinig boeiende achtergrond,wel mooie Dof Grtjes Francine
De mus staat mooi scherp. De achtergrond is idd weinig spectaculair en het is jammer dat de kleur van de achtergrond heel goed gelijkt op de kleur van de mus.
There are always two people in every picture: the photographer and the viewer.
(Ansel Adams)
Ik vind de mus hier heel mooi opstaan, je ziet ze vaak op de grond zitten en mij stoort dit dan ook minder. Ik heb het in een eigen post al geschreven, niet te kieskeurig te zijn als het om oefenmateriaal gaat. Daar dit de beginnershoek is en niet SC verwacht ik hier geen foto's die de perfectie benaderen door dat alles mee zit.Het mag natuurlijk wel
Je onderwerp de huismus is meer dan geslaagd, mooi verenkleed en scherp
Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
De foto is in RAW opgenomen en dan behoor je wat nabewerking te doen en op z'n minst even naar de witbalans te kijken.
handtekening: "Van kritiek leer ik"
Ik heb de kleur niet aangepast en zal eens kijken wat ik kan veranderen/verbeteren.
Bedankt iedereen voor het kijken en de kritiek.
Het was een snel rond huppelende mus, ik heb ze heel geduldig moeten volgen en was al heel blij met het scherpe resultaat.
Het is een mooie scherpe mus. Spijtig dat het takje geen (regen)worm is. Daar verkeek ik mij op. De up-date vind ik te geel. Ik heb de eerste eens aangepast met levels en dat gaf het volgende resultaat:
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Comment